محمدرضا خباز :
استاندار خراسان شمالی در مراسم رژه نیروهای مسلح استان ضمن تقبیح احتکار کالاها از سوی برخی سودجویان در بازار گفت: دشمن با راه اندازی جنگ اقتصادی به دنبال تفرقه افکنی بین دولت و ملت است.
کد خبر: ۶۵۷۹۶۳
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۲ 22 September 2018

به گزارش تابناک خراسان شمالی به نقل از روابط عمومی ، محمدرضا خباز در این مراسم اظهار داشت: هفته دفاع مقدس یادآور رشادت ها، ایثارگری ها و دفاع 8 ساله نیروهای مسلح و تمامی ملت شریف ایران در برابر دشمنان نظام است؛ مردمی که حرف اول و آخرشان در آن دوران پیروزی در میدان نبرد حق علیه باطل بود.
وی افزود: 31 شهریور ماه 1359 در حالی جنگ ایران و عراق آغاز شد که دشمن با تمام نیروهای زمینی، هوایی و دریایی خود به سرزمین ما حمله کردند و در فکر تصرف ایران در کمتر از 6 روز بودند و نیروهای مسلح انقلاب نوپای جمهوری اسلامی انسجام لازم را نداشتند اما با رهبری های امام راحل(ره) و وحدت رویه مردم، ایران پیروز این جنگ نابرابر شد.
وی ادامه داد: دشمن با این تفکر که در جنگ های گذشته هر بار قطعه ای از ایران را جدا کرده اند، جنگ ایران و عراق را برنامه ریزی کردند اما مردم ما با وحدت و همدلی به آنان آموختند که از حمله نظامی به این کشور سودی نخواهند برد.
وی تصریح کرد: در جنگ نظامی تحمیلی ایران و عراق، تمرکز مردم ایران جنگ بود چرا که این جنگ با کمک های 48 کشور دنیا به صدام در واقع مانند جنگ جهانی بود و کشورهای قدرتمند جهان به لحاظ مالی، تسلیحاتی و نیروی انسانی از عراق حمایت می کردند و مانند جنگ احزاب، تمامی مخالفان نظام جمهوری اسلامی درواقع شجره طیبه اسلام را نشانه گرفته بودند اما ایران با همدلی و مشارکت همه مردم توانست پیروز این میدان باشد.
دکتر خباز خاطرنشان کرد: امروز همه دنیا می داند حمله نظامی به ایران ممکن نیست بنابراین با راه اندازی جنگ اقتصادی به دنبال تفرقه افکنی بین دولت و ملت است و مردم ما در این دوران باید هوشیارتر از گذشته باشند.
رئیس شورای تأمین استان با اشاره به شرایط خطیر کنونی بر وحدت کلمه و حرکت مردم پشت سر مقام معظم رهبری تاکید کرد و گفت: احتکار کالاهای اساسی و نیازمندی های مردم و امکانات کشور با هدف کسب سود بیشتر در واقع آب به آسیاب دشمن ریختن است و تمامی آحاد جامعه باید جنگ اقتصادی را درک کنند و مردم هم محتکران را به مسئولان معرفی کنند.
وی اذعان کرد: گذشته 40 ساله انقلاب اسلامی قابل افتخار بوده و وجود برخی ایرادات و نواقص در اداره کشور تقصیر مسئولان و نه اصل انقلاب است.
نماینده ولی فقیه در استان هم در این مراسم گفت: دفاع از دین، جان،کشور و خاک سرزمین همان غیرت است که در بسیاری از آیات و روایات دینی بر آن تاکید شده و باید امت اسلامی در برابر آنانی که می خواهند به شعائر الهی تجاوز کنند، ایستادگی و مقاومت کند.
حجت الاسلام یعقوبی افزود: ملت ایران با رهنمودهای بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی توانستند در هشت سال دفاع مقدس غیورانه و مردانه از دین، آیین و خاک خود دفاع کنند و ابراهیم وار بت های شاه و صدام را نابود کنند و امروز بت استکبار را نشانه گرفته اند.
فرمانده تیپ 130 شهید دلجویان ارتش در خراسان شمالی هم گفت: دفاع مقدس یکی از صحنه های سترگ و رخدادهای غرورانگیز است که بازبینی حماسه های بیشمار آن برای آحاد جامعه و نیروهای مسلح می تواند معنادار باشد و امسال تلاقی عاشورای حسینی و هفته دفاع مقدس یادآور روزهای حماسه ساز مردان ما با تاسی از فرهنگ ناب عاشورایی است.
امیر سرتیپ ابراهیم گل گلی افزود: پیروزی جمهوری اسلامی در جنگ نابرابر ایران و عراق ثمره وحدت و همدلی نیروهای رزمنده در عملیات های مختلف بوده و امروز به عنوان الگویی برای مقابله با استکبار در جهان مطرح است.
در پایان رژه یگان های نمونه پیاده و خودرویی نیروهای مسلح مستقر در استان برگزار شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار