بوشهر: جمعه شب از سری برنامه های شاخص بزرگداشت یازدهمین هفته بزرگداشت روز بوشهر غلامحسین خواجه بعنوان چهره ماندگار و عباس عاشوری نژاد شهروند افتخاری بوشهر تجلیل شدند.
کد خبر: ۷۲۳۵۰۹
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۵ 09 March 2019

 

بوشهر: جمعه شب از سری برنامه های شاخص بزرگداشت یازدهمین هفته بزرگداشت روز بوشهر غلامحسین خواجه بعنوان چهره ماندگار و عباس عاشوری نژاد شهروند افتخاری بوشهر تجلیل شدند.

 شهردار بوشهر در این آیین گفت: انتخاب چهره ماندگار و شهروند افتخاری بوشهر از عرصه علم و فرهنگ کاری بزرگ و قابل ارج است.
سید نور الدین امیری افزود: این ارج گذاری برای این 2 چهره در واقع ارج گذاری برای علم، فرهنگ و دانش و تبریکی برای معلمان و فرهنگیانی است که همگان ریزخوار سفره معرفتی آنان است.
وی با گرامیداشت روز بوشهر ادامه داد: بوشهر به عنوان پایتخت نخستین ها در طول تاریخ است.
امیری افزود: بوشهر شهر رازها و دریاها با نیروی جاشوها و آواز ناخداهاست.
وی یادآور شد: گرامیداشت هفته بوشهر میراث گرانبهایی است که که از زنان و مردان غیور و مرزداران شجاع بوشهر در طول تاریخ به ما رسیده است.
شهردار بوشهر با اشاره به اینکه بوشهر در طول تاریخ همواره شهری فرهنگی و علمی بوده، گفت: برای بزرگداشت یازدهمین هفته بزرگداشت روز بوشهر بیش از 200 برنامه با چهار میلیارد ریال اعتبار اجرا شد.
امیری اظهارداشت: این برنامه ها در بخش های مختلف فرهنگی، هنری، اجتماعی و ورزشی پیش بینی شده که با حضور شمار قابل توجهی از سوی شهروندان مواجه شده است.
معاون عمرانی استاندار بوشهر نیز گفت: امسال برنامه های بزرگداشت روز بوشهر نسبت به سال گذشته بسیار متفاوت برگزار شده است که در این راستا از دست اندرکاران بویژه شورا و شهرداری بوشهر تجلیل می شود.
مهرداد ستوده اظهار داشت: ایجاد نشاط اجتماعی از اهداف مهم دولت است که در قالب ویژه برنامه های هفته بوشهر امسال نوار ساحلی شهر بوشهر شاهد ویژه برنامه های شاد و متنوع فراوانی شده است.
وی در ارتباط با انتخاب چهره های ماندگار و شهروند افتخاری بوشهر نیز گفت: به واسطه ظرفیت های ارزشمند نیروی انسانی در بوشهر اینکه اعضای شورا طی چهار سال خدمت تنها بتوانند چهار نفر به عنوان شهروند افتخاری و چهار نفر چهره ماندگار انتخاب کنند کار بسیار سختی است که این مهم امسال با انتخاب چهره هایی شایسته به نحو بسیار مطلوبی انجام شد.
رئیس شورای اسلامی شهر بوشهر نیز گفت: بوشهر در عرصه فرامنطقه ای در حوزه مبارزه های ضد استعماری تجلی بخش تاریخ است و شهیدان رئیسعلی دلواری، احمدخان تنگستانی و نادر مهدوی نماد بارزی از این حوزه محسوب می شوند.
ابوذر دهدار افزود: شهیدان این دیار نام بوشهر را در قله های افتخار جاودانه کردند.
وی اظهار داشت: در سال 97 این شورا 70 پروژه عمرانی را اجرایی کرده است.
دهدار اظهار داشت: از جمله این پروژه ها می توان آغاز عملیات اجرایی پارک توان پایان، پارک بهزاد، احداث رینگ خروجی سرتل – نیروگاه و اجرا چندین پروژه زمین چمن مصنوعی فوتبال اشاره کرد.
وی گفت: عملیات اجرایی پروژه تقاطع غیرهمسطح شهر بوشهر نیز بعد از تعطیلات نورزوی آغاز می شود که این پروژه نقش قابل توجهی در حل مشکل پدافند غیرعامل شهر بوشهر است.
در این آیین رضا معتمد بعنوان شاعر، پژوهشگر، نویسنده در معرفی عباس عاشوری نژاد چهره ماندگار بوشهر و عبدالمجید مصلح رئیس دانشگاه خلیج فارس در معرفی غلامحسین خواجه چهره ماندگار سال 97 بوشهر صحبت هایی ارائه کردند.
در ادامه با اهدا لوح و تندیس از این دو چهره تجلیل شد. 
در این آیین همچنین کتاب بوشهر نامه (دایره المعارف معرفی بوشهر) اثر مشترک محمد صادق سعیدی، امید غضنفر و امید زاهد رونمایی شد.
اجرا موسیقی محلی (نی جفتی) توسط حسین سیاح پور و کنسرت گروه محمد معتمدی از جمله برنامه های این آیین بود.
18 اسفند سالروز تاسیس مدرسه تاریخی سعادت به عنوان روز بوشهر نامگذاری شده که در هفته منتهی به این روز ویژه برنامه های مختلف فرهنگی، ورزشی، تفریحی و اجتماعی در شهر بوشهر برگزار می شود.
** معرفی دکتر غلامحسین خواجه چهره ماندگار بوشهر در سال 1397
غلاحسین خواجه رئیس کنونی دانشگاه شهید چمران اهواز توسط اعضای شورای اسلامی شهر بوشهر به عنوان چهره ماندگار انتخاب شد و به مناسبت نکوداشت یازدهمین هفته روز بوشهر از خدمات ارزنده وی شد.
خواجه خردادماه سال 1335 در روستای بویری بخش شبانکاره شهرستان دشتستان استان بوشهر متولد و تحصیلات ابتدایی و متوسطه را در شهر برازجان دشتستان گذراند. 
وی در سال 1354 برای ادامه تحصیل وارد دانشگاه شهید چمران(جندی شاپور سابق) شد.
پس از پیروزی انقلاب اسلامی با آغاز جنگ تحمیلی و تعطیلی دانشگاه‌ها، به جمع جهادگران سازندگی استان بوشهر پیوست و پس از بازگشایی دانشگاه‌ها، تحصیل خود را در دانشگاه شیراز ادامه داد و در سال 1362 موفق به اخذ دکترای حرفه‌ای دامپزشکی شد.
وی پس از آن به عضویت هیأت علمی دانشکده دامپزشکی دانشگاه شهید چمران درآمد و در سال 1370 به عنوان بورسیه دانشگاه شهید چمران، تحصیل خود را در دوره دکترای تخصصی رشته کلینیکال پاتولوژی دامپزشکی در دانشگاه تهران آغاز و در سال 1373 موفق به اخذ مدرک دکتری در رشته مذکور شد.
خواجه نخستین رئیس دانشگاه خلیج فارس بین سال های 72 تا 79 بوده وی همچنین پیش از آن سابقه ریاست دانشگاه آزاد بوشهر را دارد‎.
خواجه که فوق تخصص دامپزشکی دارد سال ها مدیریت دانشگاهی در سطح ریاست دانشکده و ریاست دانشگاه و با درجه استاد تمام، عضو هیات علمی و استاد دانشکده دامپزشکی دانشگاه شهید چمران اهواز را در کارنامه سوابق خود دارد که از سال 94 تاکنون نیز رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز است‎.

** معرفی عباس عاشوری‌نژاد شهروند افتخاری بندر بوشهر در سال1397
عباس عاشوری‌نژاد متولد 1347 شیراز و اهل کازرون است که در سال 1370 در رشته تاریخ ایران و جهان با مقطع کارشناسی از دانشگاه اصفهان فارغ‌التحصیل شد. 
عاشوری نژاد کارشناسی ارشد تاریخ ایران وجهان خود را در سال 1372 از دانشگاه تهران دریافت کرد و در دانشگاه اصفهان در سال 1389 در رشته اریان بعد از اسلام به درجه دکتری رسید. 
عاشوری‌نژاد عضو هیأت علمی تمام وقت و مدیر گروه کارشناسی ارشد تاریخ وتمدن ملل اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر است.
وی علاوه بر این در جایگاه مدیر انجمن دوستداران حافظ بوشهر، دبیر هم اندیشی نخبگان دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر، مدیر پژوهشگاه علوم اجتماعی در دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر، مشاور تحقیفاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر و سردبیر فصلنامه 'فرهنگ بوشهر، عضو حقیقی شورای فرهنگ عمومی استان و عضو هیات اندیشه ورزان استان بوشهر نیز به فعالیت‌های علمی و فرهنگی می‌پردازد. 
وی تاکنون حدود 20 کتاب تالیف و بیش از 40 مقاله ملی و بین المللی در باره تاریخ، انسان و زندگی منتشر کرده است. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار