درمعارفه مدیرکل جدید ارشاد بوشهر عنوان شد:
مدیرکل امور استان های وزارت ارشادگفت:تنها 13 درصد کل بودجه کشور به حوزه فرهنگ و هنر، صنایع دستی و گردشگری اختصاص دارد که از این میزان 2.5 درصد سهم وزارت ارشاد می باشد و سایر مبالغ به دستگاههای دیگر اختصاص دارد.
کد خبر: ۷۰۳۷۳۸
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۷ 15 January 2019

بوشهرما:  مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر با حضور مدیرکل امور استان های وزارت ارشاد، معاون سیاسی

استاندار و حضور نماینده بوشهر در مجلس معارفه شد.

به گزارش «تابناک بوشهر»؛ در این مراسم که در مجتمع فرهنگی و هنری برگزار شد، ابتدا ماحوزی مدیرکل پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی به بیان برخی عملکردها در 5 سال مسئولیت خود پرداخت.

در ادامه عبدالرحمان برزگرزاده رییس انجمن سینمای جوان استان به نمایندگی از هنرمندان و رضا نجفی به نمایندگی از کارکنان ارشاد به بیان نگاه و دغدغه های حوزه مرتبط با خود پرداختند.

سپس نماینده بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس دقایقی پیشت تریبون قرار گرفت و با بیان اینکه مراسم با تاخیر یکساعته آغاز شد و مجمع نمایندگان نیز اکنون در جلسه ای که از قبل هماهنگ شده حضور دارند، افزود: به احترام تلاش های خانم ماحوزی در مجموعه ارشاد استان، تمایل داشتم حتی برای دقایقی در این مراسم حضور داشته باشم.

عبدالحمید خدری افزود: در حوزه فرهنگ و ارشاد کار بسیار سخت و نیاز به تلاش جهادی دارد.

وی بر لزوم همکاری همه‌جانبه در راستای تقویت فرهنگ و هنر در جامعه تاکید کرد و افزود: برای این حوزه نمی‌توان یک متولی خاص قرار داد و به نوعی باید تمامی دستگاه در مقوله فرهنگ با یکدیگر همکاری کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر خواستار معرفی مفاخر استان در قالب برگزاری جشنواره های ملی و بین المللی با برند استان شد و گفت: حوزه تئاتر و سینمای استان بوشهر نیازمند حمایت ویژه است.

مجید خورشیدی با اشاره به نقش محوری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در زمینه فعالیت‌ها و امور فرهنگی خاطرنشان کرد: این وزارت‌خانه به عنوان محور فعالیت‌ها در این بخش شناخته می‌شود و مسئولیت مهمی بر عهده دارد.

وی با بیان اینکه عملکرد ماحوزی در دوره مدیریت ارشاد موفق بوده، بیان کرد: در استان بوشهر نیز با توجه به ظرفیت‌های بسیار مهمی که در عرصه فرهنگی و هنری موجود است و ذینفعان این اداره دارای بینش بالایی بوده و مطالبه گر هستند، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد رسالت سنگینی بر عهده دارد.

وی با اشاره به تدوین سند توسعه فرهنگی اجتماعی استان بوشهر اضافه کرد: بخشی از برنامه مربوط به فرهنگ و ارشاد است که باید برنامه‌ریزی مناسبی انجام شود تا شاهد دستیابی به دستاوردهای مناسبی باشیم.

وی خواستار حمایت ویژه از حوزه تئاتر و سینمای استان بوشهر شد و افزود: در زمینه مکان‌های عرضه محصولات فرهنگی در استان بوشهر شاهد کمبودهایی هستیم که باید برای رفع این مشکل تلاش شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر با تاکید بر برگزاری جشنواره‌های ملی در استان بوشهر با هدف برندسازی برای استان گفت: باید همه تلاش خود را به کار بگیریم تا پاسخ مناسبی به مطالبات جامعه فرهنگی و هنری بدهیم.

خورشیدی با اشاره به اینکه کمبود بودجه از دغدغه های جدی مدیریت سابق ارشاد استان و هنرمندان بوده، خواستار توجه بیشتر وزارتخانه به این مهم شد.

مدیرکل امور استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این مراسم گفت: ماحوزی از مدیران موفق وزارت ارشاد بوده و در شرایطی که اولین مدیرکل استانی ما محسوب می شد، عملکرد وی باعث شد امروز شمار مدیران کل خانم در استان ها به 4 نفر برسد.

علی غیاسی ندوشن با بیان اینکه گردش مدیریتی اغلب اوقات موجب پویایی سیستم می شود، افزود: از ظرفیت ماحوزی در یکی از مدیریت های وزارت ارشاد بهره می بریم.

وی سپس به انتخاب کرمپور به عنوان مدیرکل جدید ارشاد استان اشاره کرد و افزود: در راستای این انتخاب چندین گزینه از داخل و خارج اداره ارشاد معرفی و در کمیته انتصابات وزارتخانه مورد مصاحبه و بررسی قرار گرفتند که نهایتا خانم کرمپور به عنوان بهترین گزینه ارزیابی شد.

مدیرکل امور استان های وزارت ارشاد سپس به محدودیت های بودجه ای این وزارتخانه اشاره کرد و اظهار داشت: تنها 13 درصد کل بودجه کشور به حوزه فرهنگ و هنر، صنایع دستی و گردشگری اختصاص دارد که از این میزان 2.5 درصد سهم وزارت ارشاد می باشد و سایر مبالغ به دستگاههای دیگر اختصاص دارد.

غیاسی ندوشن با بیان اینکه سهم وزارت ارشاد از اعتبارات ناچیز است، افزود: عمده بودجه ادارات ارشاد بصورت استانی تامین می شود، از این رو در استان ها باید تدبیری اندیشیده شود تا با همت استانداران شاهد افزایش اعتبارات حوزه فرهنگ و ارشاد اسلامی باشیم.

غیاثی ندوشن مهمترین اولویت های وزیر ارشاد را شامل این موارد دانست: تقویت ظرفیت های مردمی در حوزه فرهنگ، رونق کسب و کارهای فرهنگی و هنری، عمومی سازی و دسترسی فرهنگی، تسهیل فعالیت های حوزه فرهنگ و هنر برای بخش غیر دولتی از مهمترین رویکردهای وزارتخانه می باشد.

فاطمه کرمپور نیز پس از دریافت حکم مدیرکلی خود در سخنان کوتاهی به بیان راهبردها و برنامه هایش پرداخت.

وی گفت: در این مقطع حساس با توجه به رشد رسانه های الکترونیک و دسترسی سریع به ابزارهای ارتباطی، این مقوله در کارکردهای وزارت ارشاد باید پررنگ تر دیده شود.

وی الگوی فعالیت های اداره ارشاد را براساس سندهای بالادستی نظیر برنامه ششم توسعه، نقشه جامع توسعه فرهنگی کشور و برنامه های دولت دوازدهم دانست و ادامه داد: ایجاد رصدخانه فرهنگی بوشهر، رشد شاخص های فرهنگ عمومی، تامین امنیت فعالیت های فرهنگی و هنری، آزادی بیان و قلم در محیطی شفاف، نگاه ویژه به مقوله کتاب، توسعه فعالیت های فرهنگی در نقاط محروم و تدوین برنامه های عملیاتی و جلب مشارکت مردمی و اصحاب فرهنگ و هنر در دوره مدیریت بنده مورد توجه جدی می باشد.

این مراسم به دلیل تاخیر در نشستن پرواز تهران که حامل مهمانان وزارتخانه بود، با تاخیر بیش از یک ساعته برگزار شد.

مدیرکل امور استان های وزارت ارشاد دلیل غیبت معاون پارلمانی و امور استان ها را شرایط نامساعد وی اعلام کرد و گفت: ایشان صبح به فرودگاه آمدند تا با پرواز به بوشهر بیایند، ولی وقتی شرایط وی را دیدم که امکان صحبت هم در مراسم ندارند، درخواست کردم به منزل برگشته و استراحت کنند.

خالی بودن بسیاری از صندلی های مجتمع فرهنگی هنری بوشهر در این مراسم به چشم می آمد. برخی آن را دو وجهی می دانستند و ناشی از عدم رضایت جامعه فرهنگی هنری از مدیریت پیشین ارشاد 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار