کد خبر: ۶۴۶۸۰۰
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۲ 24 August 2018

بوشهر:کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: خلیج فارس از ظهر( پنجشنبه )با افزایش سرعت وزش بادهای شمال غربی مواج شده که این شرایط تا عصرجمعه تداوم دارد.

پیام مساعدی  افزود: وزش باد شمال غربی بر روی دریا بویژه در قسمتهای شمالی و مرکزی خلیج فارس همچنین سبب افزایش ارتفاع موج و تلاطم دریا در این مناطق( از سواحل بندر دیلم تا مطاف) می شود.
وی اظهارداشت: در این مدت در سواحل جنوبی استان شرایط جوی و دریایی آرامی برقرار و همچنان میزان شرجی و رطوبت هوا در این مناطق بیشتر از دیگر نقاط استان خواهد بود.
مساعدی افزود: همچنین با توجه به وزش باد شدید جریانات شمال غربی روی کشور عراق و جنوب خوزستان ، بروز پدیده گرد و خاک و پیشروی آن بر روی خلیج فارس و سواحل شمالی و مرکزی استان دور از انتظار نخواهد بود.
کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر افزود: در 24 ساعت آینده آسمان استان بوشهر صاف تا قسمتی ابری و در برخی نقاط همراه غبار محلی و سواحل جنوبی همراه با مه صبحگاهی و طی ساعاتی از ظهر امروز تا ظهر فردا در سواحل شمالی و مرکزی استان وزش باد و احتمال گرد و خاک پیش بینی شده است.
مساعدی ادامه داد: در این مدت جهت وزش باد در مناطق شمالی و مرکزی استان شمال غربی تا جنوب غربی با سرعت 10 تا 38 و بر روی دریا گاهی تا 44 کیلومتر درساعت پیش بینی شده است.
وی گفت: در مناطق جنوبی استان جهت وزش باد بطور غالب جنوب شرقی تا جنوب غربی با سرعت هشت تا 28 کیلومتر در ساعت خواهد بود. 
مساعدی ادامه داد: در 24 ساعت آینده ارتفاع موج دریا در خلیج فارس30 تا 90 سانتیمتر و از امشب در سواحل شمالی و مرکزی استان به تدریج 90 تا 150 سانتیمتر خواهد بود.
وی افزود: در بندر بوشهر فردا زمان مد اول دریا در ساعت 06:31 بامداد ، جزر دریا 14:28 و مد دوم ساعت 20:58 خواهد بود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار