بوشهر: به انگیزه روز شوراها که البته یک هفته از آن گذشته، عملیات اجرایی 9 پروژه عمران شهری در بوشهر آغاز شد.
کد خبر: ۷۴۱۶۲۷
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۹ 06 May 2019

بوشهر: به انگیزه روز شوراها که البته یک هفته از آن گذشته، عملیات اجرایی 9 پروژه عمران شهری در بوشهر آغاز شد.

به گزارش «تابناک»؛ این پروژه ها شامل کلنگ زنی سنگ فرش محله دهدشتی در بافت تاریخی بوشهر، احداث پارک محله ای خیابان یادگار امام، جدول گذاری و آسفالت کوچه های منطقه دو (جلالی، شغاب، دواس)، موزائیک فرش محله خیابان شهید ماهینی ، اجرای جدول گذاری و آسفالت کوچه های تنگک ها، جدول گذاری و عملیات آسفالت کوچه های منطقه دو (ریشهر، امام زاده، رایانی، سرتل) و احداث گذر معاینه فنی تنگک اول  می باشد.

شهردار بوشهر در این آئین گفت: توانمتدسازی و بهبود کالبد و نمای محلات جنوبی در دستور کار است و امروز هفت پروژه در محلات جنوبی و دو پروژه در بافت تاریخی و مرکز شهر اجرایی شد.

نورالدین امیری با بیان اینکه سنگفرش بافت تاریخی در راستای زمینه سازی برای تقویت و توسعه گردشگری در این محدوده است، ادامه داد: بوشهر از نظر فضای سبز و فضای فرهنگی دچار فقر است، طوری که مهمترین فضاهای سبز صرفا در نوار ساحلی این شهر می باشند. در این راستا توسعه فضای سبز و پارک های حاشیه خیابان ها نظیر یادگار امام در دستور کار قرار گرفته و پروژه های دیگری نظیر پارک باغ بهزاد در سه راهی امامزاده و نظایر آن هم داریم.

وی ادامه داد: همچنین در راستای تقویت فضاهای فرهنگی با اولویت مناطق جنوبی، دو فرهنگسرا امسال در پارک بهزاد و تنگک ها اجرا می شود.

به گفته شهردار بوشهر، پروژه های امروز مجموعا با اعتبار حدود 4.5 میلیارد تومان است و میانگین دوره اتمام آنها 2 تا 3 ماه است.

امیری همچنین از شروع پروژه های مهم دیگر نظیر تقاطع میدان مطهری، جاده سلامت با آزادسازی فنس نیروی هوایی در خیابان های آزادگان و رمپ عبور خودرو به سمت شهرک طی ماههای آینده خبر داد.

پویا دولابی رییس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای شهر نیز در آئین آغاز سنگفرش محله دهدشتی اظهار داشت: اگرچه مداخلاتی در بافت تاریخی مثل ایجاد خ انقلاب رخ داده، ولی رویکرد امروز درخصوص این بافت ها، توسعه معابر پیاده است و شورا و شهرداری هم در این مسیر حرکت می کنند.

وی ادامه داد: خوشبختانه بخش خصوصی در بافت تاریخی با ایجاد کافه و بومگردی ورود خوبی داشته و با ایجاد شبکه فاضلاب در این بخش که شروع شده، شهرداری نیز نسبت به سنگفرش اقدام می کند و زمینه توسعه این سرمایه گذاری ها را رقم می زند.

سلطانی، معاون عمرانی شهرداری بوشهر نیز یادآور شد: در بودجه شهرداری 10 میلیاردتومان برای بافت تاریخی پیش بینی شده که عمدتا در زمینه سنگفرش و تسهیل عبور و مرور است.

خبرهای خوبی در زمینه آسفالت، فاضلاب محلات جنوبی و نوسازی شبکه آب در راه است

رییس شورای شهر بوشهر نیز در آئین آغاز 9 پروژه عمران شهری گفت: نگاه شورای پنجم در تدوین پروژه های عمران شهری توسعه متوازن همه محلات به ویژه محلات کم برخوردار است از این رو در بودجه سال جاری شهرداری توجه ویژه ای به محلات جنوبی شهر شده است.

ابوذر دهدار خاطرنشان کرد: مردم صاحبان شهر هستند و بر همین اساس، در اجرای پروژه های شهری، می بایست رضایت شهروندان، شورایاری ها و معتمدین محلات جلب شود.

رئیس شورا از اجرای 70 پروژه عمران شهری با بودجه 100میلیارد تومانی در سال جاری خبر داد و گفت: امیدواریم با اجرای این پروژه ها شاهد تحول و توسعه محلات و رضایت مندی بیشتر شهروندان بوشهری باشیم.

وی با بیان اینکه درخصوص آسفالت معابر خاکی امسال شاهد نهضت در این خصوص هستیم، گفت: 35 میلیاردتومان پروژه آسفالت ابلاغ و پروژه ها در این زمینه آغاز شده است.

وی از ابلاغ طرح تفصیلی محلات جنوبی بوشهر توسط وزارت خانه های راه و شهرسازی و کشور خبر داد و گفت: با پیگیری شورا و شهرداری و همراهی موثر استانداری، این معضل چندساله محلات جنوبی به فرجام مشخصی رسید و این محلات از نظر کاربری و حدنصاب بناها شرایط مطلوب تری می یابد.

دهدار همچنین از اجرایی شدن پروژه شبکه فاضلاب در محلات شمالی و بافت تاریخی بوشهر خبر داد و گفت: روند اجرای پروژه مطلوب است و با نهایی شدن آن، یکی از مشکلات جدی این منطقه مرتفع می شود.

رییس شورای شهر بوشهر همچنین با بیان اینکه خبرهای خوبی در زمینه نوسازی لوله های آب بوشهر در راه است، اظهار داشت: شورای شهر مبلغی جزیی به حق انشعاب و بهای آب اضافه کرده و قرار است معادل رقمی که از قبوض جذب می شود، از تهران به امر نوسازی شبکه آب بوشهر اختصاص یابد و شاهد باشیم که در سه سال آینده سهمیه بندی آب در مرکز استان برطرف شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار