مدیرکل راه و شهرسازی استان:
بوشهر: مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر درخصوص پایان پروژه های مسکن مهر وعده جدیدی داد و گفت: براساس برنامه ریزی های انجام شده تا شهریورماه 1067 واحد مسکن مهر در شهرهای بالای 25 هزار نفر جمعیت استان آماده واگذاری است و تلاش می کنیم تا پایان امسال پرونده مسکن مهر در استان بسته شود
کد خبر: ۶۴۵۴۸۱
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۷:۲۲ 20 August 2018

بوشهر: مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر درخصوص پایان پروژه های مسکن مهر وعده جدیدی داد و گفت: براساس برنامه ریزی های انجام شده تا شهریورماه 1067 واحد مسکن مهر در شهرهای بالای 25 هزار نفر جمعیت استان آماده واگذاری است و تلاش می کنیم تا پایان امسال پرونده مسکن مهر در استان بسته شود.

به گزارش «تابناک»؛ فرزاد رستمی در نشستی خبری افزود: سهم استان بوشهر از مسکن مهر حدود 35 هزار واحد بوده که از این تعداد 30 هزار و 509 واحد تاکنون تحویل شده است.

 

رستمی گفت: در هفته دولت امسال 306 واحدی شهر بوشهر در شهرک نیایش، 12 واحد برازجان، 423 واحدی گناوه و 126 واحدی عالیشهر به بهره برداری می رسد.

رستمی اضافه کرد: در بخشی از واحدهای مسکن مهر که در بوشهر و گناوه با مشکل روبرو بودیم با تغییر پیمانکاران و ورود افراد جدید، پروژه ها فعال شده و همزمان مشکلات زیرساختی نظیر فاضلاب و برق هم مورد پیگیری قرار گرفته و برای خدمات روبنایی مثل مدرسه و درمانگاه نیز در این مناطق اقداماتی صورت گرفته است.

وی با تایید اینکه قبلا قول پایان پرونده مسکن مهر استان در شهریور 96 را داده بود، اظهار داشت: برخی مشکلات زیرساختی و عدم توانایی کافی پیمانکاران در تحقق این مهم تاخیر انداخت، ولی تلاش داریم امسال این پروژه ها به سرانجام رسیده و بدقول نشویم.

وی در مورد پروژه راه آهن بوشهر- شیراز که اواخر سال گذشته قرارداد فاینانس آن با کشور چین امضا شد، گفت: به منظور اتصال بوشهر به خط ریلی و تا زمان اجرایی شدن قرارداد فاینانس، امسال 2 قطعه به طول حدود 100 کیلومتر به مناقصه رفته است.

رستمی با بیان اینکه 237 میلیارد تومان برای شروع این دو قطعه از سوی وزارت راه پیش بینی شده، ادامه داد: به زودی پیمانکاران مشخص و عملیات اجرایی این قطعات که در شهرستان تنگستان می باشد، آغاز می شود.

رستمی تصریح کرد: این پروژه به 3500 تا 4 هزار میلیاردتومان اعتبار نیاز دارد که قطعا با اعتبارات دولتی به نتیجه نمی رسد، از این رو قرارداد فاینانس این خط ریلی با کشور چین سال گذشته در وزارت راه امضا شد و دولت پیگیر اجرایی شدن آن می باشد.

وی یادآور شد: 11 قطعه از پروژه راه آهن بوشهر- شیراز به طول 300 کیلومتر در استان بوشهر قرار دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همچنین با اشاره به اینکه آزادراه بوشهر- شیراز از پروژه های مهم است، گفت: اجرای این پروژه نیازمند سرمایه گذاری بخش خصوصی می باشد که هنوز به نتیجه نرسیده ایم، ولی با یکی از سرمایه گذارانی که سابقه چنین پروژه هایی داشته و اصالتا بوشهری است وارد مذاکره شده و به نتایج خوبی هم رسیده ایم که پس از قطعی شدن اطلاع رسانی خواهیم کرد.

وی مهمترین بزرگراه های در دست ساخت استان بوشهر را اهرم – برازجان، گناوه - دیلم، برازجان -گناوه، دالکی - کنارتخته، بوشهر- دیر، بزباز - بندو حد فاصل پارسیان به سمت عسلویه و جم – فیروزآباد است.

رستمی با بیان اینکه بزرگراه دیلم به گناوه تکمیل شده گفت: در مسیر برازجان تا گناوه، بخشی از مسیر در محدوده آبپخش مشکل معارض دارد و بخشی حدود 5 کیلومتر هم به دلیل کمبود قیر هنوز آسفالت نشده که امیدواریم بزودی این کمبود رفع شود.

وی در باره مسیر برزگراهی دالکی به کنارتخته افزود: برای تبدیل این مسیر کوهستانی به بزرگراه، 6.5 کیلومتر آن با اعتبار 57 میلیارد تومان توسط دو پیمانکار در دست ساخت است.

به گفته وی، از سمت کنارتخته تا ایست بازرسی مسیر دو خطه در حال آسفالت است و از سمت سه راهی وحدتیه تا ایست بازرسی که دارای تونل می باشد، با تعیین پیمانکار جدید، انتظار داریم طی ماههای آینده تحرک بیشتری در پروژه دیده شود.

مدیرکل راه و شهرسازی بوشهر به‌محور خروجی دوم شهر بوشهر پرداخت و افزود: اجرای طرح خروجی دوم بوشهر نقشی مهم در کاهش ترافیک و طرح پدافند غیرعامل داردبه دلیل مطالبات پیمانکار، هنوز تکمیل نشده و زیر بار ترافیک نرفته است، در حالی که از مصوبات سفر هیات دولت در سال 93 می باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار