وقتی مردم بوشهراز حداقل تفریح خود محروم می شوند:
بوشهر: پذیرفتنی نیست مردم از بدیهی ترین حقوق خود و حداقل تفریح شان که دسترسی به ساحلی سالم و پاک است محروم شده و آب تنی در شناگاههای بوشهر با امراض پوستی و بیماری های احتمالی ناشی از ورود فاضلاب همراه باشد.
کد خبر: ۶۵۹۹۱۸
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۵ 26 September 2018

بوشهر: پذیرفتنی نیست مردم از بدیهی ترین حقوق خود و حداقل تفریح شان که دسترسی به ساحلی سالم و پاک است محروم شده و آب تنی در شناگاههای بوشهر با امراض پوستی و بیماری های احتمالی ناشی از ورود فاضلاب همراه باشد.

 با گذشت چندین ماه از نشانه گذاری پرچم زرد در شناگاه های آلوده ساحل بوشهر، اما این نقاط ساحلی همچنان مورد اقبال شناگران و مسافران می باشد!

به گزارش «تابناک بوشهر»؛ گرمای هوا که معمولا 10 ماه از سال همراه بوشهری هاست و نبود تفریحات کافی، باعث شده شنا در دریا به یکی از اصلی ترین سرگرمی های اغلب ساکنان نقاط ساحلی استان مبدل شده و این علاقه برای مسافران نیز دو چندان باشد.

اما شوربختانه، طبق گزارش های رسمی، قریب به اتفاق شناگاههای اصلی شهر بوشهر به دلیل ورود فاضلاب، دچار آلودگی می باشد، با این حال بیش از سایر نقاط مورد توجه و اقبال شهروندان و مسافران می باشد که یکی از دلایل آن در دسترس بودن می باشد.

در همین خصوص، اخیرا نامه ای از سوی مدیرکل محیط زیست استان به مدیرکل سازمان بنادر و دریانوردی بوشهر رسانه ای شده که حکایت از وضعیت نگران کننده شناگاههای بوشهر دارد.

براین اساس، شناگاههای پرطرفدار سیادت و پلاژ جفره در شهر بوشهر جزو نقاط «بحرانی» اعلام و گفته شده که به دلیل مجاورت با خروجی فاضلاب و خطر آلودگی میکروبی بالا، پرچم زرد رنگ به معنای شنا ممنوع در این نقاط نصب گردیده است.

در این نامه یادآور شده: شناگاههای ساحل ریشهر و پارک دانشجو به دلیل ورود کانال زه آب و آب های سطحی جز نقطه آلوده محسوب شده و شناگاههای پارک لیان و بندرگاه نیز هرچند از لحاظ میکروبی پاک است، ولی به دلیل مجاورت با نیروگاه اتمی جز نقاط خاص می باشد.

همچنین شناگاه شهرستان های دیر، گناوه و دیلم از لحاظ میکبروبی «نسبتا پاک» عنوان شده است.

برای مشاهده تصویر در اندازه بزرگ تر روی آن کلیک کنید

متاسفانه اجرای ناقص شبکه جمع آوری فاضلاب خانگی در شهر بوشهر و رهاسازی مبهم فاضلاب برخی ارگان های نظامی به دریا، باعث مشکل ساز شدن شنا در اغلب شناگاههای پرطرفدار شهر بوشهر شده است.

در همین خصوص، سال 93 و پس از بازدید ابتکار رییس وقت سازمان محیط زیست از ساحل بوشهر، در جریان سفر هیات دولت، تکمیل فاضلاب بوشهر به عنوان یکی از مصوبات مورد تایید قرار گرفت، اما عدم تخصیص اعتبارات موردنیاز، عملا این پروژه مهم را به کما برد.

به هرحال پذیرفتنی نیست مردم از بدیهی ترین حقوق خود و حداقل تفریح شان که دسترسی به ساحلی سالم و پاک است محروم شده و آب تنی در شناگاههای بوشهر با امراض پوستی و بیماری های احتمالی ناشی از ورود فاضلاب همراه باشد.

از این رو انتظار می رود تا پیش از تکمیل شبکه فاضلاب، اعتباراتی برای احداث چند شناگاه استاندارد و دارای امکانات لازم در ساحل بوشهر پیش بینی شود و آنگاه از مردم و مسافران انتظار داشت در مناطق آلوده شنا نکنند.

البته اگر در چند کیلومتر باقی مانده نوار برای شهر بوشهر نقاطی پاک و دور از گزند فاضلاب باقی مانده باشد!

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار