سرپرست استانداری یزد:
سرپرست استانداری یزد با اشاره به اینکه خوشبختانه در بحث مجمع سلامت اقدامات بسیار خوبی در استان و شهرستان‌ها صورت گرفته است، گفت: تمام طرح‌های کلان توسعه‌ای در استان باید مشمول بحث پیوست سلامت شوند.
کد خبر: ۶۹۰۲۳۰
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۲ 13 December 2018

محمدعلی طالبی در نشست کارگروه سلامت و امنیت غذایی که در سالن حمیدیا استانداری یزد برگزار شد، با تأکید بر اجرای دقیق نظام‌نامه همه‌جانبه سلامت، گفت: این نظام‌نامه سلامت بایستی در استان یزد به‌صورت دقیق پیگیری و اجرا شود که اجرای این مسئله نیازمند همکاری همه‌جانبه دستگاه‌های مختلف استان و پیگیری دانشگاه علوم پزشکی یزد است.
وی افزود: بر اساس سیاست‌های کلی سلامت ابلاغ مقام معظم رهبری، قانون برنامه پنجم توسعه و مصوبه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی تأکید ویژه‌ای داریم و تمام تلاش ما بر این است که تمام طرح‌های کلان توسعه‌ای در استان مشمول بحث پیوست سلامت شوند و هیچ طرحی بدون داشتن پیوست سلامت در استان اجرا نشود.
سرپرست استانداری یزد با بیان اینکه در حال حاضر طرح‌های کلان توسعه‌ای تعریف شده و برخی از طرح‌ها در استان یزد در حال اجراست، اظهار داشت: با همکاری دانشگاه علوم پزشکی یزد، سازمان صنعت، معدن و تجارت و سایر دستگاه‌هایی که به‌نوعی مرتبط با این طرح‌ها هستند، طرح‌های در حال اجرا و فاقد پیوست سلامت بایستی شناسایی شوند.
طالبی بیان داشت: درواقع پیوست سلامت بحث‌های سلامت جسم، روان و سلامت اجتماعی را مدنظر دارد؛ لذا ضرورت دارد تا نکات مثبت و منفی مرتبط با بحث سلامت که ناشی از اجرای این طرح است، حتماً موردبررسی قرار گیرد و در ارتباط با نکات منفی، مجریان طرح‌های کلان توسعه‌ای برنامه‌ای برای کاهش آثار و نتایج منفی اجرای این طرح‌ها ارائه کنند و این برنامه به تصویب مرجع نظارتی که مشخص شده، برسد.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه خوشبختانه در بحث مجمع سلامت اقدامات بسیار خوبی در استان و شهرستان‌ها صورت گرفته است، تصریح کرد: درواقع اقدامات دانشگاه علوم پزشکی در این راستا بسی جای تشکر دارد؛ اما تأکید داریم که بحث سلامت در مفهوم عام فقط مرتبط با دانشگاه علوم پزشکی نیست و همه دستگاه‌ها بایستی در این راستا همکاری داشته باشند.
وی با بیان اینکه در بحث هشت محصول کشاورزی ارائه شده از سوی اداره جهاد کشاورزی یزد، ضعف‌هایی وجود دارد که بایستی در جهت رفع آن تلاش کرد، خاطرنشان کرد: وقتی برای بهبود محصولات کشاورزی کاری در دستور انجام است، بایستی برای واحدهایی که در دست تأسیس هستند، برنامه‌ای وجود داشته باشد.
سرپرست استانداری یزد اضافه کرد: این الزام در بدو امر بایستی وجود داشته باشد که هیچ واحد جدیدی بدون رعایت این موارد در استان یزد ایجاد نشود و یا اینکه به هیچ واحدی بدون برنامه‌‌ریزی در این حوزه، تسهیلات داده نشود.
طالبی در پایان با اشاره به فرهنگ‌سازی در راستای استفاده از محصولات سالم و ارگانیک، اذعان کرد: انتظار این است که این فرهنگ‌سازی را دستگاه‌های مختلف در دستور کار خود قرار دهند که در این راستا صداوسیما و دانشگاه علوم پزشکی بیش از بیش اهمیت دارند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار