کد خبر: ۶۸۲۰۴۱
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۶ 20 November 2018

بوشهر: مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: از یکهزار 300 کلاس تخریبی در این استان 600 کلاس با همکاری خیران و اعتبار دولتی بازسازی و ۷۰۰ کلاس درس تخریبی باقی مانده است که نیاز به بازسازی و اصلاح دارد.

به گزارش ایرنا، ناصرکرمی روز دوشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش استان بوشهر افزود: بیشترین کلاس های تخریبی استان در تنگستان و سعدآباد قرار دارد و برای باسازی و اصلاح آنها همکاری خیران و تخصیص اعتبار ضروری است.
وی در باره شاخص های آموزش و پرورش اظهار داشت: استان بوشهر از لحاظ فضای آموزشی در جایگاه مطلوبی نسبت به میانگین کشوری قرار دارد و کلاس های 2 نوبته در آن کمتر است.
کرمی با بیان اینکه پوشش تحصیلی دانش آموزان پایه در استان بوشهر از میانگین کشوری بالاتر است گفت: 50 درصد دانش آموزان این استان در مقطع و دوره 6 ساله ابتدایی تحصیل می ‌کنند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر افزود: بیشترین پوشش تحصیلی در استان بوشهر با 99.9 درصد مربوط به جزیره خارگ و کمترین آن مربوط به جم با 98.3 درصد است.
وی اجرای طرح مهارت اسلامی، کرامت، تدبیر، جشنواره جابر‌بن حیان و طرح تقویت بنیه علمی دانش آموزان را از برنامه‌های مهم آموزش و پرورش معرفی کرد و ادامه داد: رتبه قبولی کنکور در استان بوشهر از جایگاه 20 در سال 1392 به رتبه 16 ارتقا یافته است.
کرمی با اشاره به برگزاری جشن بهار مهربانی به مناسبت هفته وحدت افزود: تجلیل از برترین‌های کنکور سراسری در استان بوشهر از برنامه‌های مورد نظر امسال است.
استاندار بوشهر گفت: با توجه به اقدام ها و طرح های اجرا شده جایگاه آموزش و پرورش استان نسبت به گذشته در بخش های مختلف ارتقا یافته ولی برای رسیدن به ایده آل ها باید تلاش بیشتری صورت گیرد.
عبدالکریم گراوند، در باره توسعه مدرسه ها و مراکز آموزشی و پرورشی وابسته در استان بوشهر اظهارداشت: اجرای این طرح به صلاح نیست و هر نهادی باید در حوزه مربوط به خود به صورت تخصصی فعالیت کند.
استاندار بوشهر اضافه کرد: هرچند باید دستگاه های اجرایی برای بهبود وضعیت آموزش و پرورش کمک کنند ولی متولی اصلی تعلیم و تربیت آموزش و پرورش است.
وی در مورد طرح تقویت بنیه علمی در آموزش و پرورش گفت: در اجرای این طرح علاوه بر کنکور باید به آموزش پایه و تقویت همه پایه های تحصیلی توجه لازم شود.
گراوند، با اشاره به تامین وسایل سرمایشی و گرمایشی مدارس در استان بوشهر گفت: در تامین وسایل سرمایشی و گرمایشی مدرسه ها اولویت بندی براساس مناطق دورافتاده و محروم باید انجام شود.
وی تاکید کرد: در بحث تعمیر و تجهیز مدرسه ها آموزش و پرورش باید نگاه ویژه ای به مناطق محروم بویژه در مقطع ابتدایی داشته باشد.
استاندار بوشهر با اشاره به اجرای جشن های بهار مهربانی گفت: برگزاری هرچه بهتر جشن های بهار مهربانی وظیفه همه دستگاه های اجرایی است و باید از ظرفیت مدرسه ها در ایجاد نشاط اجتماعی در سطح استان استفاده کرد.
استاندار بوشهر گفت: مدرسه شهدای هسته ای بوشهر که نیروگاه اتمی براساس حوزه مسئولیت اجتماعی اقدام به ساخت آن کرده است باید براساس توافق و تفاهم اولیه این قرارداد به صورت هیات امنایی اداره شود. 
گراوند افزود: نیروگاه اتمی به عنوان مجری طرح ملزم به اجرای مفاد قرارداد است و در ارتباط با مسئولیت اجتماعی باید به مردم احترام بگذارد. 
وی بیان کرد: نباید توافق اولیه درفاصله زمانی اجرای پروژه کمرنگ شود در همین ارتباط نیروگاه اتمی و آموزش وپرورش ملزم به اجرای توافق اولیه در زمینه نحوه اداره این مدرسه در شهر بوشهر هستند. 
نیروگاه اتمی در اجرای مسئولیت اجتماعی خود با 250 میلیارد ریال اعتبار مدرسه ای با ظرفیت یکهزار نفر با عنوان مجتمع آموزشی شهدای هسته ای در شهر بوشهر در زمینی به مساحت 15 هزار مترمربع که متعلق به آموزش و پرورش است در دست ساخت دارد که براساس توافق اولیه این مدرسه باید به صورت هیات امنایی اداره شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار