رئیس اداره سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم گفت: 8 سینما با 15 سالن در حال ساخت، تکمیل و تجهیز در این استان است که تعداد صندلی سینمایی قم از یکهزار به سه هزار صندلی تا پایان خرداد 98 افزایش می یابد.
کد خبر: ۶۵۸۰۸۸
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۰ 22 September 2018

به گزارش تابناک قم،محمدکاظم رضوانی افزود: تعداد صندلی های فعال این استان از 940 صندلی فعلی تا پایان امسال به 2 برابر و تا پایان خرداد ماه سال 98 به 3 برابر افزایش می یابد که این امر، استاندارد تعداد صندلی سینمایی به جمعیت قم را از 10 به 30 درصد افزایش می دهد.

وی با بیان اینکه در سالهای اخیر شاهد ورود بخش خصوصی و مجموعه های مختلف فرهنگی به ساخت سالن های سینمایی در این استان هستیم گفت: سینماهای متعدد دولتی و بخش خصوصی در قم در حال ساخت است که حدود یک هزار صندلی تا پایان امسال و یک هزار صندلی سینمایی نیز تا تا پایان خرداد ماه سال 98 به ظرفیت صندلی های سینمایی استان افزوده می شود.

وی تعداد سینماهای فعال این استان را سه سینمای ونوس، تربیت و آیه برشمرد و گفت: این اماکن سینمایی دارای چهار سالن نمایش است که سینما تربیت با 500 صندلی، ونوس با 300 صندلی و سینما آیه با 140 صندلی جوابگوی بخشی از نیاز قم است.

رضوانی با اشاره به کمبود شدید صندلی سینمایی در این استان گفت: بر اساس برخی استانداردها باید به ازای هر 100 نفر یک صندلی سینمایی وجود داشته باشد که با توجه به وجود حدود یکهزار صندلی فعال سینمایی، این استان با کمبود 10 هزار صندلی سینمایی مواجه است.

وی گفت: پروژه بازار شهر با 70 درصد پیشرفت فیزیکی و چهار سالن 60،80،120 و 300 صندلی تا بهمن ماه امسال به بهره برداری می رسد ضمن اینکه نوسازی مجموعه شهر آفتاب با 2 سالن 90 صندلی و یک سالن با ظرفیت 300 صندلی در حال انجام است.

رضوانی با بیان اینکه روند اداری راه اندازی مجدد سالن سینمایی کانون پرورش فکری پردیسان با 200 صندلی در حال اتمام است، ادامه داد: سینما استقلال با ظرفیت 250 صندلی، سینما ولایت با 220 صندلی و بهره برداری از سینمای باغ موزه دفاع مقدس با ظرفیت 400 صندلی تا پایان امسال بخشی از اقدام های صورت گرفته برای توسعه زیرساخت سینمایی استان قم می باشد.

وی ادامه داد: مجموعه اریکه ملل با 2سالن سینمایی،استقلال با 250 صندلی و همچنین راه اندازی 2سالن سینمایی در تالار مرکزی شهر تا پایان خردادماه سال آینده از جمله سالن هایی است که روند تکمیل، تجهیز و رفع نقص آنها در حال انجام است.

مجتمع سینما ونوس قم با دو سالن نمایش به ترتیب 213 و 63 صندلی درسال 1388 به عنوان اولین سینمای مجهز به سیستم دالبی دراستان قم فعالیت خود را آغاز نمود. درسینما ونوس علاوه بر بخش فیلم ، کلاس های آموزشی ،غرفه فرهنگی ، کافی شاپ، دارای یک سالن VIP نیز است.

سینما تربیت که نام قدیمی آن سینما پیش‌آهنگی است یکی از سینماهای قدیمی قم و متعلق به آموزش و پرورش است. 466 صندلی دارد و مزیت آن نسبت به دو سینمای دیگر واقع شدن در مرکز شهر و دسترسی مناسب است.

سینما آیه به عنوان نخستین سینمای تخصصی طلاب و روحانیان، اردیبهشت ماه 95 در مدرسه اسلامی هنر قم گشایش یافت. هدف از بهره برداری از این سینما، ایجاد بستر برای حضور قشر فرهیخته حوزه، نخبگان حوزوی و عموم متدینانی که به طور عادی شاید در سینماها حضور پیدا نکنند، در سینما بوده است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار