کد خبر: ۷۳۵۵۱۷
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۵ 17 April 2019

بوشهر:نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: تمدن آفرینی برای مردم و بویژه جوانان از مزیت های مهم انقلاب اسلامی ایران است.

به گزارش ایرنا، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری روز سه شنبه در همایش جوان و گام دوم انقلاب افزود: در جهان انقلاب های زیادی مانند انقلاب استقلال طلبانه هند و یا انقلاب های کشورهای لاتین صورت گرفته که همه این انقلاب ها بعد از مدتی از بین رفتند چون اندیشه های بلند تمدن آفرینی برای مردم و بویژه جوانان نداشتند.
وی بیان کرد: انقلاب اسلامی مردم ایران انقلابی برای رسیدن به استقلال، آزادی، پیشرفت و تمدن است و یک ویژگی ممتاز دارد که آن مردم نهادی، جوان محوری و آفرینش تمدن و پیشرفت است.
صفایی بوشهری ادامه داد: از همان ابتدا مشارکت جدی جوانان در انقلاب اسلامی ایران ایجاد شده ودر اصل انقلابی برخاسته از دین، تقاضای مردم و هدایت های رهبری مردمی مثل امام راحل و مقام معظم رهبری است.
وی گفت: انقلاب اسلامی40 سال در قبال تمام دشمنان از جمله تهاجم های فرهنگی، نرم و سخت مقاومت کرده که این تهاجم نرم در قالب های مختلفی از جمله سیاسی، اقتصادی وعلمی بر ایران تحمیل شده است.
صفایی بوشهری ادامه داد: اشکال مختلف این تعرض ها مانند ترور دانشمندان هسته ای و دورسازی نخبگان از مملکت بر ایران تحمیل شد ولی انقلاب با رهبری مقام معظم رهبری همچنان پایدار مانده است.
وی تاکید کرد: در گام دوم انقلاب که گام رسیدن به پیشرفت، توسعه و عدالت است نقش جوانان فوق العاده است.
صفایی بوشهری اظهارداشت: برای همین رهبری در بیانیه گام دوم روی جوانان و ظرفیت آنها درعرصه های مختلف مدیریتی، تصمیم گیری، علم و فناوری، ورزشی و هنری تمرکز ویژه دارند.
وی یادآور شد: این بیانیه یک فراز و نکته مهم در تاریخ ایران است که ما 40 سال ایستادگی کردیم واکنون باید براساس فرهنگ و دانش اسلامی بهره برداری صورت گیرد.
صفایی بوشهری افزود: در این زمینه مدیران باید با تلاش جهادی به جوان توجه ویژه و جوانان نیز باید از ظرفیت انقلابی بخوبی استفاده کنند.
وی اظهارداشت: هیچگاه درتاریخ ایران بلکه درجهان، جوانان اینقدر مشارکت و قدرت بالای کنونی برای حضور در صحنه های مختلف را نداشتند. 
نماینده ولی فقیه دراستان بوشهر گفت: جوانان باید با حفظ تمامی شئون جوانی یک معماری قوی شخصیتی برای ممتاز شدن در رشته مورد علاقه خود در فضاهای ملی و بین المللی داشته باشند.
وی یادآورشد: اکنون جوانان ایران درحوزه های مختلف سرآمد شدند و حمایت های آنها در مناطق سیل زده نیز مثال زدنی است که این ناشی ازنگاه بلند روح مشارکت و انسان گرایی جوانان ماست.
صفایی بوشهری اضافه کرد: مدیران و مسئولان باید قدر جوانان را بدانند و به آنها اهمیت ویژه بدهند.
وی بیان کرد: طرح ها و اختراع های جوانان باید مورد توجه و با حمایت مناسب و موثر در مسیر رشد و هدایت قرار داد.
صفایی بوشهری تاکید کرد: توجه به مساله جوان تنها نباید زبانی باشد بلکه باید در عمل به جوان به منزله رشد و پیشرفت کمک کرد تا بتوانند آینده ایران را در برابر تهاجم های بیگانگان به پیشرفت برسانند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار