مدیر اجرایی هفدهمین نمایشگاه کتاب فارس از اختصاص ۱میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بن در این رویداد خبر داد.
کد خبر: ۶۸۲۷۲۳
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۰ 21 November 2018

تابناک فارس به نقل از مهر:هفدهمین نمایشگاه کتاب فارس از تاریخ ۳ تا ۹ آذرماه ۹۷ در محل دائمی نمایشگاه‌های استان فارس، واقع در شهرک گلستان شیراز برگزار می شود.

مهدی امیدبخش با بیان اینکه در مدت ۶ روز برگزاری نمایشگاه برنامه‌های مختلف جنبی از قبیل نشست‌های تخصصی و رونمایی کتاب با حضور چهره‌های فرهنگی و مطرح کشور برگزار می شود، افزود: امسال هفدهمین نمایشگاه کتاب فارس، سوم تا نهم آذرماه به مدت هفت روز با حضور فعال و دائمی خبرگزاری ها و مطبوعات برپا می شود که ۳۳۰ ناشر با ۵۸۰ غرفه و با میزان ۱ میلیارد ۵۰۰ ملیون تومن بن برای خرید کتاب آغاز خواهد شد.

وی در ادامه عنوان کرد: هفدهمین نمایشگاه کتاب فارس، از ساعت ۱۰ تا ۱۹ و روزهای تعطیل امکان تمدید ساعت هم هست که در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی فارس واقع در شهرک گلستان شیراز برگزار خواهد شد.

مدیر اجرایی نمایشگاه کتاب فارس با بیان اینکه کتاب‌های قاچاق در نمایشگاه جایی ندارند از تخفیف ۲۰ درصدی بن در زمان خرید در این نمایشگاه خبر داد و افزود: تا سقف ۲۰ درصد هم ناشر تخفیف خواهد داد و پنجمین نمایشگاه رسانه های دیجیتال استان فارس نیز همزمان در نمایشگاه کتاب دایر خواهد بود.

وی ادامه داد: کتاب‌های قاچاق برای همه ناشران و کتابدوستان و نیز اداره کل فرهنگ و ارشاد فارس اهمیتی ویژه دارد از همین رو سازوکاری را تدارک دیده‌ایم که بتوانیم از میان ناشران افرادی را انتخاب و در بحث کیفی نمایشگاه نظارت کنیم و برای جلوگیری از ارائه کتاب‌های قاچاق نیز راهکارهایی تعریف شده است؛ عمده نظارت‌ توسط موسسه تیم نظارتی موسسه نمایشگاه‌ها از تهران صورت خواهد گرفت و بخش دیگری نیز توسط تیم‌های نظارتی این اداره کل که در نمایشگاه مستقر هستند، انجام می‌شود و با متخلفان به صورت جدی برخورد خواهد شد.

امیدبخش یادآوری کرد: ساعت برگزاری هفدهمین نمایشگاه کتاب سال جاری همچون سال‌های گذشته به‌ صورت یکسره از صبح تا غروب است و برنامه‌های فرهنگی ترویجی در حوزه کتاب و کتابخوانی بسیاری در حاشیه نمایشگاه تهیه شده است.

وی با اعلام اینکه تا به امروز ٧٠٠ ناشر ثبت نام کرده‌اند، افزود: همزمان با برگزاری نمایشگاه کتاب فارس امکان خرید کتاب از کتابفروشی های استان با همان درصد تخفیف نمایشگاه فراهم خواهد بود که از طریق جراید و رسانه نشانی کتابفروشی ها اطلاع رسانی خواهد شد.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس گفت: برگزاری برنامه‌های فرهنگی از جمله رونمایی‌ها و گرامیداشت‌ها باعنوان کمیته برنامه‌های فرهنگی ‌ترویجی فعالیت می‌کند و نام برنامه‌های جانبی از آن حذف شده است چراکه فعالیت‌های فرهنگی به هیچ وجه جنبی نیست بلکه در متن نمایشگاه است و تخفیف ۲۰ درصدی بن در زمان خرید و تا سقف ۲۰ درصد هم ناشر تخفیف خواهد داد.

وی افرود: برنامه‌های امسال برای اولین بار هم در نوبت صبح و هم در نوبت بعد از ظهر با قوت برگزار می‌شود و برای رونمایی از کتاب‌ها سالن برنامه‌های ویژه تدارک دیده شده است و بسیاری از مسائل و مشکلات مردم در سال گذشته آسیب‌ شناسی شده و امسال رفع خواهد شد ازجمله ایجاد فضای استراحت برای مردم، ترتیب مناسب غرفه‌ها برای یافتن هرچه سریع ‌تر آن‌ها، حضور گروه‌هایی برای هدایت مردم به غرفه‌های مدنظر،‌ جذب اسپانسر بیشتر در حوزه تبلیغات و گسترش فعالیت‌های تبلیغی از جنوب تا شمال شهرازجمله این برنامه هاست.

امیدبخش همچنین عنوان کرد: هر روز برگزاری نمایشگاه با نام شهرهایی نامگذاری می‌شود که از پیش اعلام آمادگی می‌کنند و بخشی از برنامه ‌های فرهنگی حول محور آن شهرها، فرهنگ، آداب و رسوم و نیز معرفی آثار و نویسندگان آن‌ها برگزار خواهد شد؛‌ همچنین هر شب نیز با نام یکی از فعالان فرهنگی نامگذاری خواهد شد و برنامه‌های اختصاصی در این خصوص اجرا می‌شود و در مراسم آغازین از یکی از فعالان فرهنگی در حوزه فارس‌شناسی و شیراز شناسی تقدیر خواهد شد،‌گزینه‌هایی مطرح شده است و یکی از این مفاخر در آیین گشایش معرفی می‌شود.

مدیر اجرایی هفدهمین نمایشگاه کتاب استان فارس یادآوری کرد که علاقه مندان به یار مهربان از ساعت اولیه باز شدن درهای نمایشگاه دائمی شیراز در شهرک گلستان در روز سوم آذرماه می توانند به این محل مراجعه کنند و محدودیتی پیش از افتتاح رسمی نمایشگاه برای مراجعان در نظر گرفته نشده و غرفه داران می توانند به ارایه خدمات بپردازند.

 سال گذشته در شانزدهمین نمایشگاه کتاب استان فارس ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان بن توزیع شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار