بوشهر: بوشهری ها با برگزاری جشن ها و ویژه برنامه های مختلف در شهرها و روستاها عید مبعث پیامبر اسلام حضرت محمد (ص) را گرامی داشتند.
کد خبر: ۷۳۰۹۷۸
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۶ 04 April 2019

بوشهر: بوشهری ها با برگزاری جشن ها و ویژه برنامه های مختلف در شهرها و روستاها عید مبعث پیامبر اسلام حضرت محمد (ص) را گرامی داشتند.

به گزارش ایرنا، دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت به مناسبت سالروز مبعوث شدن حضرت محمد مصطفی (ص) به پیامبری از شب گذشته با برگزاری مراسم مولودی خوانی و توزیع شیرینی این عید را جشن گرفتند.
با توجه به تعطیلات نوروزی این جشن ها در بقاع متبرکه استان بوشهر رنگ بوی ویژه ای به خود گرفته و فضای معنوی خاصی در این مراکز حکم فرما شده است.
همزمان با این جشن ها در برخی از مراکز نیز کمک هایی برای مناطق سیل زده جمع آوری می شود تا با تسکین بخشی از دردها حلاوت این عید بزرگ در کام آنها نیز احساس شود.
یکی از اعیاد بزرگ مسلمانان عید مبعث است، روزی که نخستین آیات الهی بر رسول اکرم (ص) در غار حرا نازل شد. 
27 رجب سال 13 پیش از هجرت، زمانی که حضرت محمد (ص) در شهر مکه سکونت داشتند و چهل ساله بودند، از جانب پروردگار به رسالت پیامبری مبعوث شدند.
دعوت به یکتا پرستی، قیام به برپایی عدالت، مبارزه با جهل و خرافه پرستی، تقویت و ارتقای سطح اندیشه و تفکر، برداشتن اختلافات از میان مردم و تلاوت آیات و احکام الهی برای مردم رسالت‌هایی بود که بر عهده رسول اکرم (ص) به عنوان آخرین فرستاده خداوند گذاشته شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار