بوشهر: هیات اقتصادی کره جنوبی و مسئولان بوشهر روزیکشنبه پنج تفاهم نامه سرمایه گذاری در این استان امضا کردند.
کد خبر: ۶۷۸۶۹۸
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۵ 12 November 2018

بوشهر: هیات اقتصادی کره جنوبی و مسئولان بوشهر روزیکشنبه پنج تفاهم نامه سرمایه گذاری در این استان امضا کردند.

به گزارش ایرنا، این تفاهم نامه ها برای سرمایه گذاری 2 شرکت کره جنوبی در فعالیت های صنعتی، لجستیکی و ارزش افزوده در اراضی مجتمع بندری نگین، احداث هتل دریایی در شهر بوشهر، پایانه صادراتی مواد معدنی در بندر خورشهاب، پالایشگاه نفت در منطقه ویژه شمال این استان و قطار بین شهری بوشهر و شهر جدید عالی شهر به امضا رسید.
استاندار بوشهر در آیین امضای این تفاهم نامه ها گفت: سیاست جمهوری اسلامی حمایت از سرمایه گذاری خارجی بویژه از سرمایه گذاران کشورهای چون کره جنوبی و ژاپن که دوست ایران هستند و با آنها روابط دیرینه ای داریم. 
عبدالکریم گراوند افزود: در شرایطی که سران آمریکا با بهانه های مختلف جمهوری اسلامی را تحریم کرده اند، ظرفیت ها و توانمندی های ایران سرمایه گذاران را ترغیب به سرمایه گذاری می کند و این بیانگر شکست استکبار جهانی در سیاست تحریم است. 
وی اضافه کرد: حضور هیات کره ای در استان بوشهر به عنوان پایتخت انرژی ایران و استانی که در اقتصاد کشور نقش برجسته ای دارد نشان می دهد، سیاست یک جانبه گرایی به جایی نرسیده و نمی رسد. 
گراوند ادامه داد: حضور هیات های مختلف خارجی در ایران نشان از موفقیت سیاست خارجی جمهوری اسلامی است و بیانگر این است که دنیا رفتارهای یکجانبه پاسخ نمی دهد. 
استاندار بوشهر گفت: تلاش می شود با همکاری همه دستگاه های اجرایی زمینه سرمایه گذاری متناسب با ظرفیت هایی که در استان بوشهر وجود دارد فراهم شود و توسعه استان و کشور شتاب بیشتری یابد. 
وی تاکید کرد: علاقه مند به تقویت ارتباط با کشورهای آسیایی هستیم و ژاپن و کره می توانند شرکای خوب جمهوری اسلامی باشند. 
استاندار بوشهر گفت: بطور یقین این شرایط سخت سپری می شود و باید از این فرصت برای توسعه روابط با کشورها بهره برد و تمایل داریم برای تقویت روابط اقتصادی با کشورهای پیشرو و توسعه یافته آسیا همکاری کنیم. 
وی با اشاره به مشترکات استان بوشهر با کره جنوبی اضافه کرد: این استان همانند کره جنوبی شبه جزیره است و ظرفیت های ویژه ای در این استان وجود دارد که می توان از آن بهره برداری کرد. 
گراوند یادآور شد: بطور معمول در دنیا پایتخت ها بیش از جامعه پیرامونی شناخته می شوند اما بوشهر به واسطه عسلویه و ظرفیت فوق العاده آن به عنوان استانی است که باید آشنایی بیشتری با آن وجود داشته باشد. 
وی اظهار داشت: استان بوشهر می تواند برای سرمایه گذاران در حوزه استعدادهایی که دارد بهشت سرمایه گذاری باشد و یکی از این ظرفیت ها دریا و حمل و نقل دریایی است که می تواند فرصتی برای سرمایه گذاری های بزرگ باشد. 
گراوند، سرمایه گذاری در حوزه پالایشگاهی را از جمله دیگر نقاط قوت استان بوشهر عنوان کرد و گفت: نفت و گاز و دریا یکی از مزیت های این استان است که می تواند در جذب سرمایه گذاران موثر باشد. 
وی یادآور شد: اگر شرکت کره ای بتواند در حوزه سرمایه گذاری پالایشگاهی موفق شود به سرمایه گذاری در سایر زمینه ها ترغیب می شود. 
استاندار بوشهر گفت: سرمایه گذار به دنبال جای امن و مستعد است و امروز ایران و استان بوشهر از امنیت لازم برخوراست و با توجه به ظرفیت هایی که در این استان وجود دارد می تواند کار را با خیال راحت آغاز کرد. 
وی تاکید کرد: سیاست کنونی جمهوری اسلامی حمایت از سرمایه گذاری خارجی و کمک به فراهم کردن زمینه توسعه سرمایه گذاری است در این ارتباط از هرگونه سرمایه گذاری شرکت ها بویژه شرکت های کره ای و ژاپنی با توجه به روابط دیرینه با این کشورها، استقبال می شود. 
وی بیان کرد: به لحاظ تاریخی و ارتباطی خیابان هایی به نام تهران و سئول در 2 کشور وجود دارد که این بیانگر روابط عمیق و دیرینه آنهاست. 
گراوند اظهارداشت: بوشهر استانی فوق العاده و پایتخت انرژی ایران است وامیدواریم سرمایه گذاری شرکت های کره ای باعث توسعه و تعمیق روابط 2 کشور شود. 
رئیس بخش نفت گاز هیات کره ای در این نشست با قدردانی از دعوت مسئولان استان بوشهر برای امضای تفاهم نامه گفت: ایران و کره جنوبی سابقه دوستی زیادی دارند و این فرصت خوبی برای توسعه همکاری هاست.
هنگ اوک سون افزود: مهم نیست که اکنون شرایط ایران چگونه است بلکه دوستی ها باید پایدار باشد و با این شرایط دوستی، کارها پیش می رود.
وی ادامه داد: از استقبال گرم مسئولان استان بوشهر تشکر می کنم و آرزو دارم این بازدیدها و نشست ها نتایج خوب و مورد رضایتی برای دو طرف داشته باشد.
رئیس بخش ساختمان هیات کره ای نیز گفت: بر اساس این تفاهم نامه ها، این شرکت در زمینه کار خود در بخش پالایشگاه نفتی در این استان همکاری می کند.
چانگ او سانگ اضافه کرد: به خاطر مشاوره های خوبی که به ما ارائه شد، بوشهر را برای سرمایه گذاری انتخاب کردیم ضمن اینکه بوشهر یک منطقه خوب در زمینه انرژی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار