بوشهر: در جلسه غیرعلنی عصر دوشنبه شورای شهر بوشهر، موضوع عدم صدور حکم یونس خسروانی توسط وزارت کشور برای شهرداری مرکز استان مطرح شد و اصرار به این گزینه در هیات حل اختلاف مرکزی رای نیاورد.
کد خبر: ۶۴۵۹۱۴
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۷:۰۷ 21 August 2018

بوشهر: در جلسه غیرعلنی عصر دوشنبه شورای شهر بوشهر، موضوع عدم صدور حکم یونس خسروانی توسط وزارت کشور برای شهرداری مرکز استان مطرح شد و اصرار به این گزینه در هیات حل اختلاف مرکزی رای نیاورد.

به گزارش «تابناک»؛ گفته می شود تنها 4 عضو روی اصرار بر شهرداری خسروانی رای داده اند و با این حساب پرونده شهرداری وی بسته شد.

خسروانی مدیرکل تامین اجتماعی استان بوشهر 20 خردادماه سالجاری با 6 رای از 9 رای شورای شهر بوشهر به عنوان شهردار منتخب مرکز استان تعیین شد، اما وزارت کشور پس از تاخیر زیاد، طی نامه ای به استاندار از نداشتن شرایط احراز این گزینه خبر داد.

نامه ای که باید به شورای شهر همراه مستندات ابلاغ می شد، اما عملا استانداری میدان دار شد.

پیش از این هم نبی الله دهقانی که در اسفندماه پارسال برای شهرداری بوشهر انتخاب شده بود، از سوی وزارت کشور رد شد.

شهرداری مرکز استان بوشهر از آبان سال گذشته و در پی پایان کار میگلی نژاد به دلیل بازنشستگی، به صورت سرپرستی اداره می شود و دو شهردار منتخب آن نیز از سد وزارت کشور برای امضای حکم نگذشته اند.

موضوعی که منجر به نامه اخیر معاون عمرانی وزارت کشور شده که اعلام گردیده اگر شورای شهر بوشهر نسبت به انتخاب شهردار واجد شرایط اقدام نکند، پرونده آن به هیات حل اختلاف می رود، موضوعی که تلویحا به معنای انحلال شورا است.

گفته می شود با توجه به طولانی شدن روند انتخاب شهردار بوشهر، اعضای شورا در نظر دارند با دستگاههای ذیصلاح در این خصوص هماهنگی کنند و سپس وارد روند انتخاب چهارمین شهردار منتخب خود شوند.

براین اساس خبر می رسد، تا پایان وقت اداری فردا گزینه های مدنظر اعضای شورا جهت تصدی شهرداری به رییس شورا اعلام خواهد شد تا پس از هماهنگی با دستگاههای ذیصلاح و از میان گزینه های باقی مانده، جلسه انتخاب شهردار جدید برگزار شود.

ابوذر دهدار رییس شورای شهر بوشهر با تایید این موضوع گفته: به محض اعلام نظر دستگاههای مربوطه درباره گزینه های مدنظر شورا، سریعا جلسه تعیین شهردار برگزار خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار