معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان بوشهرگفت: دانش آموزان استان بوشهر سال گذشته 181 رتبه زیر هزار در کنکور سراسری کسب کرده بودند. حسین درتاج یادآور شد: این آمار مربوط به 19 مرداد ماه امسال بوده و احتمال اینکه این تعداد افزایش یابد بسیار زیاد است.
کد خبر: ۶۴۲۱۵۶
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۷:۴۶ 12 August 2018

بوشهر: معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: داوطلبان این استان در کنکور سراسری امسال موفق به کسب 208 رتبه زیر هزار در رشته های مختلف شدند.

 حسین درتاج روز شنبه درگفت وگو با خبرنگاران افزود: شمار رتبه های زیر هزار این استان در کنکور سال جاری نسبت به سال گذشته 27 مورد افزایش داشته است.
وی اظهار کرد: دانش آموزان استان بوشهر سال گذشته 181 رتبه زیر هزار در کنکور سراسری کسب کرده بودند.
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان بوشهر یادآور شد: این آمار مربوط به 19 مرداد ماه امسال بوده و احتمال اینکه این تعداد افزایش یابد بسیار زیاد است.
درتاج گفت: تاکنون دانش آموزان شهرستان دشتستان 74 رتبه و بوشهر با 66 رتبه زیر هزار بیشترین موفقیت را در کنکور سراسری امسال کسب کرده اند.
ویادامه داد: شهرستان دشتی 23 رتبه، دیر 13، جم 11، گناوه 9 رتبه، کنگان 6، دیلم 2، کاکی 2، عسلویه و تنگستان نیز هر کدام یک رتبه زیر هزار را در کنکور امسال داشته‌اند.
وی افزود: بهترین نتیجه دانش‌آموزان استان در کنکور سراسری سال جاری در رشته ریاضی مربوط به محمد بی نیاز با رتبه 13 از دشتستان، محمد صادق سلیمی با رتبه 32 از بوشهر و سیده فاطمه احمد زاده با رتبه 35 از بوشهر است.
درتاج اضافه کرد: در رشته تجربی بهترین نتیجه دانش‌آموزان استان در کنکور سراسری سال جاری مربوط به زهرا کریمی زاده با رتبه سه از دشتستان، کوشان حاجیونی با رتبه 39 از بوشهر و علی زارع با رتبه 46 از دشتی بوده است.
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: در رشته علوم انسانی بهترین نتیجه دانش‌آموزان استان در کنکور سراسری سال جاری مربوط به محمد مهدی گنجور با رتبه 118 از کاکی، علیرضا حاجی زاده با رتبه 144 از دشتستان و فاطمه عباسی با رتبه 193 از دشتستان بوده است.
وی ادامه داد: بهترین نتیجه دانش‌آموزان استان در کنکور سراسری سال جاری در رشته زبان مربوط به اصغر قائدی با رتبه 2 از دشتی، زهرا کریمی زاده با رتبه 13 از دشتستان و محمود خاج با رتبه 23 از گناوه بوده است.
درتاج افزود: در رشته هنر بهترین نتیجه دانش‌آموزان استان در کنکور سراسری سال جاری مربوط به اصغر قائدی با رتبه چهاراز دشتی، علیرضا صداقت با رتبه 11 از دشتی و زهرا مومنی با رتبه 124 از گناوه بوده است.
وی با اشاره به اینکه سه نفر از دانش آموزان در سه رشته رتبه زیر یکهزار کسب کردند بیان کرد: اصغر قائدی از دشتی با رتبه 2 زبان، 4 هنر و 52 تجربی، زهرا کریمی زاده از دشتستان با رتبه 3 تجربی، 13 زبان خارجه و 237 هنر و رضا رضایی مطلق از دشتستان با رتبه 433 در زبان، 537 در تجربی و 908 هنر موفق شدند.
درتاج تجلیل از دانش آموزان برگزیده و برتر را در همه زمینه ها ضروری دانست و بیان کرد:همه نظام های آموزشی دنیا توجه ویژه به دانش آموزان نخبه و برگزیده دارند زیرا این دانش آموزان ضمن افتخار آفرینی برای خانواده، شهر و منطقه خود مهمترین سرمایه کشور ها و آینده سازان جوامع هستند.
وی بر ایجاد خلاقیت و نوآوری در روند فعالیت های آموزشی و پرورشی تاکید کرد و افزود: نباید در سیستم آموزشی به دنبال انتقال تجربیات دیگران از یک کتاب به کتاب دیگر یا از یک ذهن به ذهن دیگری باشیم بلکه باید برای تولید علم، فکر، اندیشه همراه با خلاقیت و نوآوری در مدارس و دانشگاه گام برداریم.
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان اظهار داشت: باید در مدارس و دانشگاه برای رشد دانش آموزان و دانشجویان تلاش شود زیرا رشد زمینه ساز توسعه متوازن است وباعث اثر گذاری افراد در کنار توسعه جامعه ای آباد، ایده آل و پیشرفته می شود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار