بااهداء اعضای بدن قهرمان تیراندازی :
بوشهر: اعضای اسما زحمتکش ورزشکار بوشهری که بر اثر تصادف شدید دچار مرگ مغزی شده بود با رضایت خانواده اش اهدا شد.
کد خبر: ۶۴۵۴۸۲
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۷:۳۰ 20 August 2018

 

اهدای اعضای ورزشکار بوشهریبوشهر: اعضای اسما زحمتکش ورزشکار بوشهری که بر اثر تصادف شدید دچار مرگ مغزی شده بود با رضایت خانواده اش اهدا شد.

به گزارش «تابناک»؛ اسما زحمتکش که در چند ‌سال اخیر به ‌عنوان قهرمان تیراندازی با کمان بوشهر خودش را معرفی کرده بود و از چند هفته قبل برای رقابت‌های رنکینگ کشوری خودش را آماده می‌کرد، با یک سانحه تلخ رانندگی مقابل شهرک نیایش بوشهر بشدت آسیب دید و طی روزهای اخیر در بیمارستان شهدای خلیج‌فارس بوشهر بستری بود.

یکشنبه شب هفته پیش بود که وقتی این ورزشکار از تمرین برمی‌گشت، هنگام عبور از خیابان آیت الله طالقانی و مقابل شهرک محل سکونتشان با یک ماشین تصادف کرد. بارها ساکنان این محل درخواست کردند پل عابر پیاده برای ورود به شهرک نصب شود اما این اتفاق رخ نداده است. نهایتا روز گذشته مرگ مغزی این دختر 34 ساله تایید شد و با رضایت خانواده اش، اهدای اعضای بدن وی به بیماران نیازمند در دستور کار قرار گرفت.

مسئول واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در این خصوص گفت: با حضور تیم پزشکی دو کلیه،پانکراس و کبد این بیمار در بیمارستان شهدای خلیج فارس برداشت شد. قلب هم برای استفاده از دریچه ها برداشت شد.

علیرضا باقری افزود: این چهارمین برداشت عضو در سال 97 بوده است.

وی گفت: امسال 8 مورد مرگ مغزی مناسب اهدا داشتیم که در 6 مورد با رضایت خانواده ها اهدای اعضا انجام شد. دو مورد هم به علت شدت مصدومیت قبل از اهدا دچار ایست قلبی شدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار