بعدازگذشت دوماه ازتیراندازی گاردساحلی امارات به سمت یک لنج صیادی درخلیج فارس:
بوشهر: حدود دو ماه پیش بود که لنج صیادان جلالی بوشهر توسط گارد ساحلی امارات متحده عربی مورد تیراندازی قرار گرفت، حادثه ای که موجب مرگ یکی از خدمه بنام یاسین لطفی شد و 8 نفر دیگر هم به همراه شناور به این کشور عربی منتقل شدند.
کد خبر: ۶۷۴۸۷۸
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۵ 31 October 2018

بوشهر: حدود دو ماه پیش بود که لنج صیادان جلالی بوشهر توسط گارد ساحلی امارات متحده عربی مورد تیراندازی قرار گرفت، حادثه ای که موجب مرگ یکی از خدمه بنام یاسین لطفی شد و 8 نفر دیگر هم به همراه شناور به این کشور عربی منتقل شدند.

به گزارش «تابناک بوشهر»؛ این اتفاق در شرایطی بود که مالک شناور به عنوان فردی که خبر توقیف خدمه شناور خود را رسانه ای کرده، از قول یکی از خدمه اکه موفق به تماس با وی شده، گفته بود: آنها در محدوده آبهای مطاف در شهرستان دیر در حال صرف نهار بوده که با تیراندازی گارد ساحلی امارات مواجه شدند، از این رو انتظار داریم دستگاه جی پی اس لنج قبل از آنکه توسط اماراتی ها دچار مشکل شود، مورد بازخوانی قرار بگیرد.

گرفتاری صیادان جنوبی با گارد دریایی کشورهای همسایه همچنان بارها تکرار شده و بعضا با رفتارهای سختگیرانه نظیر تیراندازی و مرگ خدمه نیز مواجه شده، آن هم در حالی که شرایط خاص دریا، احتمال عبور لنج ها از خطوط مرزی را پیش می آورد و شایسته است حسن همجواری و همسایگی از سوی کشورهای عربی رعایت شود، اما تنش های سیاست خارجی کشورمان با همسایگان عربی مشکلات را در این زمینه دامنه دار کرده است.

حالا با گذشت حدود دو ماه از این حادثه، مالک لنج می گوید: از میان 8 خدمه ای که بازداشت شدند، 2 نفر بر اثر تیراندازی مجروح شدند که در بیمارستان مداوا و هفته گذشته به زندان الوثبه ابوظبی منتقل شده اند.

عمار ماهینی در گفتگو با «خلیج فارس» ادامه داد: جسد یاسین لطفی از خدمه این لنج که در این حادثه با شلیک گارد ساحلی امارات جان باخت توسط گارد ساحلی این کشور به سردخانه ابوظبی انتقال یافته و با وجود پیگیری های زیاد خانواده اش، از طریق وزارتخانه، ولی برای بازگرداندن آن بعد از حدود دو ماه اقدامی صورت نگرفته است.

ماهینی در ادامه از نماینده بوشهر در مجلس گلایه می کند و مصاحبه اخیر وی درخصوص سرنشینان این لنج را تبلیغاتی می خواند.

وی ادامه می دهد: از زمان بروز حادثه با وجود تماس و پیامک های مکرری که به آقای خدری داشته ایم، موفق به گفتگو با ایشان نشدم، پیگیری های بعدی نیز از سوی ما، خانواده خدمه و نمایندگی وزارت خارجه بوده، ولی آقای نماینده خبر یک هفته پیش مبنی بر مرخص شدن خدمه زندانی این لنج را رسانه ای کرده، درحالی انتظار می رفت طی این مدت ایشان نامه مکتوبی به وزارت خارجه برای پیگیری بهتر وضعیت این صیادان بنویسید نه خبری که ما از آن مطلع بوده ایم رسانه ای کند.

ماهینی در پایان گفت: نمایندگی وزارت خارجه در بوشهر و همچنین امور کنسولگری این وزارتخانه پیگیری های مکرری درباره وضعیت 8 خدمه دستگیر شده و جسد یکی دیگر از آنها داشته اند، اما انتظار می رود این موضوع در سطح بالاتری و به شکل موثرتری پیگیری شود تا خانواده این افراد از نگرانی خارج شوند.

«خلیج فارس» تلاش کرد نظر نماینده بوشهر در این خصوص و پیگیری های صورت گرفته را جویا شود، اما وی به تماس هایش پاسخ نداد. این رسانه از انعکاس توضیحات حجت الاسلام خدری در خصوص این موضوع استقبال می کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار