کد خبر: ۷۲۶۹۷۳
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۴ 19 March 2019

بوشهر: استاندار بوشهر گفت:با دستور رئیس جهموری 100 میلیارد تومان به اسکله کنگان اختصاص یافت و سرجمع اعتبارات مصوب سفر روز گذشته دکتر روحانی و هیات دولت به این استان به یکهزارو 669 میلیارد تومان افزایش یافت.

عبدالکریم گراوند دوشنبه با قدردانی از حضور پرشور و با شکوه اقشار مختلف مردم با وجود مشکلات و گرفتاری ها و شرایط جوی و باران شدید در میزبانی از رئیس جمهوری در گفت وگو با ایرنا افزود: در دور دوم سفر رییس جمهوری و هیات دولت به استان بوشهر 51 پروژه با اعتبار یکهزار و 569 میلیارد تومان برای این استان به تصویب رسیده بود که با عنایت رئیس جمهوری برای پاسخگویی به مطالبات مردم کنگان به عنوان میزبان این سفر 100 میلیارد تومان جدید اختصاص یافت.
وی یادآورشد: همچنین افزون بر 12 هزار میلیارد تومان و 2 میلیارد 877 میلیون یورو توسط بخش غیر دولتی در بوشهر سرمایه گذاری می شود.
استاندار بوشهر اضافه کرد: همچنین برای اشتغال جوانان هم افزون بر 940 میلیارد تومان غیر از مبالغ یاد شده، مصوب شده که با بهره گیری از آن زمینه اشتغال 14 هزار و 640 نفر دراین استان فراهم می شود.
گراوند ادامه داد: در دور نخست کاروان دولت تدبیر و امید به استان بوشهر 11 پروژه با اعتبار 620 میلیارد تومان به تصویب رسید که تاکنون 624 میلیارد تومان برای اجرای آنها پرداخت شده است.
وی اظهارداشت: برای تکمیل شماری از طرح های دور نخست سفر استانی هیات دولت به استان بوشهر 30 میلیارد تومان دیگر باید پرداخت شود که براساس وعده رئیس سازمان برنامه و بودجه این مهم بزودی انجام خواهد شد.
استاندار بوشهر گفت: همچنین 33 طرح و پروژه زیربنایی و اقتصادی در استان بوشهر با حضور رئیس جمهور و به صورت ویدئو کنفرانس، افتتاح و یا عملیات اجرایی آن ها آغاز شد.
گراوند ادمه داد: از این شمار 22 پروژه افتتاح و آغاز عملیات اجرایی 11 پروژه اقتصادی و زیربنایی در حوزه‌های بهداشت و درمان، راه و شهرسازی، انرژی و نیرو، گردشگری، کشاورزی، صنعت و معدن و ورزشی با دستور رئیس جمهوری و به صورت ویدئو انجام شد.
استاندار بوشهر گفتَ:رئیس جمهوری در ارتباط ویدئو کنفرانسی با شهرهای مختلف استان بوشهر، دستور افتتاح 26 پروژه بهداشتی درمانی، 6 طرح گردشگری، 450 طرح و پروژه کشاورزی ، 5 پروژه در حوزه راه و شهرسازی، یک طرح در حوزه صنعت و معدن، سه طرح درحوزه وزارت نفت و 2 طرح ورزشی را صادر کرد.
وی افزود: همچنین با دستور رئیس جمهوری عملیات اجرایی 21 پروژه بهداشتی و درمانی، 3 پروژه در بخش کشاورزی، 2 پروژه راه و شهرسازی، 3 طرح در بخش صنعت و معدن و یک طرح در حوزه نیرو آغاز شد.
گراوند گفت: مجموع این طرح ها در سطح استان برای 5109 نفر اشتغال ایجاد کرده است.
وی افزود: در جلسه شورای اداری استان بوشهر با حضور رییس جمهور همچنین 14 تفاهم نامه در حوزه‌های کشاورزی و شیلات، اقتصادی و ‌تولیدی و ‌همچنین خدمات تخصصی فناورانه و پژوهش های کاربردی و مطالعاتی بین استانداری بوشهر و بانک‌های عامل، صندوق کارآفرینی امید، مرکز ملی فرش ایران، ایدرو و جهاد دانشگاهی امضا شد. 
استاندار بوشهر یادآورشد:یکی از دستاوردهای مهم سفر روز گذشته رئیس جمهوری به این استان مصوبه تشکیل کمیته ملی ساماندهی وضعیت زیست محیطی عسلویه است که امروز نیز در هیات دولت مطرح شد.
وی یادآورشد:بر این اساس در جلسه هیات دولت کارگروهی با حضور وزرای نفت، مسکن، کشور، بهداشت و همچنین سازمان های محیط زیست و برنامه و بودجه ایجاد خواهد شد و با کمک مقامات محلی و دانشگاهی، طرح‌های لازم برای بهتر شدن مساله محیط زیست استان، ارایه می‌شود .
استاندار بوشهر گفت: تصویب مبلغ یکهزارو 669 میلیارد تومان در شرایط تحریم نشان می دهد که دولت به توسعه و پیشرفت این استان توجه دارد.
گراوند افزود: در کنار اعتبارات استانی و ملی تزریق اعتبارات سفر توسعه استان بوشهر را شتاب بیشتری می بخشد. 
وی یادآورشد: ارقام مصوب شده برای سفر رئیس جمهوری به استان بوشهر درطرح های ارزی و ریالی بسیار بزرگ است اما مهم این است که از این فرصت استفاده کنیم برهمین اساس باید همه مدیران استان در حوزه عمرانی و اقتصادی پی گیری کنند که وعده های رئیس جمهور محقق شوند. 
استاندار بوشهر گفت: در همین راستا در حوزه های عمرانی و اقتصادی 2کارگروه دراین استان تشکیل و موظف می شوند روند پیگیری امور را گزارش دهند و رسانه ها نیز تحقق این مهم را مطالبه کنند.
گراوند ادامه داد: مسئولیت عملیاتی و اجرایی شدن وعده های رئیس جمهوری با استاندار و مدیران است که باید با برنامه ریزی و پیگیری جدی از این فرصت تاریخی برای توسعه استان استفاده شود.
وی گفت: حضور پرشور مردم استان بوشهر در آئین استقبال از رئیس جمهوری به عنوان پشتوانه انقلاب، نظام و دولت به شمار می رود و وقتی مردم این چنین در سخت ترین شرایط جوی و مشکلات و گرفتاری در صحنه هستند و مسئولان نظام را تنها نمی گذارند رسالت ما مسوولان را در خدمت رسانی به آنها سنگین تر می کند.
گراوند افزود: استان بوشهر همزمان با سفر رئیس جمهوری یک روز تاریخی را تجربه کرد و مردم فهیم و آگاه با حمایت از خدمتگزاران خود حماسه دیگری را در این شرایط خلق کردند.
وی با بیان اینکه شهرستان کنگان میزبان بخشی از طرح های توسعه ای پارس جنوبی است یادآورشد: در همین راستا بخش دیدار مرسوم رئیس جمهوری با مردم در شهر کنگان که به نوعی مرکزیت داشت در کمال آرامش و امنیت برگزار شد.
استاندار بوشهر افتتاح همزمان 4 فاز جدید پالایشگاهی در پارس جنوبی را سند افتخاری برای کشور، نظام و صنعت نفت دانست و گفت: صنعت نفت ما نشان داد که دشمن و تحریم ها نتوانسته روی اراده پولادین آنها تاثیر بگذارد و آنها را از انجام کارهای بزرگ مایوس کند بلکه امیدوارانه در پایان سال97عیدی بزرگی به ملت ایران دادند.
وی افزود: یکی از خواسته های مردم استان بوشهر آب است که دیروزعملیات اجرایی 50 هزار مترمکعب آبشیرین کن آغاز شد کار و مقدمات مابقی آبشیرین کن ها نیز در حال پی گیری است.
استاندار بوشهر یادآورشد: این سفر اتفاق مبارکی بود بعد از آن موفقیتها در عرصه سیاست خارجی و این حضور و این مشارکت و این افتتاح ها در بیرون و درون مرزها پیامش این بود که ملت ما استوار برای ادامه راه ایستاده و براساس امید مسیر را ادامه می دهد.
وی گفت: پیام سفر دولت به استان بوشهر استواری ملت ایران و آبادانی ایران بود .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار