رییس سازمان بسیج سازندگی استان خبرداد:
بوشهر: رئیس سازمان بسیج سازندگی استان بوشهر گفت: در راستای رفع مشکلات مناطق محروم و کم‌برخوردار استان ۵ هزار و ۸۱۷ نفر در قالب ۱۰۵ گروه جهادی به مناطق مختلف استان برای ارائه خدمات فرهنگی، عمرانی و آموزشی اعزام شدند.
کد خبر: ۶۴۴۵۶۵
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۹ 18 August 2018

بوشهر: رئیس سازمان بسیج سازندگی استان بوشهر گفت: در راستای رفع مشکلات مناطق محروم و کم‌برخوردار استان ۵ هزار و ۸۱۷ نفر در قالب ۱۰۵ گروه جهادی به مناطق مختلف استان برای ارائه خدمات فرهنگی، عمرانی و آموزشی اعزام شدند.

به گزارش «تابناک»؛ ذوالفقار عباسی‌فر در نشستی خبری با بیان اینکه هدف بسیج سازندگی استفاده از ظرفیت همه اقشار است، ادامه داد: در جنگ اقتصادی، روستاها و مناطق کم برخوردار سنگر اول ماست که با اقدامات عمرانی مانع مهاجرت شویم.

وی با بیان اینکه بسیج سازندگی رقیب دستگاههای اجرایی نیست، تصریح کرد: هدف ما اجرای پروژه های کوچک، زودبازده و عام المنفعه در روستاها و مناطق کم برخوردار با استفاده از ظرفیت اقشار مختلف، دهیاری و شوراها می باشد و در این مسیر به توان کارشناسی ادارات نیز احترام گذاشته و خصوصا برای امکان سنجی و جانمایی پروژه ها استفاده می کنیم.

سرهنگ عباسی فر با بیان اینکه ساخت سرپناه ویژه مددجویان روستایی استان بوشهر مورد توجه است، اظهار داشت: در این راستا ساخت حدود 300 واحد مسکونی روستایی با اعتبار 88 میلیارد ریال آغاز شده که حدود 30 واحد باقی مانده تا نیمه دوم شهریور تحویل متقاضیان خواهد شد.

به گفته وی، امسال نیز اجرای 500 واحد مسکونی دیگر مربوط به مددجویان کمیته امداد در نقاط روستای استان به بسیج سازندگی سپرده شده که همزمان با میلاد امام رضا (ع) کلنگ زنی گردید.

وی ادامه داد: مسکن مددجویی در استان با 175 میلیارد ریال اعتبار آغاز شد که براساس برنامه‌ریزی در مدت یک سال به بهره برداری می‌رسد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان بوشهر با بیان اینکه سالانه بیمارستان صحرایی در نقاط مختلف محروم بوشهر برپا می‌شود تصریح کرد: این مراکز درمانی برای ارائه خدمات رایگان در تخصص‌های مختلف ایجاد می‌شود و سال قبل 7 هزار نفر از مردم روستایی و محروم از خدمات پزشکان بهره‌مند شدند.

وی، با اشاره به اعزام تیم‌های پزشکی متخصص به نقاط محروم از سوی بسیج سازندگی تصریح کرد: 180 تیم پزشکی سالانه به روستاهای استان بوشهر اعزام می‌شوند و اقدام به ارائه خدمات مختلف پزشکی به مردم محروم و روستایی می‌کنند.

عباسی‌فر با تاکید بر حمایت از طرح‌های اقتصاد مقاومتی در نقاط مختلف استان بوشهر بیان کرد: سال قبل 326 کارگاه تولیدی اقتصاد مقاومتی شامل دامداری، زنبورداری و پرورش طیور در استان بوشهر با 40 میلیارد ریال تسهیلات اعتباری ایجاد شد.

وی از اجرای 65 پروژه کوچک، زودبازده و عام المنفعه در نقاط محروم استان بوشهر خبرداد و خاطر نشان کرد: این پروژه‌ها در بخش‌های مختلف بر اساس مطالبات مردم و اعتبار 19 میلیارد ریال اجرایی می‌شود.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان بوشهر با اشاره به اعزام گروه جهادی به مناطق کم برخوردار استان بوشهر افزود: در راستای رفع مشکلات مناطق محروم و کم‌برخوردار استان پنج هزار و 817 نفر در قالب  105 گروه جهادی به مناطق مختلف استان برای ارائه خدمات فرهنگی، عمرانی و آموزشی اعزام شدند.

عباسی‌فر با بیان اینکه این گروه‌ها در زیرساخت‌های بهداشتی، فرهنگی و اشتغال‌زایی خدمات رسانی می‌کنند خاطر نشان کرد: اعزام این گروه‌ها به عنوان حرکت فرهنگی و خدمات رسانی ارزشمند، به یک نهضت بزرگ خدمت رسانی در روستاها و مناطق کم برخوردار  تبدیل شده است.

وی با اشاره به اینکه رویکرد بسیج سازندگی در سالجاری در حوزه آب نظیر احیای آب انبارهای روستایی و اشتغال خرد است اظهار داشت: بزودی کاروان رسانه ای برای انعکاس تلاش صادقانه دانشجویان جهادی در روستاهای استان ایجاد خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار