کد خبر: ۷۲۶۹۷۱
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۲ 19 March 2019

بوشهر: کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: بررسی نقشه های پیش یابی بیانگر این است که ناپایداری های جوی از اول تا پنجم فروردین 98 ماه در این استان حاکم می شود.

سهیل مساعدی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: از روز پنجشنبه اول تا پنجم فروردین 98با عبور متوالی امواج ناپایدار ناشی از یک سامانه بارشی، ناپایداری های جوی در استان افزایش و آسمان به تناوب ابری و بارانی می شود.
وی بیان کرد: براین اساس روزهای پنج شنبه و جمعه ضمن افزایش پوشش ابر، در برخی ساعت ها بارش خفیف و پراکنده باران همراه با وزش باد و احتمال رعد و برق پیش بینی می شود.
مساعدی اضافه کرد: روز یکشنبه تا اوایل روز دوشنبه هفته آینده نیز با تقویت و تشدید ناپایداری ها، پیش بینی می شود بارندگی ها درغالب نقاط استان تقویت و به صورت رگبار باران و رعد و برق همراه با وزش باد ادامه یابد. 
وی گفت: طی این مدت و درهنگام ناپایداری و وزش باد دریا نیز به تناوب متلاطم خواهد بود.
مساعدی یادآور شد: همچنین براساس بررسی نقشه های هواشناسی از امروز 28اسفند به سبب وزش باد شمال غربی سواحل جنوبی استان مواج و متلاطم و از فردا بتدریج دریا آرام می شود.
وی افزود: از امروز آسمان غالبا صاف در سواحل جنوبی همراه با وزش باد و گاهی غبار محلی و از ظهر فردا همراه با افزایش ابر است.
مساعدی گفت: جهت وزش باد شمال غربی تا غربی با سرعت 10 تا 34 کیلومتر در ساعت و روی دریا و سواحل جنوبی از امروز تا 46 کیلومتر در ساعت پیش بینی شده است.
وی اضافه کرد: ارتفاع موج دریا در سواحل شمالی و مرکزی 30 گاهی تا 120 سانتیمتر و در سواحل جنوبی 90 تا 180 و از فردا 60 تا 120 سانتی متر است.
مساعدی گفت: فردا در بندر بوشهر جزر اول دریا 02:02، مد اول دریا 08:26، جزر دوم دریا ساعت 13:19و مد دوم ساعت 19:42 است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار