کد خبر: ۷۳۲۸۰۷
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۷ 09 April 2019

بوشهر: معاون برنامه‌ هسته ای و نظارت راهبردی سازمان انرژی اتمی ایران گفت: جمهوری اسلامی ایران بابت عدم تعهد و اجرای پروژه یو سی اف 17.5میلیون دلار خسارت از کشور چین دریافت کرد.

به گزارش ایرنا، محمد قنادی مراغه روز دوشنبه درآئین گرامیداشت روز فناوری هسته ای در جمع مدیران و کارکنان نیروگاه اتمی بوشهر افزود:در حالی که چینی ها برای این پروژه 45 میلیون دلار پول دریافت کردند و قرار بود در مدت 11 ساله آن را به اتمام برسانند اما با همت متخصصان داخلی این پروژه در مدت 3 سال اجرا و با حضور نیروهای جوان ایران پروژه یو سی اف تکمیل شد. 
وی یادآورشد: در تاریخ 20 فروردین 1382 با همت و تلاش متخصصان داخلی، پروژه یو سی اف افتتاح شد و سه سال بعد پروژه دستیابی ایران به فناوری غنی سازی اورانیوم به همت بلند متخصصان ایرانی افتتاح شد به همین مناسبت روز 20 فروردین روز فناوری هسته‌ای نامگذاری شد. 
این مقام مسوول اظهارداشت: با وجود همه کارشکنی های دشمنان و جنگ تحمیلی اما با همت و تلاش کارکنان خدوم و زحمتکش، نیروگاه اتمی بوشهر به نتیجه رسید. 
وی گفت:نیروگاه اتمی بوشهر یکی از افتخارات کشور است که با تلاش شبانه روزی و خستگی ناپذیر کارکنان زحمتکش آن به نتیجه و امروز همه ایران از برکت آن بهره مند هستند. 
وی بیان کرد: نیروگاه اتمی بوشهر از آرزوهای دیرینه مسئولان کشور بود که با همت نیروهای متخصص و کارکنان پرتلاش به سرانجام رسید. 
قنادی مراغه اضافه کرد: فعالیت های پزشکی هسته ای و کشاورزی بخشی از اقدامات موثر سازمان انرژی اتمی است که در سالهای اخیر اوج گرفته است. 
استاندار بوشهر نیز در این آئین گفت: نیروگاه هسته‌ای بوشهر، نطنز و سایر دستاوردهای عرصه انرژی نماد ما می توانیم و اقتدار ایران است که ملت ایران و نیروی انسانی متعهد این کشور می توانند به قله های بلند پیشرفت دست پیدا کنند. 
عبدالکریم گراوند افزود: یکی از دلایل عصبانیت دشمنان از ایران به خاطر داشتن همین دانش فناوری هسته ای است و به هیچ عنوان نمیخواهند که ما دانش هسته ای داشته باشیم. 
وی اضافه کرد: توسعه کشور در دانش هسته ای نهفته است و کسانی که امروز دم از حقوق بشر می زنند نمی خواستند ایران به دانش هسته ای دست پیدا کند برهمین اساس حتی از دادن داروهم به ما دریغ می کردند. 
گراوند یادآور شد: نیروگاه اتمی بوشهر، نماد عزت، اقتدار و سربلندی جمهوری اسلامی است و ما به این نماد افتخار می کنیم. 
وی افزود: استان بوشهر با افتخار میزبان نیروگاه اتمی و تاسیسات عظیم صنعت نفت است و امید می رود این استان با نگاه مسئولان به جایگاه ویژه خود در سطح کشور برسد. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار