معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفان خبر داد:
معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان گفت: نزدیک به 50 روستا در استان اصفهان به عنوان روستاهای هدف گردشگری و بافت باارزش شناسایی شده که می توانیم از ظرفیت آن برای رونق بوم گردی و گردشگری در سطح استان استفاده کنیم.
کد خبر: ۷۳۸۱۰۶
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۹ 25 April 2019

علی کریمی در گفت و گو با خبرنگار  تابناک اظهار داشت: استان اصفهان دارای 24 شهرستان است که از هر شهرستانی بالغ بر دو روستای دارای بافت با ارزش تاریخی وهدف گردشگری معرفی شده است .

وی با اشاره به اینکه طرح هادی روستاهای هدف گردشگری، طرحی است که از طریق مداخله در نظام طبیعی _ اکولوژیک، نظام اجتماعی- اقتصادی، نظام کالبدی و نظام گردشگری مراکز روستایی، به دنبال ساماندهی نظام فعالیت و اسکان برای تحقق توسعه گردشگری است.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن روستایی انقلاب اسلامی استان اصفهان با اشاره به اینکه برای  50 روستای استان  اصفهان به جهت تهیه طرح بافت  ارزش وهدف گردشگری  نیاز به تخصیص اعتبارات ملی داریم، ادامه داد: در حال حاضر از این تعداد روستا اعتبارات برای 17 روستا دریافت شده که تهیه طرآن در دست اقدام است.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان با اعلام اینکه در سطح کشور راه اندازی بوم گردی برای 300 روستا در اولویت قرار گرفته است که از این تعداد 17 روستا از استان اصفهان است، افزود: در بازنگری طرح هادی به امر حفاظت بافت های ارزش گردشگری و راه اندازی صنعت بوم گردی در روستاها از اهمیت ویژه ای  برخوردار است.

وی ادامه داد: بر اساس آخرین سرشماری که در سال 95 انجام گرفته، استان اصفهان دارای 935 روستای بالای 20 خانوار است که برای  روستا ی خفر شهرستان سمیرم، روستای نشلج شهرستان  کاشان،  روستای گرمه شهرستان خورو بیابانک،  روستاهای قورتان و بلان و تینجان  شهرستان اصفهان ، روستای کلهرود  شهرستان  شاهین شهرم میمه وروستای  اسفرجان شهرستان شهرضا به عنوان روستاهای دارای هدف گردشگری شناسایی وطرح آنها مصوب شده است .

کریمی تصریح کرد: روستاهای ابیانه، یارند، برز، کمجان و هنجن شهرستان نطنز ، روستای وانشان شهرستان گلپایگان ، روستای قهی شهرستان اصفهان ، روستای جاجا روستای تیران و کرون ،روستای  ایراج شهرستان خوروبیابانک و روستای خشوئیه شهرستان لنجان  دارای طرح بافت باارزش هستند .

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر برای 900 روستای بالای 20 خانوار در استان اصفهان طرح هادی تهیه و مصوب شده است، ادامه داد:  طرح هادی برای 19 روستا نیز از محل اعتبارات سال جاری در دست تهیه است.

اجرای طرح هادی بازنگری برای 426 روستا در استان اصفهان

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن روستایی انقلاب اسلامی استان اصفهان از اجرای طرح هادی بازنگری برای 426  روستا خبر داد و گفت: 10 سال پیش که طرح هادی را برای  روستاهاتهیه کردیم پس از این مدت شامل تهیه مجدد طرح هادی بازنگری میشوند.

وی اعلام کرد: در سال 97 تهیه طرح هادی و بازنگری را برای 99 روستا در دستور کار  داشتیم که بالغ بر 2 میلیارد و 460 میلیون تومان اعتبار برای اجرای طرح هادی مصوب شده است و میزان تخصیص آن یک میلیارد و 630 میلیون تومان بوده است.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان گفت: تاکنون تعداد 165 هزار و 821 برگ   سند روستایی و تعداد 20 هزار و 504 برگ سند شهری توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی صادر شده است که در مجموع تعداد اسناد روستایی و شهری بالغ بر 186 هزار و 325 جلد / برگ  است.

وی با اشاره به اینکه از25 میلیارد و  800 میلیون تومان اعتباری که برای طرح هادی در سال 98-97 تخصیص داده بودند تاکنون  13 میلیارد و 200 میلیون تومان اعتبار اختصاص یافت، افزود:  935 روستای بالای 20 خانوار در استان اصفهان داریم که مشمول اجرای طرح شدند که در ۶۷۵ روستا این طرح حداقل در یک فاز به اجرا در آمده است.

کریمی گفت: با اجرای طرح بوم گردی در روستاها بدنبال ارتقاي فضاهاي باارزش روستايي، توسعه كالبدي – فضايي روستا از طريق حفاظت و احياي ارزش‌هاي فرهنگي، تاريخي و معماري آن به شيوه‌هاي مناسب و بهينه هستیم.

وی با اشاره به اینکه قیر رایگان برای 180 روستا در سال مالی 98-97 اختصاص یافت، ادامه داد:  اعتباری بالغ بر 28 میلیارد و 800 میلیون تومان برای تخصیص قیر رایگان به روستاها اختصاص داده شده است که تاپایان سال مالی که تاپایان 31 تیرماه 98 است باید در 180 روستا اجرایی شود.

ع.ق

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار