در نشست شورای شهر بوشهر با مدیرعامل و هیات مدیره باشگاه شاهین چه گذشت؟
بوشهر: جلسه شورای شهر بوشهر درخصوص مشکلات باشگاه شاهین شهرداری در لیگ آزادگان با حاشیه هایی نظیر درگیری لفظی برخی اعضا با همدیگر و اختلافات مدیرعامل و برخی اعضای هیات مدیره باشگاه همراه بود.
کد خبر: ۶۹۰۷۳۵
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۷ 15 December 2018

بوشهر: جلسه شورای شهر بوشهر درخصوص مشکلات باشگاه شاهین شهرداری در لیگ آزادگان با حاشیه هایی نظیر درگیری لفظی برخی اعضا با همدیگر و اختلافات مدیرعامل و برخی اعضای هیات مدیره باشگاه همراه بود.

به گزارش «تابناک بوشهر»؛ در این جلسه برخی اعضا نسبت به مصاحبه محمود فکری در آخرین بازی این تیم در بوشهر که به عقیده آنها هواداران را مقابل شورا و شهرداری قرار داده بود انتقاد کرده و مدیرعامل باشگاه نیز توضیحاتی در این خصوص ارائه کرد.

 

نهایتا اعضای شورا با تاکید بر تقویت این تیم با هدف صعود به لیگ برتر، خواستار نهایی شدن بودجه مصوب 6 میلیاردی برای این باشگاه و برگزاری منظم تر جلسات هیات مدیره باشگاه به منظور تسریع در فرآیندهای قانونی شدند.

در ابتدا مدیرعامل باشگاه شاهین شهرداری بوشهر با اشاره به انتصابش در تیرماه سالجاری گفت: پیشنهاد ما برای صعود به لیگ برتر بودجه 8 میلیاردی بود که طبق مصاحبه های برخی اعضای شورا در رسانه ها، قرار بود 6 میلیارد آن توسط شهرداری تامین شود و 2 میلیارد دیگر نیز ما از طریق تبلیغات، اسپانسر و درآمدزایی ها جذب کنیم، اما نهایتا 7 میلیارد تومان برای بودجه باشگاه در هیات مدیره مصوب شد که 5 میلیاردتومان از باشگاه و دو میلیارد هم ما وارد خواهیم کرد.

محمدحسن باستین ادامه داد: از این میزان، قرار شد 5 میلیاردتومان پرداختی بازیکنان و کادر فنی باشد، 1.5 میلیاردتومان هزینه های جاری مثل اعزام ها، اجاره منازل کادر فنی و بازیکنان و لباس های تیم و 500 میلیون تومان هم برای تیم های پایه در نظر گرفتیم.

وی ادامه داد: تا امروز دریافتی ما از شهرداری 2.5 میلیاردتومان بود که یک میلیارد و 575 میلیون تومان برای بازیکنان و کادر فنی به جز محمود فکری بوده، 742 میلیون تومان نیز هزینه های جاری مثل اعزام ها یا البسه بوده، تقریبا 192 میلیون تومان برای اکادمی تیم های پایه، 92 میلیون تومان رهن منازل برای باشگاه و 36 میلیون تومان سایر هزینه ها مثل جرایم و 2 مورد شکایت بازیکنان سابق در فدراسیون فوتبال بوده است.

باستین عملکرد باشگاه را در این فصل موفق دانست و گفت: تیم نونهالان قهرمان بوشهر شده و در مسابقات استانی حضور دارد، تیم نوجوانان در لیگ برتر کشور در رده سوم است، تیم جوانان در لیگ برتر است، تیم امید هم شرایط خوبی برای صعود به لیگ برتر دارد و تیم بزرگسالان نیز در رده سوم لیگ آزادگان و هم امتیاز تیم دوم می باشد.

ایمان چارکی از مدیران شهرداری بوشهر و عضو هیات مدیره باشگاه نیز با بیان اینکه ابلاغیه ای که از سوی شورای شهر درخصوص بودجه باشگاه به ما ارائه شده 4 میلیاردتومان بوده گفت: براین اساس باید شهرداری تا نیم فصل به نیمی از تعهد خود عمل می کرده که شهرداری 2.5 میلیاردتومان وارد باشگاه کرده و عملا 500 میلیون تومان هم بیشتر از تعهد بوده است. اگر هم شورا اصرار  بر بودجه 6 میلیاردی باشگاه دارد، آن را ابلاغ کند.

چارکی ادامه داد: براساس مصوبات هیات مدیره در ابتدای فصل، قرار بود 2 میلیاردتومان هم از سوی مدیرعامل به شکل اسپانسر تزریق شود.

وی با بیان اینکه نتایج تیم در نیم فصل اول خوب بوده، ادامه داد: انتظار نداشتیم بخاطر یک باخت، سرمربی تیم اینگونه مصاحبه کند و مصاحبه مدیر باشگاه نیز در این شرایط مناسب نبود، درحالی که باید آرامش خود را حفظ نموده و برای نیم فصل باقی مانده راهکارهای مدیریتی مورد بررسی قرار بگیرد.

اکبر توسلی عضو شورای اسلامی شهر در این نشست گفت: سوالاتی که شهریورماه امسال در مورد وضعیت تیم شاهین به همراه 3 عضو دیگر (برزگرزاده، آسایش و هاشم زاده) طرح کردیم در راستای جایگاه نظارتی شورا است و هدف ما تقویت تیم شاهین بوده نه تضعیف تیم.

وی با بیان اینکه ضعف ریاست شورا منجر به بی توجهی به سوالات مطرح شده در این نامه خصوصا درباره حسابرسی سنوات قبل باشگاه شده، افزود: درخواست ما طی شدن فرآیند قانونی در باشگاه شاهین است و انتظار داریم اگر مواردی رعایت نشده هیئت مدیره تمام مصوبات لازم را انجام دهد تا قادر به پاسخگویی به مردم و دستگاههای نظارتی باشیم.

رئیس مرکز پژوهش های شورا نیز با بیان اینکه در نامه ای که در شهریورماه پیرامون تیم شاهین شهرداری زدیم مشکلاتی که امروز پیش آمده را پیش بینی می کردیم گفت: کاش در همان زمان با حضور مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره این مشکلات بررسی می شد، نه اینکه منتظر ماندیم تا سرمربی تیم مصاحبه کرده و این جلسه را تشکیل دهیم.

عبدالخالق برزگراده با بیان اینکه افتخار می کنم در دوره قبل شورا شاهین را احیاء کردیم و امروز شاهد حضور قدرتمندانه تیم در لیگ دسته یک کشور هستیم افزود: اگر تیم باخته به دلیل مسائل فنی بوده و نباید شاهد هجمه علیه اعضای شورا و شهرداری باشیم.

وی خاطرنشان کرد: بودجه مصوب باشگاه مشخص بوده و مدیرعامل هم از آن مطلع است، ضمن اینکه با توجه به تعهدات اخلاقی مدیرعامل در هیئت مدیره قرار بوده که دو میلیارد تومان کمک از طریق اسپانسر جذب کند که انتظار داریم وی به وعده خود عمل کند. از کادر فنی هم انتظار می رود به جای رسانه ای کردن مشکلات، آن را در هیئت مدیره مطرح کند.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر نیز گفت: در شرایط سخت مالی که امروز شهرداری با آن مواجه است تاکنون شاهین را تنها نگذاشتیم و براساس بودجه پیش بینی شده، کمک ها به شاهین صورت گرفته ولی انتظار نداریم با مصاحبه های برخی عوامل به ویژه سرمربی تیم، زحمات اعضای شورا و شهرداری زیر سوال برود.

طاهره شمشیری با بیان اینکه مدیر عامل تیم بر اساس قولی که داد قرار بود دو میلیارد تومان بصورت اسپانسر وارد کنند، خواستار گزارش باستین در این خصوص شد.

ندا عبدالله زاده دیگر عضو شورا نیز با بیان اینکه دغدغه همه اعضای شورا حضور قدرتمندانه شاهین در لیگ دسته یک است گفت: درخواست دارم کادر فنی تیم که دغدغه زیادی دارند با آرامش بیشتری به کار خود ادامه بدهند و این قول را به همه هواداران شاهین می دهیم که تیم مشکل بودجه نخواهد داشت.

کیوان هاشم زاده عضو شورا نیز با اشاره به تصویب بودجه 6 میلیاردی برای باشگاه شاهین شهرداری، از مصاحبه سرمربی تیم پس از باخت اخیر گلایه کرد و گفت: فکری مربی توانمندی است ولی بعد از باخت مقابل پرسپولیس پاکدشت مصاحبه خوبی نکرد و انتظار نمی رود بعد از یک باخت، سرمربی و مدیرعامل مصاحبه های تنش زا داشته باشند. همچنین ایشان می گوید فقط دو نفر از اعضای شورا از تیم حمایت کردند قطعا اشتباه است و هر 9 عضو شورا قاطعانه از تیم حمایت می کنند.

هاشم زاده از حمایت شورا از هر دو تیم شاهین و ایران جوان خبر داد و گفت: شاهین در چاهی افتاده که ریشه آن بی قانونی بوده که باید این موضوع حل شده و به قانونمند کردن فعالیت ها در این باشگاه کمک کنیم.

هاشم زاده با انتقاد از برخی اعضای هیئت مدیره باشگاه گفت: آقایان میلیارد هیئت مدیره تاکنون چه کمکی به باشگاه کرده اند؟ البته در زمان انتخاب هیئت مدیره جدید اصرار کردم که به صورت تک به تک درباره افراد رای گیری شود که شورا نظرش این بود بصورت گروهی رای گیری شود و این افراد وارد هیات مدیره شدند.

در ادامه مدیرعامل باشگاه درخصوص مباحث مطرح شده توضیحاتی داد.

محمدحسن باستین با بیان اینکه هیات مدیره باشگاه تا امروز یک قانون به وی ابلاغ نکرده گفت: من آتش به اختیار عمل کرده و تا جلویم گرفته نشود این روند ادامه می یابد.

در همین حال، چارکی عضو هیات مدیره نیز با اشاره به اینکه مصوبه 6 میلیاردی برای شاهین که بطور شفاهی از سوی اعضای شورا اعلام می شود به ما ابلاغ نشده، گفت: برهمین اساس نمی توانیم فراتر از ضوابط بودجه تعهدی ایجاد کنیم.

توسلی عضو شورا نیز خطاب به مدیرعامل باشگاه گفت: با این روند، اگر دستگاههای نظارتی ورود کنند، پاسخ شفافی نداریم، ضمن اینکه قرار نیست باستین که با انگیزه خدمت آمده، دست آخر بابت تعهدات بالاتر از بودجه دچار مشکل شود.

دهدار رییس شورا نیز با بیان اینکه تاکنون مدیر باشگاه بصورت جهادی عمل کرده و با هدف موفقیت تیم میان بر زده، از باستین خواست تا از این پس پرداخت ها را با مصوبه هیات مدیره انجام دهد و اگر در روند تصویب و ابلاغ بودجه باشگاه مشکلی پیش آمد، شفاف با مردم در میان بگذارد.

باستین در ادامه توضیحات خود پیرامون مصاحبه بعد از بازی اخیر محمود فکری گفت: مصاحبه بعد از بازی حق مربیان است و اگر این کار انجام نشود، سازمان لیگ ما را جریمه می کند، اما بنده در جریان محتوای سخنان ایشان نبوده ام. البته فکری از شورا، شهرداری و من عصبی بوده است.

وی با بیان اینکه تاکنون 700 میلیون تومان وارد باشگاه کرده ام، گفت: فکری سرمربی باشگاه تاکنون یک ریال از شهرداری نگرفته و 120 میلیون از سوی بنده به وی پرداخت شد. مابقی نیز بابت پول بازیکنان پرداخت شده و اکنون 30 درصد قرارداد بازیکنان را داده ایم.

باستین با بیان اینکه بابت همین مبلغ که به باشگاه آورده ام مدتها از سوی دستگاههای نظارتی مورد سوال بوده ام، ادامه داد: مشکل ما از جایی شروع شد که برای تقویت تیم در نیم فصل، فکری دنبال جذب بازیکن بود، ضمن اینکه باید پرداختی مان به بازیکنان را به 50 درصد برسانیم و تا قبل از عید هم 20 درصد دیگر پرداخت کنیم. اما به گوش محمود فکری رسیده که شهرداری دیگر پولی برای تزریق ندارد.

وی با بیان اینکه قول من درباره آوردن 2 میلیاردتومان به این شکل بوده که به موازات اجرایی شدن تعهد 6 میلیاردی شهرداری انجام می دهم، ادامه داد: اگر هدف شورای شهر صعود شاهین به لیگ برتر است، باید کمک شود، اگر هم غیر از این باشد، می توانیم تیم را سبک کرده و برخی بازیکنان را خارج نماییم تا با امتیازاتی که کسب شده و هزینه حدود یک میلیاردتومان، فصل را در وسط جدول تمام کنیم.

در این نشست بارها درگیری لفظی بین ندا عبدالله زاده و عبدالخالق برزگرزاده اعضای شورا رخ داد. عبدالله زاده در طیف حامی مدیریت باشگاه و برزگرزاده نیز منتقد اجرایی نشدن تعهدات مالی مدیریت باشگاه برای جذب اسپانسر بود و نهایتا عبدالله زاده از همکارش در شورا خواست تا وی را مورد خطاب قرار ندهد! برزگرزاده نیز گفت: شما در مقام رییس کمیسیون بودجه به وظایف اداری تان آشنایی نداشته و نامه شهریورماه اعضای شورا که درخصوص باشگاه شاهین سوالاتی داشته اند و به شما ارجاع شده را بایگانی کردید.

درخصوص انتقاد توسلی از رییس شورا مبنی بر اینکه شان نظارتی شورا درباره سوالات 4 عضو درباره باشگاه شاهین که مربوط به شهریور بوده مورد توجه قرار نگرفته، دهدار رییس شورا گفت: آنچه شما مطرح کرده اید در قالب تحقیق و تفحص جا می گیرد، ولی شما منکر درخواست تحقیق و تفحص می باشد و نهایتا قرار شد که نامه کتبی 4 عضو درباره باشگاه شاهین به کمیسیون بودجه برود.

هاشم زاده عضو شورا در حین نطق خود که گزارشی از کمیسیون بودجه در دوران ریاست وی پیرامون بودجه 6 میلیاردی شاهین بود، گفت: ندا عبدالله زاده در آن مقطع مخالف بود و می گفت این بودجه زیاد است. عبدالله زاده به این اظهارنظر واکنشی نشان نداد.

همچنین دهدار رییس شورا در سخنان خود از مدیر و هیات مدیره سابق باشگاه شاهین شهرداری بوشهر که حاضر نشدند گزارش حسابرسی را ارائه و درخصوص هزینه ها شفاف سازی کنند انتقاد کرد و گفت: شهرداری باید درخصوص عملکردهای مالی این باشگاه حسابرسی کرده و مدیر فعلی هم که پرداخت ها را به شکل سند و منظم در حال انجام است، موارد مالی را مورد دقت قرار دهد.

گفتنی است در این جلسه روح الله نصرتی از اعضای شورا غیبت داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار