بوشهر: همزمان با سالروز میلاد حضرت محمد (ص) عملیات اجرایی یکهزار واحد مسکونی مددجویی در 293روستای استان بوشهر آغاز شد.
کد خبر: ۶۸۳۹۴۱
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۷ - ۰۷:۴۶ 26 November 2018

بوشهر: همزمان با سالروز میلاد حضرت محمد (ص) عملیات اجرایی یکهزار واحد مسکونی مددجویی در 293روستای استان بوشهر آغاز شد.

 نماینده مردم استان بوشهردر مجلس خبرگان رهبری در آئین نمادین این مهم در جزیره شیف گفت: رسیدگی به محرومان رسالت یک نهاد مشخص نیست بلکه همه باید خود را در مقابل برطرف کردن مشکل نیازمندان مسئول بدانیم.
آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری افزود: رسیدگی به محرومان از سیره پیامبر اسلام (ص) و اهل بیت (ع) است و نظام جمهوری اسلامی تاکنون با قدرت برای برطرف کردن مشکلات قشر نیازمند جامعه تلاش کرده است.
وی بیان کرد: آغاز عملیات اجرایی یکهزار واحد مسکونی در اوج تحریم ها و مشکلات با توکل بر خدا آغاز شده و انتظار می رود با همت خیران و مسئولان در زمان مشخص به پایان برسد.
حسینی بوشهری اضافه کرد: امروز در ایران اسلامی نظامی به پا شده است که راه پیامبر اسلام (ص) که همان کمک و دستگیری از نیازمندان است را پیشه کرده است.
وی با اشاره به اهمیت وحدت شیعه و سنی گفت: همه مسلمانان دغدغه جهان اسلام را دارند و تنها با وحدت و انسجام است که می توان در مقابل زورگویی دشمنان ایستادگی کرد.
حسینی بوشهری اظهارداشت: همانطور که میلاد رسول اکرم (ص) کاخ شاهنشاهان را لرزاند امروز نیز همه مسلمانان با نام او قدرتمندانه درمقابل زورگویان تاریخ ایستادگی می کنند.
وی تاکید کرد: در این شرایط حساس ایران اسلامی با همت مردم و نیروهای مسلح در مقابل تمام ابرقدرتها ایستادگی و از دین اسلام در کنار سایر مسلمانان عالم محافظت می کند.
استاندار بوشهر نیز در این آئین گفت: این افتخار بزرگی است که برای نخستین بار بعد از انقلاب در دولت تدبیر و امید استانداری در احداث 2 هزار واحد مسکونی مددجویان کمیته امداد مشارکت می کند.
عبدالکریم گراوند افزود: برای احداث این واحدهای مسکونی 350 میلیارد ریال از طرف استانداری بوشهر هزینه می شود که در مرحله نخست یک هزار واحد مسکونی احداث می شود.
وی برضرورت همکاری همه دستگاه های خدماتی برای اجرای این پروژه عظیم در استان بوشهر و تامین مسکن مددجویان کمیته امداد تاکید کرد.
مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر نیز گفت: در زمان حاضر سه هزار و 500 خانوار از مددجویان کمیته امداد در شهرها و روستاهای این استان نیازمند مسکن هستند.
احمد لطفی افزود: تاکنون 600 واحد مسکونی با مشارکت سپاه احداث و تحویل شده و در پروژه دیگری با مشارکت سپاه عملیات اجرایی یک هزار واحد مسکونی آغاز و امروز نیز با همت و مشارکت استانداری بوشهرعملیات اجرایی یکهزار واحد مسکونی در 293 روستا در استان آغاز شده است.
وی بیان کرد: براساس برنامه ریزی های انجام شده تا سال آینده این واحدهای مسکونی باید تکمیل و به جامعه هدف تحویل داده شود.
لطفی اضافه کرد: برای هر خانوارنیازمند یک مسکن 50 متری در نظر گرفته می شود که 50 درصد هزینه آن را استانداری و 50 درصد را کمیته امداد پرداخت می کند.
وی برضرورت همکاری دستگاه های خدماتی از جمله آب، برق، گاز و بنیاد مسکن در سرعت بخشی انجام این پروژه عظیم تاکید کرد.
لطفی با بیان اینکه بیشترین مشکل مددجویان در بخش تامین زمین مورد نیاز است مسئولان باید حداقل 100 متر زمین دراختیار آنها قرار دهند.
وی بیان کرد: پروژه احداث یکهزار واحد مسکونی مددجویان کمیته امداد یک کار امانی است و همه باید برای اجرای هرچه بهتر آن مشارکت داشته باشند.
لطفی گفت: تامین مسکن نیازمندان از مهاجرت روستائیان به شهرها جلوگیری و باعث عمران و آبادانی روستاها می شود و کمیته امداد استان بوشهر در کنار تامین مسکن برای اشتغال مددجویان نیز برنامه هایی اجرا می کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار