دولت نتوانست بخش خصوصی دست بکارشد:
بوشهر: معاون اتاق  اصناف مرکز استان بوشهر گفت: اجرایی شدن طرح کارورزی در هفته های اخیر توسط اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی می تواند نقش مهمی در مدیریت منابع واحدهای صنفی داشته باشد.
کد خبر: ۷۲۲۲۸۹
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۵ 05 March 2019

بوشهر: معاون اتاق  اصناف مرکز استان بوشهر گفت: اجرایی شدن طرح کارورزی در هفته های اخیر توسط اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی می تواند نقش مهمی در مدیریت منابع واحدهای صنفی داشته باشد.

به گزارش «تابناک بوشهر»؛ عباس نامدارزاده تاکید کرد: در این طرح هر واحد صنفی می‌تواند در ازای هر سه نفر کارگر بیمه شده واحد صنفی خود، یک نفر کارورز به مدت چهار ماه به استخدام درآورد.

وی ادامه داد: در صورتی که لیست بیمه واحد صنفی کمتر از سه نفر باشد باز هم آن واحد می تواند یک نفر کارورز به مدت چهار ماه به استخدام درآورد.

نامدارزاده با بیان اینکه کارورزها توسط واحد صنفی بیمه نمی شوند و حقوقی نیز دریافت نمی کنند تصریح کرد: هزینه بیمه نیروهای کارورز و یک سوم حقوق پایه بصورت ماهیانه به آنها تخصیص می یابد توسط دولت تامین شده و هیچ هزینه ای متوجه صاحبان واحدهای صنفی نیست و با هدف مهارت آموزی فارغ التحصیلان می باشد.

معاون اتاق اصناف بوشهر خاطرنشان کرد: برای استخدام کارورز در واحدهای صنفی، متصدیان واحدها می‌بایست در سامانه http://www.portaltvto.com/internship/main_page/main ثبت نام نمایند.

نامدارزاده در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: افراد جویای کار که به عنوان کارورز به استخدام واحدهای صنفی درمی آیند، بعد از چهار ماه اگر توسط همان واحد صنفی جذب شوند به مدت دوسال حق بیمه شان توسط دولت پرداخت می شود و تا این مدت صاحب واحد صنفی می بایست فقط حقوق آن فرد را بپردازد.

وی ادامه داد: طرح کارورزی شامل همه افراد با تحصیلات کاردانی و مدارج علمی بالاتر است و افراد جویای کار و واحدهای صنفی متقاضی کارورز باید در سامانه ای که نشانی آن در بالا آمده ثبت نام کنند.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد: با توجه به این که طرح مورد بحث، کمک شایانی به فارغ التحصیلان دانشگاهی در زمینه ایجاد سابقه کار مفید و مهارت آموزی آنها خواهد نمود، واحدهای صنفی نیز در دوران رکود اقتصادی می توانند در زمینه بهبود وضعیت اقتصادی و مدیریت منابع خود اقدامات موثری انجام دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار