بخشش قاتل به شرط ساخت مدرسه‌:
بوشهر:یک خانواده بوشهری دربخش تنگ ارم دشتستان دریک اقدام تحسین برانگیزبجای قصاص قاتل پدرشان باساخت یک باب مدرسه دراین منطقه مجرم رابخشیدند
کد خبر: ۷۳۸۹۴۰
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۴ 28 April 2019
امان الله نیکنام

بوشهر: خانواده ای از توابع شهر تنگ ارم دشتستان قاتل پدر خود را به ازای ساخت مدرسه 6 کلاسه در این شهر بخشیدند.

امان الله نیکنام در سال ۹۰ به قتل رسید و پس از کش و قوس های قضایی، قاتل به اعدام محکوم شده بود.

بهرام نیکنام فرزند ارشد این خانواده  می گوید: ما 7 پسر، یک خواهر به همراه مادرم که درخصوص قصاص اختیار تصمیم گیری داشتیم، با هدف ماندگاری نام پدرم این تصمیم را گرفتیم، هرچند برایمان سخت بود و بعضا در میان اقوام برخی واکنش های منفی هم وجود داشت که نباید از خون پدرتان می گذشتید، ولی تا جایی که امکان داشت، تلاش کردیم آنها را قانع کنیم.

وی درباره انگیزه خانواده درخصوص ساخت مدرسه بجای قصاص اظهار داشت: چند سال پیش به واسطه ارتباطی که با مجمع خیرین کهریزک تهران داشتم، زمینه ساخت یک سالن ورزشی و یک مدرسه دخترانه در بخش تنگ ارم فراهم شد و وقتی با این انسان های نیک اندیش در ارتباط باشید، منجر به چنین تصمیماتی خواهد شد. من هم در جلسه ای خانوادگی موضوع را با برادران، خواهر و مادر در میان گذاشتم که جوانی نادانی کرده و مرتکب قتل شده، آیا اعدام وی کمکی به ما یا آمرزش پدرم می کند؟ نهایتا پیشنهاد ساخت مدرسه در منطقه تنگ ارم را که از این نظر دچار مشکل است مطرح کردم و خانواده نیز پذیرفت.

فرزند مقتول تصریح کرد: هرچند برخی اقوام واکنش مثبتی به گذشت ما نداشتند ولی تلاش کردیم تا جایی که امکان دارد اطرافیان را قانع کنیم و امروز خوشحالیم که زمینه ساز یک تصمیم خوب شدیم تا منطقه تنگ ارم که از نظر فضای آموزشی در مضیقه زیادی است، دارای فضای آموزشی جدیدی شود و یقین داریم منجر به ماندگاری نام پدرمان هم خواهد شد.

به گفته وی توافق نهایی با خانواده قاتل درخصوص ساخت این مدرسه 6 کلاسه صورت گرفته و هزینه اجرای آن یک میلیارد و 400 میلیون تومان می باشد.

وی درباره نحوه قتل پدرش در سال 91 هم اظهار داشت: پدرم که ساکن شیراز بود، در تاکسی تلفنی فعالیت داشت و جوانی که مورد اعتمادش بود نیز کارهای نظافت خانه را انجام می داد و همراه وی بود. وقتی یکبار پدرم پشت تلفن با داماد مان در بانک بوشهر درخصوص درخواست یکی از مشتریان برای انتقال مقادیری دلار صحت می کند، این جوان وسوسه شده و تصور می کند دلارها در کیف همراه پدرم است. او کلید منزل را داشته و وقتی پدرم خواب بوده، با ورود به منزل، با چاقو وی را به قتل رساند و متواری شد، درحالی که هنوز دلارها به پدرم نرسیده بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار