کد خبر: ۷۴۱۶۳۰
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۲ 06 May 2019

بوشهر- ایرنا- چهارمین اجلاس استانی نماز با رویکرد شیوه ها و مهارتهای دعوت به نماز روز یکشنبه به حضور مسوولان استانی در بوشهر برگزار شد.

ه گزارش ایرنا، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در این آئین گفت: انسان در زندگی مولفه های بسیار و مشکلات زیادی را تجربه می کند که تنها با صبر و برپایی نماز می توان از آنها گذر کرد.
آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری افزود: براساس نظر جامعه شناسان و روانشناسان یک قاعده و گزاره علمی وجود دارد که در مقابل بحران نباید شکست.
وی اضافه کرد: در عرصه روانشناسی و جامعه شناسی یک گزاره علمی وجود دارد که نخستین تقابل انسان در برابر بحران‌ها شکستن است.
صفایی‌بوشهری گفت: نخستین اقدام یک شخص و یک جامعه در مقابل بحران نشکستن همان صبر است و صبر تلخ ترین و بهترین موضع گیری انسان در مقابل بحران است.
وی اظهارداشت: صبر و استقامت نوعی پایداری است که انسان را از خاکریزهای سخت عبور می دهد تا به موفقیت برسد.
صفایی بوشهری گفت: نماز موجب امید و نشاط در حرکت و زمینه اتصال به منبع قدرت را فراهم می کند.
وی یادآور شد: نماز انسان را به منبع قدرت الهی متصل و یکی از عواملی که در بحران‌ها انسان را کمک می‌کند روزه‌داری است و روزه انسان را در برابر مشکلات، مسائل زندگی و صبوری توانمند می‌کند.
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری نیز بوشهر گفت: در خصوص اقامه نماز باید تلاش و برنامه ریزی کرد.
سعید زرین فر افزود: هرکسی در هر جایگاهی باید برای اقامه نماز تلاش کند.
وی بیان کرد: همه مدیران دستگاه های اجرایی مسئولیت های خود را در مورد فرهنگ نماز مرور کنند و تلاش کنند دراین بخش در تراز اهداف انقلاب اسلامی گام بردارند.
زرین فر گفت: در چهارمین اجلاس استانی نماز در استان بوشهر 76 اثر شامل مقاله، شعر، داستان، کلیپ و نرم افزار با موضوع شیوه ها و مهارت های دعوت به نماز به دبیرخانه ارسال و از 19 اثر بعنوان آثار برگزیده استانی تجلیل شد.
وی یادآورشد: نماز کلیدی است که جامعه را بیمه می کند و مهمترین و بهترین راهکار برای مقابله با آسیبهای اجتماعی به شمار می رود.
در ادامه این آئین از نفرات برگزیده تجلیل شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار