تفاهم‌نامه همکاری دوجانبه بین پارک علم و فناوری جهاددانشگاهی و دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه منعقد شد.
کد خبر: ۶۹۰۳۳۷
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۲ 13 December 2018

به گزارش تابناک به نقل از  ایسنا منطقه کرمانشاه، معصومه خان احمدی رئیس پارک علم و فناوری جهاددانشگاهی استان کرمانشاه در مراسم انعقاد این تفاهم نامه برگزار شد، اقتصاد دانش‌بنیان را از مصادیق اقتصاد مقاومتی دانست و افزود: باید اقتصاد دانش‌بنیان را به کمک حل مشکلات جامعه بیاوریم.

وی بر لزوم گسترش اقتصاد دانش بنیان در دانشگاه‌ها تاکید کرد و ادامه داد: یکی از دغدغه‌های ما در پارک علم و فناوری افزایش اثرگذاری دانشگاه‌ها و توانمندسازی دانشجویان و حتی اساتید است.

خان‌احمدی با اشاره به اینکه هدف پارک علم و فناوری آشنا کردن دانشجویان با مفاهیم حوزه کسب و کار است، یادآور شد: تنها از این طریق می‌توانیم دانشی که اکنون در دانشگاه‌ها وجود دارد را کاربردی کنیم تا زمانی که دانشجویان از دانشگاه خارج می‌شوند بتوانند گلیم خود را از آب بیرون بکشند.

وی در ادامه از پارک علم و فناوری به عنوان حلقه مفقوده بین دانشگاه و جامعه یاد کرد و گفت: باید فرهنگ اقتصاد دانش بنیان را در جامعه نهادینه کنیم که ما چند سال اول فعالیت پارک علم و فناوری را بر این موضوع متمرکز کردیم.

رئیس پارک علم و فناوری استان کرمانشاه تصریح کرد: در کنار ارتباط دانشگاه با جامعه، باید برای برقراری ارتباط صنعت و دانشگاه نیز تلاش کنیم.

وی با بیان اینکه هم اکنون شرایط خوبی برای رشد ایده‌های نو و تبدیل آنها به ثروت وجود دارد، افزود: حتما لازم نیست ایده‌ها بسیار "های‌تک" و پیشرفته باشد و گاهی حتی ایده‌های ساده به مرحله تجاری سازی رسیده و تبدیل به ثروت می‌شوند.

خان‌احمدی اشاره‌ای هم به انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین پارک علم و فناوری و دانشگاه فنی و حرفه‌ای داشت و عنوان کرد: امیدواریم این تفاهم‌نامه اجرایی شود و روی کاغذ نماند.

وی از آمادگی پارک علم و فناوری برای برپایی کارگاه‌ها در زمینه کارآفرینی و ایده‌پردازی در دانشگاه فنی و حرفه‌ای خبر داد و اظهار کرد: همچنین پذیرای تورهای فناوری دانشجویان خواهیم بود تا از شرکت‌های دانش بنیان پارک علم و فناوری و دستاوردهای آنها بازدید داشته باشند.

در ادامه رضا کیهانی سرپرست دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه تنها راه عبور کشور از مشکلات کنونی را همکاری افراد صاحب ایده با افراد فعال در حوزه تولید و صنعت دانست و تاکید کرد: باید نیازهای کشور را از این طریق و با اتکا به توانمندی‌های داخل کشور مرتفع کنیم.

وی با اشاره به لزوم استفاده از ظرفیت نخبگان، گفت: اگر نبخگان به هر دلیلی از جمله عدم حمایت، قوانین دست و پاگیر و ... حذف شوند، باید منتظر افزایش مشکلات باشیم.

سرپرست دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه افزود: باید نخبگان را برای حمایت از ایده‌هایی که نیاز مملکت است، حمایت کنیم.

کیهانی از تحصیل حدود شش هزار دانشجو در این دانشگاه در چهار مرکز و در قالب 35 رشته کاردانی و 15 رشته کارشناسی خبر داد و افزود: دانشگاه فنی و حرفه‌ای کرمانشاه یکی از دانشگاه‌های قدیمی است که قدمت آن به سال 46 و حتی قبل از دانشگاه رازی برمی‌گردد.

وی با اشاره به استقبال این دانشگاه از ایده‌های نو و فناورانه، خاطرنشان کرد: آماده‌ایم که این ایده‌ها را برای پخته شدن به پارک علم و فناوری ارجاع دهیم.

 

گفتنی است: این تفاهم نامه همکاری در پنج زمینه همکاری، امکان گسترش فعالیت‌ها بین دانشگاه فنی و حرفه ای و پارک علم و فناوری را فراهم می‌کند.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار