استانداربوشهراعلام کرد:
بوشهر: استاندار بوشهر گفت: این استان با همه امکانات و توان آماده پذیرایی و استقبال از مسافران نوروزی است.
کد خبر: ۷۲۴۱۷۲
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۸ 11 March 2019

بوشهر: استاندار بوشهر گفت: این استان با همه امکانات و توان آماده پذیرایی و استقبال از مسافران نوروزی است.

 عبدالکریم گراوند روز یکشنبه در نشست ستاد تسهیلات سفر استان بوشهر افزود: با توجه به ساحلی بودن این استان و شرایط خاص آب و هوایی پیش بینی می شود میزان ورود مهمانان و گردشگران نوروزی به استان بیش ازسال گذشته باشد.
وی بیان کرد: تلاش می شود با ایجاد فضای مناسب، تقویت زیرساخت ها نسبت به سال گذشته واستفاده از همه توان گردشگری مناطق مختلف استان فضای بانشاط و جذابی برای گردشگران رقم بخورد.
گراوند اضافه کرد: با توجه به نظرسنجی های انجام شده بیش از 93 درصد از مسافران نوروزی سال گذشته تمایل تکرار سفر به استان بوشهر را داشتند که این بیانگر رضایت آنان از سفر به این استان است که این امر مسئولیت دست اندرکاران خدمات سفر در استان بوشهر را دوچندان می کند.
وی تاکید کرد: ظرفیت های قابل توجه گردشگری استان بوشهر در نیمه دوم سال از سایر ظرفیت های اقتصادی آن چشمگیر تر است که با توجه به اراده ای که درکشور و استان نسبت به تقویت گردشگری در مناطق مختلف وجود دارد باید ازاین قابلیت به نحو مطلوبی استفاده شود.
استاندار بوشهر گفت: تقویت زیرساخت های گردشگری وایجاد امکانات لازم می تواند استان بوشهر با تمام قابلی تهایی که در این بخش دارد را به عنوان هاب منطقه در بخش گردشگری تبدیل کرد.
وی از مسئولان و دست اندرکاران نظارت بر بازار و قیمت ها در استان بوشهر خواست نسبت به تنظیم بازار و نظارت بر قیمت ها با هدف پیشگیری از هرگونه افزایش قیمتی تاکید کرد.
گراوند همچنین خواستار عملیاتی شدن بخش دوم دهکده گردشگری بوشهر بعد از تعطیلات نوروز شد.
وی تاکید کرد: همچنین هیچ دستگاهی حق ندارد اماکن عمومی را در ایام نوروز به دلیل پرداخت نکردن بهای آب و برق تعطیل کند.
استاندار بوشهر برضرورت معرفی مناطق بوم گردی این استان، تقویت امکانات روستاها ومناطق عشایری هدف گردشگری در نوروز تاکید کرد.
سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر گفت: همه فرمانداران ستاد تسهیلات سفر شهرستان ها را برگزار و با ایجاد زیرساخت های لازم آمادگی پذیرایی از مسافران نوروزی را دارند.
ارغوان مهدی زاده افزود: برای نوروز 98 در استان بوشهر پروژه توریسم 2022 درسه بخش دریایی، شهری و روستایی تعریف شده که در این ارتباط روستاهایی برای اجرای طرح های بوم گردی روستایی و عشایری مشخص شده اند.
وی بیان کرد: امسال برای خدمات رسانی بهتر به مسافران همه خانه های مبله دراین استان با همکاری فرمانداران ساماندهی شده است.
معاون امور عمرانی استانداری بوشهر گفت: همه فرمانداران و مدیران دستگاه های اجرایی خدمات رسان در ایام نوروز باید پاسخگو و به صورت آماده باش باشند.
مهرداد ستوده افزود: نرخ گذاری خدمات گردشگری توسط میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری انجام می شود و نباید هیچ افزایش نرخی در این بخش رخ دهد.
وی برضرورت استفاده از نشان بوشهرتوریسم توسط جمعیت هلال احمر، نیروی انتظامی، اورژانس و سایر دستگاه های خدمات رسان تاکید کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار