رییس دانشگاه فنی و حرفه ای استان بوشهر خبرداد:
بوشهر: رییس دانشگاه فنی و حرفه ای استان بوشهر با بیان اینکه 900 دانشجوی جدید برای سال تحصیلی جدید پذیرش شدند اظهار داشت: 80 درصد فارغ التحصیلان این دانشگاه جذب بازار کار یا فعالیت های کارآفرینی می شود.
کد خبر: ۶۵۷۳۰۰
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۵ 19 September 2018

بوشهر: رییس دانشگاه فنی و حرفه ای استان بوشهر با بیان اینکه 900 دانشجوی جدید برای سال تحصیلی جدید پذیرش شدند اظهار داشت: 80 درصد فارغ التحصیلان این دانشگاه جذب بازار کار یا فعالیت های کارآفرینی می شود.

به گزارش «تابناک»؛ دکتر اکبر منصوری نسب در نشستی خبری افزود: این دانشگاه سه هزار دانشجو دارد و امسال نیز 500 دانشجو در مقطع کاردانی و 400 نفر در مقطع کارشناسی در مراکز الزهرا و امام خامنه ای بوشهر مشغول به تحصیل می شوند.

به گفته وی، این دانشگاه 15 رشته کاردانی و 7 رشته کارشناسی دارد.

منصوری نسب اظهار داشت: 42 درصد از فارغ التحصیلان دانشگاه ها جزو جمعیت بیکار جامعه به شمار می روند که تعداد کمی از این افراد از فارغ التحصیلان دانشگاه های فنی و حرفه ای هستند و این بیانگر کارکرد مهم این دانشگاه است.

منصوری نسب خاطرنشان کرد: براساس بررسی های انجام شده 80 درصد از فارغ التحصیلان دانشگاه های فنی و حرفه ای در بخش صنعت و کارآفرینی مشغول به کار و زمینه اشتغال چند نفر دیگر را نیز فراهم می کنند.

رییس دانشگاه فنی و حرفه ای استان گفت: مجوز رشته های دانشگاه فنی و حرفه ای براساس نیاز صنعتی و کارآفرینی استان صادر می شود و در طول تحصیل دانشجویان دوره های مهارت آموزی در بخش تجارت، اقتصاد کرانه ای و کارآفرینی را نیز فرامی گیرند.

منصوری نسب با اشاره به استرس خانواده ها و دانش آموزان برای کنکور رشته های نظری اظهار داشت: تجمع دانش آموزان در رشته های نظری بویژه علوم تجربی باعث ایجاد استرس و فشار بر دانش آموزان شده که تلاش می شود با معرفی رشته های فنی و حرفه ای در جامعه به مرور میزان جذب در این بخش افزایش یابد.

وی خاطرنشان کرد: امروز 45 درصد از دانش آموزان متوسطه اول استان بوشهر به سمت رشته های فنی و حرفه ای هدایت شده اند که این موفقیتی برای استان به شمار می رود.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان بوشهر اضافه کرد: با توجه به کمبود فضا و امکانات کارگاهی در هنرستان های استان در سال تحصیلی جدید این دانشگاه این امکان را دارد که هنرستان ها در دانشگاه استقرار یابد.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان بوشهر اضافه کرد: با توجه به کمبود فضا و امکانات کارگاهی در هنرستان های استان در سال تحصیلی جدید، آماده ایم که هنرستان ها در دانشگاه استقرار یابد که این موضوع به اعتماد بیشتر افکار عمومی منجر می شود.

منصوری نسب همچنین از اخذ دانشگاه فنی و حرفه ای برای کنگان خبر داد و گفت: مجوز راه اندازی این مرکز صادر شده و امسال زیرساخت های آن تکمیل و از سال 98 به جذب دانشجو اقدام می کند.

وی گفت: نخستین آزمون ورودی به دانشگاه کنگان سال 98 برگزار و رشته های آن نیز متناسب با نیاز شهرستان های جنوبی استان شامل کنگان، عسلویه، جم و دیر تعریف می شود.

وی در بخش دیگری از این نشست خبری خاطرنشان کرد: دانشگاه فنی و حرفه ای بزودی تفاهم نامه ای با استانداری بوشهر برای تامین زیرساخت ها به ارزش 10 میلیارد تومان به صورت مشارکتی امضا می کند که انتظار می رود این دانشگاه به سرعت به جایگاه واقعی خود در استان دست یابد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار