روزیکشنبه دربوشهر:
بوشهر: سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر از افتتاح هشت پروژه همزمان با سفر رییس جمهوری خبر داد.
کد خبر: ۷۲۶۱۷۲
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۱ 17 March 2019

بوشهر: سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر از افتتاح هشت پروژه همزمان با سفر رییس جمهوری خبر داد.

به گزارش «تابناک بوشهر» سرپرست اداره کل میراث فرهنگی استان با اعلام مطلب بالا اظهار داشت: همزمان با سفر رییس جمهوری و هیات دولت به استان، افتتاح پروژه بازسازی مدرسه تاریخی گلستان، عمارت مبارکی، قلعه ملک منصورخان شبانکاره، هتل دو ستاره ناکو، هتل سنتی ادریس، مجتمع گردشگری تفریحی الماس دشتستان، سفره خانه سنتی دشتی و کشتی تفریحی سکان طلایی با سرمایه گذاری بالغ بر 45 میلیارد تومان انجام می شود.  

ارغوان مهدی زاده با بیان اینکه چنین پروژه هایی می تواند چرخه صنعت گردشگری را بیش از گذشته به گردش در آورد افزود: در بافت تاریخی شهر بوشهر دو بنای تاریخی مدرسه گلستان و مبارکی بازسازی شده که جز مطالبات مردمی بوده، همچنین  چند عمارت هم به صندوق احیا واگذار شده تا سال 98 به بخش خصوصی واگذار و به شکل مطلوبی مورد بهره برداری قرار بگیرد.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی ادامه داد: قلعه ملک منصور خان شبانکاره ای یکی از پروژه های بزرگی است که با همت مدیران سابق مرمت آن به نحوی مناسب و با حجم سرمایه گذاری 3 میلیارد تومانی به پایان رسیده و می تواند جهش خوبی در توسعه گردشگری این منطقه باشد و واگذاری آن به بخش خصوصی، موجب اشتغالزایی شود.

مهدی زاده همچنین با اشاره به ضرورت افزایش تخت های اقامتی در استان گفت: در سفر ریاست جمهوری دو هتل ناکو و ادریس در شهر بوشهر به بهره برداری می رسد که مجموعا 84 تخت اقامتی را ظرفیت اقامتی استان اضافه خواهد کرد. این هتل ها نیز با سرمایه گذاری 14 میلیارد تومانی بخش خصوصی بوده و در دو نقطه مرکز شهر و محلات جنوبی است.

وی درخصوص سایر پروژه های افتتاحی در سفر هیات دولت بیان کرد: سفرخانه سنتی در شهر خورموج، مجتمع گردشگری در وحدتیه دشتستان و کشتی تفریحی در اسکله بوشهر از سایر پروژه ها هستند که به بخش گردشگری استان رونق بیشتری می بخشند، طوری که این سه پروژه نیز با ورود بخش خصوصی صورت گرفته و این نشان می دهد که ظرفیت گردشگری استان بالا است و می طلبد که زمینه های سرمایه گذاری در این حوزه تسهیل شود.

مهدی زاده در پایان گفت: روز یکشنبه همه این پروژه ها با حضور مونسان معاون ریاست جمهوری و رییس سازمان میراث فرهنگی کشور افتتاح خواهد شد و در نهایت با حضور در عمارت مبارکی گزارش افتتاحیه ها به حضور رییس جمهور خواهد رسید که امید داریم که این روند رو به رشد توسعه گردشگری در سال 98 نیز با سرعت بیشتری استمرار یابد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار