استاندار بوشهردرشورای اداری باحضوررئیس جمهوراعلام کرد:
بوشهر: استاندار بوشهر گفت: باوجود برخی نیازمندی ها در زمینه زیرساختی اما کارنامه دولت های یازدهم و دوازدهم در این استان رضایت بخش و باعث ارتقای شاخص های توسعه ای در بخش های مختلف شده است.
کد خبر: ۷۲۶۵۶۳
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۴ 18 March 2019

بوشهر: استاندار بوشهر گفت: باوجود برخی نیازمندی ها در زمینه زیرساختی اما کارنامه دولت های یازدهم و دوازدهم در این استان رضایت بخش و باعث ارتقای شاخص های توسعه ای در بخش های مختلف شده است.

 عبدالکریم گراوند یکشنبه شب در نشست شورای اداری استان بوشهر با حضور حجت اسلام روحانی افزود: یکی از شعارهای دولت افزایش سهم بانوان در حوزه های مدیریتی بوده که این سهم در استان بوشهر از 6 درصد در سال ابتدایی فعالیت دولت به 18 درصد افزایش پیدا کرده است. 
وی یادآور شد: میانگین سنی مدیران با توجه به شعارهای دولت از جهت جوان گرایی متولدان بعد از سال 55 نیز 28.5 درصد از مدیران استان را تشکیل می دهند. 
گراوند ادامه داد: در ارتباط با مشارکت های مردم شمار مجوزهای صادر شده سازمان های مردم نهاد استان بوشهر تا پیش از آغاز دولت تدبیر 16 مورد بود که در دولت های یازدهم و دوازدهم به ترتیب 125 و 84 سمن مجوز گرفتند. 
وی گفت: در حوزه سیاسی فعال شدن خانه احزاب استان بوشهر بعنوان هفدهمین خانه احزاب کشور که در جهت هم افزایی در این استان شکل گرفته است. 
استاندار بوشهر ادامه داد: در سال 92 شمار تخت های بیمارستانی بوشهر 897 تخت بود که در طول فعالیت دولت تدبیر و امید با رشد 62 درصدی به یکهزار و 450 تخت رسید. 
وی اظهار داشت: سرانه فضای ورزشی نیز در مناطق روستایی تا پیش از دولت تدبیر و امید تا سال 92، 24 سانتیمتر بود که با 283 درصد رشد به 98 سانتیمتر افزایش پیدا کرد. 
گراوند افزود: در این مدت سرانه فضای ورزشی در حوزه شهری 76 سانتیمتر بوده که با 58 درصد رشد در سال 97 به 1.20 ارتقا پیدا کرد. 
وی ادامه داد: در حوزه فضاهای آموزشی از 5.6 صدم مترمربع با 16 درصد رشد به 6.5 متر افزایش پیدا کرد. 
استاندار بوشهر ادامه داد: در حوزه اقتصادی نیز تا قبل از سال 92، 86 هکتار گلخانه در سطح استان بوشهر وجود داشت که تا پایان سال 95 و طی سال های 96 و 97، 177 هکتار به آن افزوده شده است. 
گراوند ادامه داد: این به منزله اشتغال و تولید بالا و همچنین ایجاد رونق اقتصادی در استان بوشهر است. 
وی گفت: در حوزه آبیاری های نوین میانگین در برنامه پنج ساله پنجم یکهزار و 574 هکتار در استان انجام شده که در سال 96 و 97، هفت هزار و 547 هکتار در استان بوشهر کار شده است. 
استاندار بوشهر ادامه داد: آبیاری نوین در ارتقای سطح بهره وری و افزارش راندمان تولید تاثیر گذار است به نحوی که عملکرد محصولات باغی از 4.7 تن به 7.5 تن در هکتار و در زراعی از 500 کیلو به سه تن افزایش پیدا کرده است. 
استاندار بوشهر ادامه داد: در رابطه با سطح زیر کشت میگو که تا سال 92 چیزی حدود 10 هزار تن برداشت از مزارع بود این میزان در سال 96 به 14 هزار و 500 تن افزایش پیدا کرده و در سال 97 نیز به 23 هزار و 700 تن افزایش پیدا کرده است. 
وی گفت: عمده دلیل تحقق این مهم افزایش سطح زیر کشت میگو در استان و استفاده از تجهیزات روز و همچنین افزایش راندمان بوده است. 
گراوند اظهار داشت: در حوزه پرورش ماهی در دریا نیز حدود 16 هزار تن مجوز داده شده که 9 هزار تن در حال برداشت است. 
وی یادآور شد: واگذاری مجوز پرورش ماهی در دریا به اندازه 21 هزار تن نیز اکنون در دست انجام است. 
استاندار بوشهر ادامه داد: امروز همزمان با سفر رئیس جمهوری به استان نیز در سه هزار هکتار شهرک شیلاتی زمینه تولید آبزیان آغاز شد. 
وی ادامه داد: شمار شرکت های دانش بنیان استان بوشهر نیز تا سال 95، 11 شرکت بوده که این آمار در سال 97 به 34 شرکت رسیده است. 
گراوند یادآور شد: در حوزه تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری نیز سهم استان یکهزار و 150 میلیارد ریال بود با این وجود بوشهر تاکنون یکهزار و 560 میلیارد ریال جذب اعتبار داشته است. 
وی ادامه داد: 34 هزار و 735 واحد مسکن مهر در دولت های گذشته در بوشهر شروع بکار شده که از این شمار تنها 13 هزار واحد در دولت های قبل به بهربرداری رسیده و قریب به 19 هزار واحد آن با تلاش مدیران دولت تدبیر و امید انجام شده است. 
گراوند ادامه داد: برای سال آینده نیز استان بوشهر 2 هزار واحد مسکن مهر در دستور کار دارد یکهزار واحد آن خود مالک است و مابقی آن نیز تا پایان سال بهره برداری می شود. 
وی گفت: در ارتباط با کارگروه ملی توسعه پایدار پارس جنوبی نیز این مهم آینده ای روشن برای حل مشکل این منطقه است. 
وی ادامه داد: مجتمع فرهنگی عسلویه برای تکمیل نزدیک به 150 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد که امیدواریم زمینه تامین این اعتبار فراهم شود. 
گراوند افزود: از وزارت رفاه نیز انتظار است بیمارستان 32 تختخوابی تامین اجتماعی در عسلویه به 96 تختخواب ارتقا یابد که تحقق این مهم بخش زیادی از نگرانی های حوزه درمان منطقه را برطرف می کند.
نماینده مردم شهرستان های بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی گفت: سهم اشتغال نیروهای بومی این استان در منطقه ویژه انرژی پارس بسیار پایین است تا جایی که برخی نیروهای خدماتی این منطقه نیز غیر بومی و بصورت پروازی رفت و آمد می کنند.
حجت الاسلام عبدالحمید خدری افزود: استان بوشهر به عنوان منطقه میزبان صنایع نفت، گاز و پتروشیمی باید به حق و حقوق قانونی خود در قبال این میزبانی شایسته دست یاید.
وی اظهار داشت:در ارتباط با رونق وضعیت تجارت استان بوشهر نیز انتظار داریم 20 درصد معافیت سود بازرگانی با دقت نظر بیشتری اعمال شود که این مهم ظرفیتی برای رونق بوشهر است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار