در اسکله نخل تقی وبوالخیراتفاق افتاد:
بوشهر: روز جمعه 6 شناور در سواحل نخل تقی و بوالخیر استان بوشهر طعمه آتش شدند.
کد خبر: ۷۵۱۹۴۱
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۵ 08 June 2019

بوشهر: روز جمعه 6 شناور در سواحل نخل تقی و بوالخیر استان بوشهر طعمه آتش شدند.

به گزارش «تابناک بوشهر»؛ در نخل تقی از توابع شهرستان عسلویه، از ساعت 12 ظهر جمعه چهار لنج که در کنار هم متوقف بودند دچار آتش سوزی شدند.

از طرفی با توجه به جزر دریا و عمق کم آب، شناور آتش‌خوار اداره بندر نتوانست برای اطفای حریق وارد اسکله نخل تقی شود و با کمک مردم و حضور خودروهای آتش نشانی شهرداری نخل تقی و سازمان منطقه ویژه اقتصادی پارس، حریق در این شناورها مهار شد.

 

 

فرماندار عسلویه علت احتمالی این حادثه را مشکل برق در یکی از این شناورها عنوان کرد و با اشاره به انجام تحقیقیات بیشتر برای علت بروز حادثه بیان کرد: خوشبختانه در این حادثه کسی آسیب ندید.

همچنین ظهر جمعه در حادثه دیگری در بندر بوالخیر از توابع بخش دلوار تنگستان، یک لنج دچار آتش سوزی شد که با تلاش نیروهای امدادی، ساعت ۱۴:۳۰ مهار شد و هیچ کسی آسیب ندیده است.

 

مدیر بحران استان بوشهر با بیان اینکه بیمه لنج‌های صیادی و تجاری استان اجباری است گفت: متاسفانه در جریان آتش‌سوزی اسکله‌های بندر نخل تقی عسلویه و بوالخیر تنگستان تنها یک فروند شناور تحت پوشش بیمه قرار دارد.

جهانگیر دهقان با اشاره به وقوع آتش‌سوزی در بنادر نخل تقی و بوالخیرتنگستان اظهار داشت: در بندر بوالخیر شناوری که حامل کالای تجاری بود طعمه حریق شد که علت آتش‌سوزی در دست بررسی است.

 

وی ادامه داد: در حادثه آتش‌سوزی در نخل تقی نیز دو شناور 100 درصد در آتش سوختند، 2 شناور بین 50 تا 60 درصد خسارت دید و یک شناور بیش از 30 درصد دچار سوختگی شد.

وی با بیان اینکه در این حادثه به کسی آسیب نرسید خاطرنشان کرد: علت دقیق حادثه آتش‌سوزی در بندر نخل تقی در دست بررسی است.

مدیر بحران استان بوشهر با تاکید بر بیمه شدن اجباری شناورهای تجاری و صیادی تصریح کرد: بر اساس مصوبه ستاد بحران استان بوشهر، تمام لنج‌های صیادی و تجاری باید به صورت اجباری تحت پوشش بیمه قرار بگیرند که در حادثه نخل تقی 5 شناور بیمه نبودند و تنها شناور حادثه دیده در بوالخیر تنگستان تحت پوشش بیمه قرار داشت.

دهقان با بیان اینکه شناورها بدون داشتن پروانه بیمه اجازه فعالیت ندارند گفت: هیچ شناوری اجازه خروج از اسکله بدون داشتن بیمه نامه ندارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار