رییس جهاد دانشگاهی بوشهر خبر داد:
بوشهر: رییس جهاددانشگاهی استان بوشهر گفت: به‌زودی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی آزمایشگاه تشخیص طبی و اولین آزمایشگاه ژنتیک در استان راه‌اندازی می‌شود.
کد خبر: ۶۴۴۵۶۶
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۴ 18 August 2018

بوشهر: رییس جهاددانشگاهی استان بوشهر گفت: به‌زودی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی آزمایشگاه تشخیص طبی و اولین آزمایشگاه ژنتیک در استان راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش «تابناک»؛ علی احمدی زاده گفت: با توجه به نبود آزمایشگاه مرجع ‌دولتی در استان و عدم وجود آزمایشگاه ژنتیک، آزمایشگاه‌های فوق با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر راه‌اندازی می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به برگزاری طرح آموزش پیش از ازدواج جهت زوجین توسط جهاددانشگاهی، به‌زودی کلینیک مشاوره نیز راه‌اندازی خواهد شد.

احمدی زاده گفت: راه‌اندازی حوزه‌های پزشکی جهت انتقال دانش فنی روز و کاهش هزینه‌های پزشکی از اولویت های جهاد دانشگاهی در کشور و بوشهر است.

رییس جهاددانشگاهی استان خاطرنشان کرد: جهاددانشگاهی در یک سال گذشته اقداماتی در حوزه آموزشی، اشتغال، فرهنگی و پژوهشی در استان انجام داده که از جمله می توان به آموزش بیش از 1000 فراگیر جهت اشتغال در صنعت و بازار کار اشاره کرد.

علی احمدی زاده نقطه عطف فعالیت‌های جهاددانشگاهی بوشهر را در یک سال گذشته از تاسیس آن، انعقاد بیش از 20 تفاهم‌نامه با استانداری و ادارات استان بیان نمود که در این راستا 4 سند پژوهشی استان نیز به این نهاد علمی واگذار شده است. از جمله عوامل مؤثر بر بیکاری در استان، سند اجتماعی استان و سند ارتقا جایگاه زنان و خانواده استان و اصلاح نژاد نخیلات و کشت خرمای مجول.

وی افزود: این نهاد ضمن جلب اعتماد مسوولان استان، جایگاه ویژه‌ای ایجاد نموده به‌طوری‌که بسیاری از دانشجویان و اساتید دانشگاهی تمایل زیادی برای همکاری با برنامه‌های جهاددانشگاهی استان از خود نشان می‌دهند.

احمدی زاده یکی از برنامه‌های مهم معاونت پژوهش و فناوری در جهاددانشگاهی استان را فعال نمودن حوزه‌های پزشکی، آبزیان و انرژی خورشیدی اعلام نمود که جهت رفع نیازها و پیشرفت حوزه‌های فوق در استان فعال خواهد شد.

رییس جهاددانشگاهی استان افزود: در یک سال گذشته دفتر مرکزی جهاددانشگاهی استان، مرکز آموزش های تخصصی شماره یک بوشهر، مرکز افکار سنجی شعبه بوشهر، مرکزبانک سلولهای بنیادی خون بند ناف پژوهشگاه رویان در استان، مرکز آموزش نفت و گاز در منطقه پارس جنوبی و مرکز آموزش الکترونیکی راه‌اندازی شد که در سال جاری نیز آزمایشگاه تشخیص طبی و ژنتیک، درمانگاه عمومی تخصصی، مرکز خدمات تخصصی ابزیان ، مرکز خدمات تخصصی انرژی های نو، کلینیک مشاوره و 2 مرکز آموزش شهرستانی و نمایندگی خبرگزاری‌های ایسنا و ایکنا در استان راه‌اندازی خواهد شد.

وی برآورده کردن نیازهای تخصصی آموزش استان را با تدوین دوره‌های آموزشی کوتاه‌مدت، توسعه آموزش‌های تخصصی و الکترونیکی، ارتقا کلینیک آموزش مشاوره و راه‌اندازی مراکز آموزش در شهرستان‌های کنگان و دشتستان را از برنامه‌های اولویت‌دار جهاددانشگاهی در حوزه آموزش در سال جاری عنوان کرد.

وی اظهار داشت: در طرح توانمندسازی نیروهای بومی منطقه جهت اشتغال در پارس جنوبی در سال قبل ۳۰۰ نفر اموزش عمومی تخصصی را در جهاددانشگاهی استان گذراندند و مرحله دوم طرح نیز سال ۹۷ با حضور ۳۰۰ نفر از فارغ التحصیلان ادامه پیدا خواهد کرد که انتظار می رود با توجه به تفاهم نامه های استان با وزارت نفت، منجر به اشتغال این افراد شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار