بازهم بارندگی وبازهم قایق سواری دربوشهربعدازباران:
بوشهر: با بارش شدید باران در نقاط مختلف استان بوشهر به‌ویژه مناطق مرکزی و شمالی استان، برخی از معابر و خیابان‌ها دچار آبگرفتگی شد.
کد خبر: ۶۸۰۶۶۸
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۲ 17 November 2018

بوشهر: با بارش شدید باران در نقاط مختلف استان بوشهر به‌ویژه مناطق مرکزی و شمالی استان، برخی از معابر و خیابان‌ها دچار آبگرفتگی شد.

به گزارش «تابناک بوشهر»؛ بوشهر که از استان‌های کم‌بارش کشور است و در سال‌های اخیر با کاهش قابل توجه بارندگی‌ها روبرو بوده، در سال جاری شاهد بارش‌های نسبتا خوبی بوده است.

اما در چند مرحله‌ای که بارندگی در استان بوشهر شدت گرفته، شاهد آبگرفتگی در معابر و مشکلاتی برای شهروندان بوده ایم؛ موضوعی که روز جمعه هم تکرار شد.

آبگرفتگی در میدان امام گناوه

آبگرفتگی در شهر بوشهر

قایق سواری در شهر بوشهر

آبگرفتگی در خیابان فرودگاه بوشهر

 

خسارت بارندگی در استان بوشهر

در بارندگی صبح جمعه، مسیر دیلم به امیدیه زیر آب رفت و مسدود شد. اداره راهداری نیز اعلام کرد: تا اطلاع ثانوی، مسیرهای امیدیه - آغاجاری و بهبهان-دیلم همچنین امیدیه-ماهشهر، هندیجان-دیلم و بالعکس به عنوان مسیرهای جایگزین می باشد.

بر اثر اصابت چندین صاعقه شدید به زمین در غرب دشتستان، برق برخی مناطق برای چند ساعت قطع شد.

جاری شدن آب در رودخانه شور چهارروستایی گناوه، رودخانه‌ای که در اکثر فصول سال خشک و بی‌آب است

صاعقه ۳ نفر را در تنگستان راهی بیمارستان کرد

مسئول اورژانس ۱۱۵ تنگستان با اعلام این مطلب گفت: یکی از مصدومین در پارک ساحلی دلوار و دو نفر دیگر در نزدیکی روستای بازویی از توابع بخش مرکز تنگستان حضور داشته اند که هر سه مصدوم به محض برخورد صاعقه بی هوش شده اند.

وی افزود: یکی از مصدومین به بیمارستان شهدای خلیج فارس و دو نفر دیگر به بیمارستان امام حسین (ع) اهرم منتقل شدند.

همچنین خبر می رسد صاعقه در روستای کردوان علیا از توابع بخش کاکی در شهرستان دشتی، باعث تلف شدن پنج راس گوسفند شد.

مخزن نفتی دیلم با صاعقه آتش گرفت

روز جمعه یکی از مخازن نفتی شرکت پتروامید آسیا در حوزه استحفاظی دیلم بر اثر برخورد صاعقه آتش گرفت.

امیر قاسمی فرماندار این شهرستان گفته: این آتش سوزی با تلاش واحد ایمنی و آتش نشانی این شرکت در مدت کوتاهی خاموش شد.

وضعیت آبگرفتگی بوشهر زیبنده نیست

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر در بازدید از آبگرفتگی معابر در بوشهر اظهار داشت: گفت: وضعیت آبگرفتگی بوشهر زیبنده مردم این شهر نیست و باید تلاش شود شاهد تکرار این مشکلات نباشیم.

مجید خورشیدی که به همراه شهردار، فرماندار بوشهر، مدیرکل ستاد بحران استان و مدیرعامل جمعیت هلال احمر از مناطق دچار آبگرفتگی بازدید می کرد، ادامه داد: به دنبال تشدید بارندگی‌های امروز شاهد وقوع آبگرفتگی در برخی از نقاط بوشهر بودیم که مشکلاتی را برای شهروندان ایجاد کرده بود.

وی خاطرنشان کرد: با حضور مسئولان شهری و استانی بازدیدهایی را در سطح شهر داشتیم و برای رفع مشکلات چاره‌اندیشی شد.

خورشیدی با اشاره به اینکه شهروندان در خیابان‌ها و معابر مرکزی و برخی از محلات گرفتار آب گرفتگی بودند افزود: این وضع زیبنده بوشهر نیست و باید در ادامه تدابیر خوب و کارآمد گذشته، تدابیر فوری بیشتری بعمل آید.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر اضافه کرد: برای حل مشکل آبگرفتگی از دستگاه‌های مختلف از جمله شهرداری بوشهر، حمل و نقل و راهداری، هلال احمر، مدیریت بحران و ... کمک خواستیم.

وی ادامه داد: از مدیریت بحران خواستم تا روز شنبه اقدامات دستگاه‌های مختلف در این زمینه را بررسی کرده و ضمن آسیب شناسی، ترتیبی اتخاذ کنند که در بارندگی‌های بعدی چنین صحنه‌هایی تکرار نشوند.

خورشیدی اضافه کرد: در جریان بازدید، تلاش‌های کارگران و کارکنان زحمتکش شهرداری، حمل و نقل و راهداری و هلال احمر که برای رفع مشکلات مردم همت گماشته بودند عیان بود و در خور تقدیر بود.

حضور معاون استاندار، فرماندار، شهردار بوشهر و مدیر هلال احمر در آبگرفتگی بوشهر

هوا سردتر می شود

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر اظهار داشت: با تداوم فعالیت سامانه بارشی، امروز شاهد تشدید براش‌ها در سطح استان بوده‌ایم و بارش‌ها به صورت رگباری همراه با رعد و برق‌های شدید  و تندبادهای لحظه‌ای ادامه یافت.

پیام مساعدی ادامه داد: از فردا با خروج تدریجی سامانه بارشی و استقرار توده هوای پرفشار بر جو استان، از تراکم ابرها در نیمه شمالی استان کاسته می شود و تنها در بخش‌هایی از نیمه جنوبی استان بارش پراکنده باران پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: از روز شنبه نفوذ یک توده سرد و وزش جریانات نسبتا سرد شدید شمال غربی بر روی خلیج فارس  آغاز می شود. این جریان سرد در روز یکشنبه شدت می یابد و از 26 تا 28 آبان به سبب  وزش باد شدید شمال غربی خلیج فارس کاملا مواج و متلاطم و شرایط برای ترددهای دریایی  نامساعد است.

مساعدی افزود: پیش بینی می شود از دوشنبه هفته پیش رو، توده بارشی جدیدی وارد استان شود که انتظار می رود روز سه شنبه و خصوصا پایان هفته فعالیت بارشی بیشتری داشته باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار