رییس پلیس فتا استان خبر داد:
بوشهر: رئیس پلیس فتا استان بوشهر از شناسایی فردی که در فضای مجازی خود را مهندس و بازرگان معرفی و مبلغی بالغ بر 50 میلیون تومان کلاهبرداری کرده بود خبر داد.  
کد خبر: ۶۹۲۸۳۴
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۷ 19 December 2018

بوشهر: رئیس پلیس فتا استان بوشهر از شناسایی فردی که در فضای مجازی خود را مهندس و بازرگان معرفی و مبلغی بالغ بر 50 میلیون تومان کلاهبرداری کرده بود خبر داد.  

به گزارش «تابناک بوشهر»؛ سرهنگ مهدی قاسمی گفت: چند روز پیش خانم جوانی به پلیس فتا مراجعه و اظهار داشت فردی درشبکه های اجتماعی و فضای مجازی با من آشنا شده و خود را مهندس و فعال در امور بارگانی معرفی کرده و پس از جلب اعتماد من، اعلام نمود که می تواند در فعالیتهای غیرحضوری و مجازی بازرگانی مرا شریک نموده و از این طریق سود سرشاری داشته باشم. من هم فریبش خورده و مجموعا حدود 500 میلیون ریال به وی پرداخت کردم و در ادامه ارتباط مجازی خود را قطع کرده و متوجه شدم که کلاهبردار بوده است.

رئیس پلیس فتا استان ادامه داد: با پیگیری های علمی و تخصصی افسران پی جوی جرائم سایبری و ردیابی سرنخ های جرم، متهم که از استان های همجوار بوده شناسایی و وجه کلاهبرداری شده نیز به حساب مالباخته عودت شد.

سرهنگ قاسمی از کاربران اینترنتی خصوصا زنان جوان خواست؛ با توجه به پنهان بودن هویت کاربران در فضای مجازی علی الخصوص شبکه‌های اجتماعی موبایلی صرفا بر اساس اظهارات مورد ادعای آن کاربر بوده و صحت و سقم ادعای آنان نیز مشخص نمی باشد به هیچ عنوان به افراد غریبه آنلاین در فضای مجازی اعتماد نکرده و این احتمال داده شود که امکان دارد هویت کاربر واقعی نباشد.

این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: طراحی سایت‌های کاریابی جعلی یکی از روش‌های رایج برای سوءاستفاده از اعتماد کاربران و کلاهبرداری از آنها بوده که معمولا با هویت های جعلی و اعلام تبلیغ و ادعاهای دروغین،م بالغ هنگفتی را تحت عناوین مختلف منجمله صدور کارت فعالیت، تسهیل در امور اداری کار، مقدمات رسمی کردن اشتغال و ... دریافت می نمایند.

وی راهکارهای پیشگیری از خطرات فضای مجازی از جمله کلاهبرداری، ارتقاء دانش اینترنتی و شناخت صحیح از استفاده اصولی و ایمن از ظرفیت ها و قابلیت های اینترنت و فضای مجازی می باشد که توجه به توصیه های پلیس فتا نیز در ارتقاء دانش تاثیر بالایی دارد.

رئیس پلیس فتا استان بوشهر در پایان خاطرنشان ساخت؛ کاربران فضای مجازی می‌توانند جهت ارتقاء دانش اینترنتی خود از مطالب آموزشی در سایت پلیس فتا به آدرس   www.CyberPolice.ir  مراجعه و جهت ارتباط با پلیس فتا از طریق ثبت گزارش مردمی در این سایت اقدام کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار