طرح بسته شدن خیابان ساحلی بوشهردرایام نوروز؟
بوشهر: مسدود شدن باند رفت خیابان ساحلی بوشهر حدفاصل دو میدان رئیسعلی دلواری تا المپیک، منجر به افزایش ترافیک در این محدوده و انتقادات برخی شهروندان شده است.
کد خبر: ۷۲۵۷۶۶
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۹ 16 March 2019

بوشهر: مسدود شدن باند رفت خیابان ساحلی بوشهر حدفاصل دو میدان رئیسعلی دلواری تا المپیک، منجر به افزایش ترافیک در این محدوده و انتقادات برخی شهروندان شده است.

به گزارش «تابناک بوشهر»؛ از جمعه گذشته بود که با ایجاد داربست هایی در باند رفت خیابان ساحلی (از سمت مجتمع فرهنگی) و نصب بنر بزرگی، از مسدود شدن این مسیر خبر داده شد و رانندگان ناچار بوده از مسیرهای جایگزین استفاده کنند.

 

 

از سویی، در این باند تا میدان المپیک، غرفه هایی برپا گردید که هدف آن فروش مواد غذایی، صنایع دستی و فعالیت های اصناف تا پایان تعطیلات نوروز عنوان گردیده است.

مسدود شدن یکی از خیابان های اصلی بوشهر منتهی به ساحل آن هم در آستانه نوروز و افزایش ترافیک ناشی از خودروهای مسافران، علامت سوال هایی را در پی داشته و انتقاداتی از سوی برخی اعضای شورا را هم به دنبال داشت؛ اگرچه پیش از این شورای شهری ها ماه گذشته این موضوع را مصوب کرده بودند.

در جلسه اخیر شورای شهر بوشهر، خبرنگار «خلیج فارس» دیدگاه اعضای حاضر در جلسه را پیرامون مسدود شدن خیابان ساحلی تا پایان نوروز جویا شد.

ابوذر دهدار رییس شورای شهر از پاسخ خودداری کرد و وقتی گفته شد که در گزارش قید می شود که پاسخ ندادید، از خبرنگار «خلیج فارس» خواست که «بنویسید سوالی از من نپرسیدید»!

پویا دولابی رییس کمیسیون شهرسازی و خدمات شهری نیز با بیان اینکه چنین تصمیمی از سوی استانداری بوده، اظهار داشت: اخیرا که معاون عمرانی را دیدم، به وی گفتم پیشنهاد ما این بود که اگر بر اجرای این غرفه های خرید در نزدیکی ساحل اصرار دارید، بهتر بود در خیابان مجاور بیمارستان سابق فاطمه زهرا برپا می شد که ترافیک کمتری روی ان می باشد و اگر مسدود شود، مشکل کمتری پیش می آورد.

وی ادامه داد: با این وجود تاکید کردیم که باند مقابل خیابان ساحلی باز بماند و قرار شده دو پارکینگ یکی در محل هتل سابق جهانگردی که مربوط به تامین اجتماعی است و دیگری هم در زمین مجاور ساختمان شهرداری آماده شود، ضمن اینکه مسیرهای دسترسی از کنار مجتمع خورشید حاجیان و کنار رستوران قوام بصورت رفت و برگشتی باشد تا مشکلات کمتر شود.

 

روح الله نصرتی عضو شورا نیز با بیان اینکه طرح مذکور از سوی استانداری پیشنهاد شده و با هدف ماندگاری و افزایش درآمد از مسافران نوروزی بوشهر است، اظهار داشت: اگرچه این کار با تصویب شورا بوده، ولی متولی برپایی غرفه ها اتاق اصناف است و با تامین دو پارکینگ اطراف میدان المپیک و میدان رئیسعلی دلواری که توسط معاون عمرانی استاندار قول پیگیری داده شده، نارضایتی شهروندان کاهش می یابد.

طاهره شمشیری دیگر عضو شورا نیز با بیان اینکه ما از ماهها پیش که پیگیر جشنواره بازار با همکاری اتاق اصناف بودیم و در فرمانداری رد شد، با بستن خیابان ساحلی مخالف بودیم، اظهار داشت: اقدام فعلی نارضایتی زیادی ایجاد کرده و ظاهرا فقط خواسته اند کاری انجام شود و به حواشی آن توجهی نکرده اند.

ندا عبدالله زاده نیز در اظهارنظری کوتاه، بستن خیابان ساحلی را غیرکارشناسی دانست.

کیوان هاشم زاده هم که در جلسه حضور داشت، با بیان اینکه خسته ام و تمرکز ندارم، از اظهارنظر درباره مسدود شدن خیابان ساحلی خودداری کرد.

در میان اعضای حاضر در جلسه، جدی ترین انتقاد توسط مهرزاد آسایش عضو شورا مطرح شد که اظهار داشت: این طرح بدون کارشناسی لازم اجرایی شده و در شرایطی که شورای ترافیک شهرستان با بستن خیابان مخالفت کرده بود؛ نمی دانیم در شورای ترافیک استان با چه استدلالی چنین موضوعی مصوب شد.

 

وی با بیان اینکه هنوز به اوج ترافیک پایان سال و نوروز نرسیده ایم و مسدود شدن خیابان باعث بروز چند تصادف و ترافیک در اطراف آن شده، ادامه داد: من احتمال می دهم در روزهای نخست سال وقتی که مشکلات ترافیکی خود را بیشتر عیان کند، این طرح جمع می شود، از این رو درخواست داریم قبل از بروز مشکل جدی، استاندار در خصوص بسته شدن خیابان ساحلی بوشهر تجدیدنظر نماید.

آسایش ادامه داد: بستن این خیابان به محدود شدن دسترسی ها منجر گردیده و از نظر پدافندی جایگزین های مناسبی پیش بینی نشده، بنابراین مشکل اصلی پارکینگ نیست که با اینجاد دو نقطه، بگوییم مشکلات رفع خواهد شد.

گفتنی است برزگرزاده و توسلی در این جلسه غایب بودند.

معاون استاندار: این محل برای شهروندان و مسافران جذاب خواهد بود

معاون امور عمرانی استانداری بوشهر با حمایت از مسدود شدن خیابان ساحلی و برپای غرفه ها در آن اظهار داشت: این طرح در راستای فعالیت های توسعه گردشگری در استان می باشد و هدف این است که در غرفه های مجاور ساحل، غذا، صنایع دستی و توانمندی های استان برپا شده و ضمن معرفی ظرفیت های استان، مسافران را بیشتر در بوشهر نگه داشته و درآمدزایی بالاتری از آنها برای اصناف و شهر رقم بخورد.

مهرداد ستوده در گفتگو با «خلیج فارس» ضمن بیان اینکه بررسی ها نشان می دهد اغلب مسافران نوروزی شهر بوشهر که در نوار ساحلی چادر برپا می کنند حتی مواد غذایی مصرفی خودشان را هم در صندوق عقب می آورند بوشهر درآمد چندانی از این سفرها ندارد، بیان کرد: یکی از راههای ماندگاری و کسب درآمد از مسافران برای شهر، ایجاد جذابیت هایی مثل همین غرفه هایی است که با کمک اصناف در خیابان ساحلی برپا شده و در کنار آن جشنواره های شبانه نیز برگزار می شود تا مسافران بیشتر در شهر مانده و منجر به گردش اقتصادی بیشتری برای اصناف و شهر شود.

 

ستوده درباره انتقاد برخی اعضای شورای شهر درباره مشکلات ناشی از مسدود شدن خیابان ساحلی و اینکه در شورای ترافیک شهرستان رای نیاورده، بیان کرد: در این خصوص شورای ترافیک استان صلاحیت تصمیم گیری داشته و پس از کارشناسی های همه جوانب، آن را تایید کرده است.

وی ادامه داد: سوابق سالیان گذشته نشان می دهد این خیابان در ایام نوروز به دلیل برپایی چادر مسافران و ترافیک خودروها، مسیر مناسبی نه برای تردد خودرو بوده نه پیاده، اما امسال تلاش شده جذابیت های لازم را برای پیاده روی داشته باشد و به شما قول می دهم اینجا محلی جذاب برای حضور و خرید خانواده های بوشهر و ماندگاری بیشتر مسافران نوروزی مبدل خواهد شد.

معاون استاندار بوشهر درباره اینکه آیا باند برگشت خیابان ساحلی هم مسدود می شود، گفت: هرچند در مجوز شورای ترافیک بسته شدن باند مقابل هم پیش بینی شده ولی این موضوع دارای انعطاف است و می توان به فراخور ترافیک و شرایط، درباره بستن یا باز ماندن باند مقابل تصمیم گیری کرد.

به گفته وی، برپایی این غرفه های گردشگری تا پایان تعطیلات نوروزی ادامه دارد و شهر از رهاورد آن منتفع خواهد شد، درباره ترافیک هم با ایجاد دو پارکینگ در اطراف میدان المپیک و میدان رئیسعلی دلواری، مشکلی از این نظر رخ نمی دهد.

 

معاون اتاق اصناف استان بوشهر نیز که یک پای تصمیم گیری برای بستن خیابان ساحلی و برپایی غرفه های خرید در این خیابان معرفی می شود، اظهار داشت: ما در جلسات اولیه مخالف بستن خیابان ساحلی بوشهر بودیم و پیشنهاد اجرای این طرح در خیابان امام علی دادیم که فضای مناسب تری دارد.

عباس نامدارزاده ادامه داد: اما استانداری اصرار داشت که طرح مذکور باید در خیابان ساحلی باشد و نهایتا با اخذ مجوز شورای ترافیک، اتاق اصناف هم درخصوص برپایی غرفه ها به منظور نمایش توانمندی های استان در زمینه های مختلف و ماندگاری مسافران، همکاری کرده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار