معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: امسال 6 هزار میلیارد ریال برای توسعه جنگل کاری در مناطق زاگرس نشین هزینه می شود.
کد خبر: ۷۳۸۰۵۹
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۵ 25 April 2019

به گزارش تابناک ایلام ؛ خلیل آقایی  در حاشیه بازدید از طرح های جنگل کاری و آبخیزداری شهرستان دهلران به خبرنگار ایرنا گفت: از 14 میلیون هکتار عرصه جنگلی کشور 6 میلیون هکتار آن در 11 استان زاگرس نشین قرار گرفته است.

وی افزود: تمرکز سال جاری در بحث مدیریت پایدار جنگل های زاگرس است که برای حفظ، احیاء و توسعه جنگل های زاگرس 6 هزار میلیارد ریال هزینه می شود.

رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور با اشاره به هزینه 600 میلیارد ریالی جنگل کاری سال گذشته در عرصه 25 هزار هکتار یادآور شد: امسال برای جنگل کاری در عرصه 50 هزار هکتار بالغ بر یک هزار میلیارد ریال هزینه می شود.

آقایی با اشاره به فعالیت سازه ای آبخیزداری سال گذشته در بیش از 6 هزار نقطه کشور تاکید کرد: احیای مراتع در سطح یک میلیون هکتار و 25 هزار هکتار جنگل کاری از دیگر اقدامات سال گذشته است.

وی اضافه کرد: تاکنون در سطح 40 میلیون هکتار از اراضی کار کاداکستر انجام شده که این امر نقش مهمی در تثبیت مالکیت، مستثنیات، حقوق مردم و رفع اختلاف بین دولت و مردم داشده است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی از عملیات اجرایی 600 حوزه آبخیز در سال گذشته خبر داد و افزود: امسال این میزان به یک هزار و 200 هکتار افزایش می یابد و در این حوزه بالغ بر 15 هزار میلیارد ریال هزینه خواهد شد.

وی استان ایلام را از حیث جنگل کاری در سال گذشته استان برتر کشور عنوان کرد./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار