سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز در بیانه ای اعلام کرد که 8 سال دفاع مقدس به منزله گنجینه ای ارزشمند و هویت ساز بایستی برای همیشه زنده و هدایتگر نسل های این سرزمین قرار گیرد.
کد خبر: ۶۵۷۹۵۸
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۳ 22 September 2018

دراین بیانیه آمده است : نهادینه سازی روح بصیرت، استکبار ستیزی، سلحشوری و حماسه سازی در کالبد نیروهای مدافع انقلاب و میهن اسلامی از ویژگی های دفاع مقدس است.
بیانیه می افزاید: 8 ‌سال دفاع‌مقدس، ایثار و پایمردی ملت سلحشور ایران در یک جنگ نابرابر و تحمیلی با استکبار جهانی و عوامل منطقه‌ای، یکی از مقاطع تاریخی بزرگ، آموزنده و الهام‌بخش است که هرگز نباید مورد غفلت قرار گیرد.
- این رویداد عظیم با آثار و برکات بی‌شمار خود به منزله گنجینه‌ای ارزشمند و هویت‌ساز بایستی برای همیشه زنده و هدایت‌ بخش نسل‌های این سرزمین قرار گیرد.
- سی و یکم شهریور 59 در تاریخ ایران اسلامی اقیانوس عظیم و ژرفی است که موج‌های بیکران آن تلالو روشنی دشت‌های سوزان جنوب و قله‌های مرتفع غرب این میهن اسلامی‌ است، حماسه‌ای که به استحکام و رشد انقلاب اسلامی انجامید و آثار روشن آن تا سال‌ها روشنگر مسیر ملت بزرگوار این سرزمین خواهد بود.
در این بیانیه آمده است: مقام معظم رهبری فرمودند «گذشت زمان نتوانسته و نخواهد توانست جلوه ی نام و یاد شهیدان عزیز هشت سال دفاع مقدس را کم فروغ سازد» و تلاقی عاشورای حسینی و هفته دفاع مقدس گواه این مطلب است که با پیروی از کلام نورانی «هیهات من الذله» هیچ مسیری روشن‌تر از راه حسین (ع) برای مبارزه با ظلم و استکبار و بیداد نیست و راه ما نیز از نهضت عاشورا جدا نخواهد بود.
- بدون تردید دوران دفاع مقدس که از برجسته ترین افتخارات است در یاد ملت ایران خواهد ماند و غرور و سرافرازی و حماسه آفرینی را در نسل های بعدی بر جای خواهد گذاشت.
-امروز که دشمن دوباره در تلاش است تا بتواند با ابزار تهدید و تحریم، پیشرفت و حرکت مقتدرانه جمهوری اسلامی ایران را سد کند، بازگشت به روحیه همبستگی، اتحاد و تلاش برای خوداتکایی و خودکفایی هرچه بیشتر کشور می‌تواند ما را از این دوران به سلامت عبور دهد. 
- از سوی دیگر با تحریم های ظالمانه و زورگویی قلدرمابانه در تلاشند تا جمهوری اسلامی ایران از آرمان های انقلابی خود دست کشیده یا عقب نشینی کند، اما زهی خیال باطل چرا که در سایه سار لطف بی بدیل خداوند قادر متعال به ملت و نظام الهی ایران، باز هم دشمنان ره به اهداف منحوس خود نخواهند برد.
- دشمن بداند که روحیه عاشورایی ملت ایران اجازه تحمیل اراده و خواسته باطل و مردود را نخواهد داد و سپاه استان البرز نیز به دشمنان این مرز و بوم یادآور می شود که در صورت هرگونه تحرکی علیه ملت ایران با استعانت از آیه « أَشِدّاءُ عَلَی الکُفّارِ رُحَماءُ بَینَهُم ۖ » با اقتدار عمل خواهد کرد.
سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز در آستانه آغاز سی و هشتمین سال گرامیداشت هفته نورانی دفاع مقدس که همزمان شده با ماه محرم و پیروزی خون بر شمشیر در مقابل مجاهدت و ایثار شهدای انقلاب و دفاع مقدس و امام شهدا که حسینی وار در مقابل یزدیان زمان ایستادند، سر تعظیم فرود می آورد و با تجدید میثاق با ولایت مطلقه فقیه و تاکید برترویج و حفظ فرهنگ شهادت و مجاهدت که برگرفته از فرهنگ ناب عاشورای سید الشهدا (ع) است و چیزی جز وحدت و عزت برای ملت سرافراز و بزرگ ایران اسلامی ندارد، اعلام می دارد با تفکرناب اسلام انقلابی برای حفظ و پاسداری از ارزش های انقلاب تا پای جان ایستاده است و با تاسی از شهدای عزیز همه توان و ظرفیت خود را در راه اجرایی سازی فرامین مقام عظمای ولایت حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی) به کار خواهد گرفت و با تقدیم 5 هزار و 250 شهید در هر میدانی نشان داده و آماده است با قدرت توطئه های برنامه ریزی دشمنان را باطل و خواب را از چشمان آنها بگیرد.
جنگ تحمیلی هشت ساله عراق علیه ایران در روز 31 شهریور ماه سال 1359 برابر 22 سپتامبر 1980 به طور رسمی آغاز شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار