رئیس پلیس فتا استان بوشهر:
بوشهر: فرمانده پلیس فتا استان بوشهر با اشاره به افزایش تخلفات در فضای مجازی و بستر اینترنت، خواستار هوشیاری بیشتر مردم در مقابل شگردهای کلاهبرداری شد.
کد خبر: ۶۸۴۸۹۶
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۸ 28 November 2018

بوشهر: فرمانده پلیس فتا استان بوشهر با اشاره به افزایش تخلفات در فضای مجازی و بستر اینترنت، خواستار هوشیاری بیشتر مردم در مقابل شگردهای کلاهبرداری شد.

به گزارش «تابناک بوشهر»؛ سرهنگ مهدی قاسمی در نشستی خبری ادامه داد: با وجود اطلاع رسانی های گسترده و اقدامات آموزشی، همچنان شاهد کلاهبرداری و برداشت غیرمجاز از حساب های بانکی به شیوه های ساده ای مثل کشاندن مردم به پای عابربانک ها هستیم.

وی ادامه داد: از ابتدای سالجاری تا پایان آبان ماه جرائم سایبری حدود 54.18 درصد نسبت به دوره مشابه سال قبل افزایش داشته که ضرورت هوشیاری بیشتر شهروندان را نشان می دهد، هرچند در همین بازه زمانی با تلاش پلیس فتا استان و بهره گیری از روش های نوین کشف جرم، بالای 97 درصد جرائم به وقوع پیوسته سایبری مربوط به امسال یا سنوات قبل کشف گردیده است.

به گفته وی، جرائم کشف شده در حوزه پلیس فتا استان بوشهر نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود 56.22 درصد افزایش نشان می دهد.

سرهنگ قاسمی خاطرنشان کرد: در همین راستا مجرمینی دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند که از این تعداد 77 درصد مرد و 23 درصد زن بوده اند.

کلاهبرداری و برداشت اینترنتی، در صدر جرائم

فرمانده پلیس فتا استان بوشهر تصریح کرد: بیشترین جرائم سایبری در سال جاری کلاهبرداری در فضای مجازی با 34 درصد و برداشت اینترنتی غیرمجاز از حساب های بانکی با 24 درصد از مجموع جرائم سایبری را به خود اختصاص داده است.

وی یادآور شد: تعدادی از جرائم سایبری، متأسفانه با سهل انگاری و عدم توجه کاربرانی رخ داده که از شبکه های اجتماعی موبایلی استفاده می کنند و در صورت توجه این افراد به آموزش های ارائه شده از طریق رسانه های جمعی، درصد بالایی از این جرائم منتفی می شد.

در خریدهای اینترنتی از کارت هایی با موجودی کم استفاده کنید

سرهنگ قاسمی درخصوص خریدهای اینترنتی توصیه کرد: کاربران فضای مجازی در هنگام خرید کردن از سایت های اینترنتی باید دقت کنند که سایت و فروشگاه مربوطه معتبر باشد و مطمئن شوند که مجوز فعالیت آن ها در سازمان صنعت، معدن و تجارت ثبت شده و دارای نماد اعتماد الکترونیک یا Enamad باشند، همچنین در هنگام خریدهای اینترنتی، از کارت هدیه یا کارت حساب خاصی که مبالغ کمی در آن موجود است، استفاده شود تا اگر اطلاعات حساب شما کپی یا به سرقت رفت، ضرر و زیان بالایی متوجه آن ها نشود.

وی ابراز امیدواری کرد: با اجرای طرح که از سوی وزارت ارتباطات و بانک مرکزی در دستور کار قرار گرفته تا برای هر خرید اینترنتی یک کد مجزا به دارنده کارت پیامک شود، برداشت های غیرمجاز اینترنتی به صفر نزدیک شود.

هشدار پلیس فتا در مورد کلاهبرداری ها به اسم بسته حمایتی دولت

این مقام انتظامی با بیان اینکه یکی از جدیدترین کلاهبرداری های پیش آمده تحت عنوان ارسال پیامک برای مشخص شدن بسته کالایی دولت است گفت: دولت و وزارت رفاه هیچ سامانه ای درخصوص ارسال پیامک جهت مشخص شدن مشمولان بسته کالایی ندارد و افرادی که با سرشماره ها به ارسال پیامک و دریافت تدریجی اطلاعات بانکی شهروندان اقدام می کنند کلاهبردار هستند.

سرهنگ قاسمی از هم استانی ها خواست مراقب شگردهای کلاهبرداری اینترنتی باشند و در صورت مواجهه با هرگونه مشکلی در فضای مجازی با شماره تلفن های 2187618 و 2187669 یا مراجعه به سایت www.cyberpolice.ir راهنمایی های لازم را دریافت کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار