درختان بنه درمنطقه میانجنگل فسا، زخم خورده دندان‌های تیز جوجه تیغی شده اند.
کد خبر: ۶۳۱۵۶۹
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۴ 17 July 2018

تابناک فارس به نقل از صداو سیما درختان بنه در منطقه میانجنگل فسا بر اثر هجوم چوله یا همان جوجه تیغی در حال نابودی هستند.
جوکاران می‌گوید: با وجود تهیه گزارش تلویزیونی از منطقه و قول مسئولان برای پیگیری ، اما به گفته اهالی هیچ اقدام موثری برای درختان انجام نشده است.
شواهد عینی نشان می‌دهد تنه درختان بنه در منطقه میان جنگل فسا مورد هجوم جوجه تیغی‌ها قرار گرفته و زخم خورده دندان‌های تیز و برنده چوله ها شده اند.
کشاورزیان رئیس منابع طبیعی فسا گفت: قرق مراتع برای تغذیه بهتر چوله ها و استفاده از مواد دور کننده بر روی تنه درختان بنه کارهایی است که برای مقابله با جوجه تیغی ها انجام شده است اما به دلیل وسعت منطقه و تعداد این جانور موثر نبوده است و باید اقدامات عملی بیشتری با همکاری محیط زیست انجام شود .
رئیس محیط زیست فسا هم گفت : با محیط زیست استان بار‌ها مکاتبه شده است و ما اگر بخواهیم اقداماتی برای تعدیل چوله و حفظ درختان بنه انجام دهیم نیاز به ورود مسئولان استانی و حمایت محیط زیست استان را می‌طلبد.
هرمزی گفت: منطقه میان جنگل فسا ۵۰ هزار هکتار وسعت دارد که درختان سر سبز و چند صد ساله بنه یکی از سه گونه اصلی درختی در این منطقه جنگلی است.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
رضا جلیلی روستای کهنه اوز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۱
ما حاضریم بیاییم با سگ مخصوص نسلش گم کنیم دنبال این جوجه تیغی ها هستیم خیلی گوشتش خوشمزه هستش
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار