کد خبر: ۷۲۴۵۸۱
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۲ 12 March 2019

گناوه:مدیرعامل اتحادیه تعاونی صیادان استان بوشهر گفت: یکی از اساسی ترین و بنیادی ترین مشکلات جامعه صیادی دراین استان کاهش ذخایر و منابع دریایی از جمله نبود میگو و ماهی است.

به گزارش ایرنا، محمد کارگر روز دوشنبه درنشست با صیادان شهرستان گناوه افزود: خیلی از گونه های ماهی هایی که درسال های قبل صید می شد اکنون منقرض شده اند که دلایلی متعددی دراین زمینه دخیل هستند.
وی اظهارداشت: ورود پساب های صنعتی وخانگی، لرزه نگاری های پی درپی واکتشافات نفت و گاز یکی از دلایلی است که باعث برهم خوردن اکوسیستم دریایی و ازبین رفتن ادوات صیادان قانونمند، تخریب صیدگاه و زیستگاه ها و قتل وعام نوزادان آبزیان به عنوان پشتوانه شغلی و معیشتی صیادان شده است.
وی گفت: ورود و تخلیه آب کشتی های غول پیکر در خلیج فارس نیز باعث تولید آفت کشند قرمزو نقش منفی در ذخایر و منابع دریایی داشته است.
کارگر افزود: افزایش تلاش صید، گستردگی ادوات شامل تور و گرگور، ادوات غیراستاندارد واستفاده از مخرب ترین شیوه صید منسوخ ترال (کف روب) که توسط صیادنماها انجام می شود از دیگر عوامل کاهش ذخایر و منابع دریایی است.
وی اظهارداشت: آبزیان به عنوان انفال و ثروت ملی ه بشمار می آید و متعلق به همگان است و از نظر قانون بین المللی زیست محیطی امانتی است که از نسل های گذشته به ما رسیده و موظفیم از آن حفاظت و به نسل آینده تحویل دهیم.
وی گفت: کسانی که خواسته یا ناخواسته به صید ترال می پردازند، تیشه به ریشه خود و جامعه صیادی می زنند و نسل آبزیان را نابود می کنند.
کارگر افزود: به رغم برخوردهای شیلات و اعمال مقررات زیاد دربرابر عوامل ایجادکننده کاهش آبزیان، نشان می دهد که برخورد نکردن قهرآمیز نتوانسته نقش بازدارندگی دراین زمینه داشته باشد.
مدیرعامل اتحادیه تعاونی صیادان استان بوشهر گفت: به فضل الهی و دستور مستقیم فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و مجموعه فرماندهی و نیروی دریایی سپاه استان بوشهر برخورد قهرآمیز و قاطع و بازدارنده با افراد متخلف و زیادخواه شروع شده است.
وی افزود: ورود سپاه در برخورد و مجازات و توقیف شناورهای خاطی به عنوان فرصتی طلایی و ارزشمند تلقی می کنیم و از آنان تقدیر می شود.
وی اظهارداشت: از فرماندهی نیروی دریایی سپاه انتظار داریم در شورای عالی تامین استان خواستار تشدید مجازات صیادنماها، بیرون کشیدن شناورهای متخلف از آب و معرفی آنان به مردم شود.
کارگر گفت: براساس ضوابط مقررات تشکیل بسیج صیادی دریایی در استان بوشهر انجام خواهد شد و سپاه ازنظر حقوقی و قانونی از این قشر حمایت و پشتیبانی خواهد کرد.
وی گفت: از صیادان انتظار داریم در این امر مهم و قابل تحسین سپاه پاسداران پیشقدم و ثبت نام کنند.
شهرستان ساحلی گناوه در شمال استان بوشهر قراردارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار