کد خبر: ۷۰۴۶۱۰
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۲ 17 January 2019

چهره ماندگار خوشنویسی ایران گفت: اختصاص تنها یک جایزه در پنج رشته خوشنویسی در جشنواره فجر ناراحت کننده است و هزینه کرد تنها 150 میلیون تومان برای کل 10 رشته، توهین به اوج خلاقیت است.
یدالله کابلی خوانساری 27دی ماه در آیین افتتاحیه دومین نمایشگاه تخصصی آثار شکسته نویسی باعنوان محفل انس در مرکز اسناد و کتابخانه ملی فارس ابراز داشت: در داوری جشنواره فجر شاهد بی عنایتی ها و دردهایی بودم که ستون احساس بشریت را به لرزه در می آورد؛ گویی هنرمند در دنیای هنر هیچ روزگار آسودگی ندارد.
کابلی خوانساری ابراز داشت: هنرمندان در زندگی روزمره شان نیز با مشکلات اقتصادی بسیاری مواجه اند؛ اما در بارگاه باشکوه هنر کوشش و تلاش خود را به نام ایران رقم می‌زنند و اینگونه از آن ها تقدیر می شود.
این استاد خوشنویسی گفت: هویت، ریشه و ملیت درختی تناور است و تا زمانی که آب به ریشه ها می رسد این درخت زنده است و اگر بخواهیم افتخاری در تاریخ با نام خود ثبت کنیم، تنها در حوزه فرهنگ و حکمت و هنر میسر است.
وی با بیان اینکه خط شکسته دچار مخاطراتی شده که ما را مخدوش می‌کند، افزود: بگذاریم مردم و جامعه قضاوت کنند و تاریخ هم حتما این روزها را قضاوت خواهد کرد.
کابلی خوانساری در بخش دیگری از سخنان خود گفت: هیچ بزرگی تا زمانی که از مجرای الوهیت گذر نکرده باشد، به خلاقیت نمی رسد.
وی با اشاره به جایگاه ویژه حافظ و سعدی در هنر خوشنویسی ابراز داشت: عهد کرده ام که در این سال های اخیر تنها اشعار سعدی را به رشته تحریر در آورم؛ چرا که احساس کردم رسالتم در این است که بتوانم با پرواز خیال در اندیشه های سعدی خدمت کوچکی کنم.
عضو شورای عالی تشخیص و ارزشیابی هنری خوشنویسی همچنین با اشاره به فضایل حافظ گفت: خداوند با خلقت حافظ عروج بشری را به مشاهده نشسته است.
وی افزود: هنر خوشنویسی در ویترین موزه های جهان نمایان گر شکوه، فر و تاریخ بشری است و این هنر در ایران با توجه به تاریخ هزار ساله اش، رشد یافته و در مسیر تحول و تطور بزرگان به اوج شکوفایی رسیده و قضاوت تاریخ نیز درباره والایی آن مشهود است.
دومین نمایشگاه تخصصی محفل انس با حضور استادان یدالله کابلی خوانساری چهره ماندگار خوشنویسی ایران، و محمد حیدری عضو شورای تشخیص و ارزشیابی هنری گشایش یافت و تا 3 بهمن ماه در سالن فرهنگ مرکز اسناد و کتابخانه ملی فارس برقرار است.
این نمایشگاه حاصل تلاش های دوساله 17 هنرجوی محمدرضا معین خواه از استادان انجمن خوشنویسان ایران در فارس است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار