در جلسه امروزشورای شهربوشهرمطرح شد:
بوشهر: نشست علنی شورای شهر بوشهر با دستور کار مشکلات شهروندان در شرایطی عصر یکشنبه برگزار شد که عدم حضور شهردار با انتقاد برخی اعضا نظیر توسلی و عبدالله زاده همراه شد، هرچند روح الله نصرتی که در غیاب دهدار ریاست جلسه را برعهده داشت، گفت: رییس شورا و شهردار به دلیل حضور معاون وزیر ورزش و بازدید از ورزشگاههای شهر بوشهر، وی را همراهی کرده اند تا زمینه پیگیری برخی امتیازات برای شهر و تیم شاهین فراهم شود.
کد خبر: ۷۵۴۸۱۶
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۵ 18 June 2019

بوشهر: نشست علنی شورای شهر بوشهر با دستور کار مشکلات شهروندان در شرایطی عصر یکشنبه برگزار شد که عدم حضور شهردار با انتقاد برخی اعضا نظیر توسلی و عبدالله زاده همراه شد، هرچند روح الله نصرتی که در غیاب دهدار ریاست جلسه را برعهده داشت، گفت: رییس شورا و شهردار به دلیل حضور معاون وزیر ورزش و بازدید از ورزشگاههای شهر بوشهر، وی را همراهی کرده اند تا زمینه پیگیری برخی امتیازات برای شهر و تیم شاهین فراهم شود.

به گزارش «تابناک بوشهر»؛ با این وجود توسلی گفت: امیری شهردار شورای شهر است نه شهردار استانداری و فرمانداری، از این رو باید برای جلسات عصر یکشنبه ها در مکان های غیر شورای شهر معاونان بفرستد تا مردمی که به جلسه مراجعه می کنند، بدون نتیجه خارج نشوند، چرا که معاونانی که در جلسه شورا حضور می یابند اختیارات محدودی دارند و جای شهردار را نمی گیرند.

 

ندا عبدالله زاده هم معقتد بود اغلب مراجعان که از شورایاران هستند اعلام می کنند بعضا شهردار از محل آنها نیز بازدید داشته ولی تاکنون خواسته شان محقق نشده، وای به وقتی که بدون حضور شهردار در جلسه مشکلات شهروندان برگزار می شود و قطعا خروجی ندارد.

با این حال مهرزاد آسایش دیگر عضو شورا با اشاره به اینکه بخش زیادی از وقت جلسه امروز که درخصبه وص درخواست یک مراجعه کننده برای دریافت مجوز کیوسک اختصاص یافت، گفت: نباید صحن شورا را گرفتار مسایل جزیی و کوچک مثل کیوسک کنیم که سرانجام و خروجی رضایت بخشی هم برای مراجعان ندارد. قدم شورایاران و شهروندان بر روی چشم ماست، ولی وقتی شورا گرفتار مسائلی مثل دکه شد، نباید انتظار کار بزرگی داشت. از این رو مجددا پیشنهاد یکسال پیش خود را مطرح می کنم که باید جلسات مردمی باید ساماندهی شود تا بجای مباحث جزیی و بدون خروجی، شاهد ایفای وظیفه نظارتی شورا در چنین جلساتی باشیم. حتی می توان جلسات مردمی را با دیدارهای هفتگی شهردار با مراجعان ادغام و برخی اعضای شورا هم همزمان حضور داشته باشند تا شاهد خروجی بهتری باشیم.

آسایش در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه قوانین مصوب شورا باعث شده تا مجوز کیوسک در بوشهر حداقل 100 میلیون تومان خرید و فروش شود که غیرقانونی است ادامه داد: این درحالی است که این مجوز برای تامین معاش افراد ناتوان و با اجاره ماهیانه 60 تا 100 هزارتومان است، ولی از هدف خود منحرف شده و امروز مجوز آن با قیمت های گزاف خرید و فروش می شود که تنها راهکار مقابله با این بازار سیاه، برخورد جدی با کیوسک های متخلف است که چند دست واگذار می شود یا بیش از اندازه استاندارد و در زمینه غیر از مجوز صادره فعالیت می کنند.

آسایش همچنین از شهردار و هیات مدیره باشگاه شاهین شهرداری بابت تعیین تکلیف مدیریت و سرمربیگری این تیم که دغدغه هواداران را کاهش داد تشکر کرد و خواستار تشکیل کمیته فنی برای جذب بازیکنان و پیگیری اسپانسر و روش های نوین مالی برای تیم شد، چرا که شهرداری به تنهایی قادر به تامین هزینه های لیگ برتری نیست.

عبدالخالق برزگرزاده نیز پس از تشکر از شهردار بابت تعیین تکلیف مدیریت و مربیگری شاهین که آرامیش را به هواداران این تیم بازگرداند، گفت: با مشارکت بخش خصوصی در زمینه تیمداری در لیگ برتر مخالفم، زیرا سوابق نشان داده در این موارد شهرداری بدهکار می شود. از این رو راهکار اصلی این است که با توجه به موافقت اولیه وزارت کشور، پیگیر واگذاری تیم به واجدین شرایط با اخذ ضمانت نامه مناسب باشیم.

وی همچنین خواستار آن شد که اعضای شورا از دخالت در زمینه جذب و بستن قرارداد بازیکنان شاهین خودداری نمایند تا قدرت نظارتی آنها زیرسوال نرود.

برزگرزاده در پایان نسبت به گرفتار شدن شورای شهر به مسایل روزمره انتقاد کرد و خواستار آن شد که بجای جلساتی که مسائل تکراری و بدون خروجی مطرح می شود، باید مدیران شهرستان را دعوت کرد و پیگیر خواسته های شهروندان شد، چرا که ما شورای شهر هستیم نه شورای شهرداری.

به گفته وی، شورای کنونی طی دوسال اخیر بیش از 160 جلسه تشکیل داده، اما خروجی مناسبی نداشته و این نشان از روزمرگی ما دارد.

 

با وجود اذعان اغلب اعضای شورا به بی نتیجه بودن جلساتی که یکشنبه ها در قالب حضور شهروندان برگزار می شود (و حضور تکراری افراد در جلسات، موید این مسئله است) ولی اراده ای برای بهبود این رویه در شورانشینان نیست.

گفته می شود برخی اعضای شورا معتقدند اگر حضور مراجعان کم شود، تعداد جلسات آنها کمتر شده و میزان حق الجلسه آنها که بصورت ساعتی پرداخت می گردد، آب می رود! از این رو تمایلی به حذف جلسات بدون خروجی نظیر یکشنبه ها یا ساماندهی آن نیست!

 

طاهره شمشیری عضو شورای شهر در نطق خود از آنچه مدیریت آشفته سازمان فضای سبز شهرداری خواند، انتقاد کرد و گفت: طی دوسال اخیر که به عنوان نماینده شورا در کمیسیون ماده 7 که مرتبط با فضای سبز است حضور دارم، هیچ نوآوری در این سازمان مشاهده نمی شود، ضمن اینکه متاسفانه در آراء صادره کمیسیون که امضای ما هم زیر آن است، دستکاری صورت می گیرد و برای خوشایند بانک ها، مطب پزشکان و برخی مغازه ها که تابلوی معرفی آنها بیش از اندازه استاندارد است، درخت را جابجا و قطع می کنند.

وی افزود: بارها درخصوص این رویه و همچنین هرس های زشت و خارج از قاعده درختان تذکرات دوستانه داده شد، ولی توجهی نمی شود، از این رو در جمع اعضای شورا بیان می کنم و اگر این رویه اصلاح نگردد به طرح سوال منجر می شود.

وی همچنین با اشاره به عدم بهره برداری پروژه چرخ فلک در پارک شغاب که از سال 94 استارت خورده گفت: با توجه به اینکه چندین بار وعده شریک شهرداری در این پروژه عملی نشده، از اواخر سال 96 خواستار حقوقی شدن پرونده این پروژه شدم، ولی به آن توجه نشد، اکنون نیز شهردار دلیل تاخیر در پروژه را تست های اداره استاندارد اعلام می کند که با این روند زمان بهره برداری مشخص نیست.

شمشیری با اشاره به کلیپ های طنزی که درخصوص پروژه چرخ فلک در فضای مجازی منتشر شده، ادامه داد: روز نخست شورا، اغلب اعضا قول تکمیل این پروژه را دادیم ولی تا امروز در دور باطل وعده های سرمایه گذار و شریک پروژه افتاده ایم. باید گفت قراردادی مشکل دار در دوره شورا و شهرداری سابق بسته شده و شورا و شهرداری کنونی مورد تمسخر واقع شده و از سویی زمینی وسیع هم به سرمایه گذار هبه شده تا دست شهرداری زیر سنگ سرمایه گذار باشد. از این رو تا پرونده حقوقی نشود، خبری از تعیین تکلیف چرخ فلک نخواهد بود.

رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر همچنین از تلاش سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری درخصوص برگزاری سومین دوره ملی جایزه ادبی بوشهر تقدیر کرد و افزود: در هر برنامه ای امکان ایراداتی وجود دارد ولی سومین دوره جایزه ادبی بوشهر با کارگاههای خوبی که در حاشیه آن برگزار شد، ظرفیت خوبی برای اهالی شعر و ادب بوشهر فراهم نمود.

وی همچنین از طرح سازمان فرهنگی شهرداری در زمینه کتابت نهج البلاغه که از ماه رمضان با همکاری انجمن سینمای جوان آغاز شده و تا محرم ادامه دارد تشکر کرد و گفت: قرار است این اثر در مسابقات بین المللی نیز شرکت داده شود.

اکبر توسلی دیگر عضو شورا نیز از پرداخت نشدن حق بیمه کارگران شهرداری انتقاد کرد و گفت: این کارگران که در شرایط سخت جوی فعالیت می کنند، لیست بیمه شان از فروردین ماه واریز نشده و امکان تمدید دفترچه های درمانی شان نیست. آقای شهردار و همکاران ایشان که زیر کولر فعالیت می کنند، باید بر پیمانکار بیشتر نظارت کنند تا به کارگران که در این گرما فعالیت می کنند  اینگونه اجحاف نشود.

وی همچنین با اشاره به وارد شدن دو خودروی آتش نشانی به بوشهر که با اعتبار 2.2 میلیاردتومان خریداری شده گفت: برای تجهیزات آن یک میلیاردتومان دیگر نیاز است با این وضعیت راهی پارکینگ می شوند، از این رو، شهرداری تمهیدات در این خصوص بیندیشد.

توسلی همچنین از عدم ابلاغ ضوابط بودجه سالجاری توسط هیات رییسه شورا که شهرداری را دچار مشکل کرده و عدم گزارش حسابرسی شهرداری در سال های 95 تا 97 انتقاد کرد و خواستار پیگیری آن توسط رییس شورای شهر شد که در این جلسه غایب بود.

 

روح الله نصرتی نایب رییس شورای شهر نیز در نطق خود گفت: در روزهای آخر هفته حضور موتورسواران در خیابان منتهی به ورزشگاه 15 هزارنفری بوشهر باعث مزاحمت برای همسایگان و بروز حوادث تلخ برای راکبان موتورسکیلت ها می شود، از این رو یکی از از کوچکترین خواسته جوانان بوشهری، ایجاد پیست موتورسواری استاندارد است که از مدیرکل ورزش و جوانان و استانداری تقاضای تامین اعتبار برای این مهم داریم و قطعا شهرداری هم همراهی خواهد کرد.

وی همچنین با اشاره به بازدید اخیرش از نهالستان بوشهر، از اقدامات مدیریت سازمان فضای سبز شهرداری تشکر کرد و خواستار تامین اعتبارات موردنیاز برای اجرای برنامه های نوین در حوزه فضای سبز شد.

کیوان هاشم زاده نیز در نطق کوتاه خود خواستار دعوت سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان به جلسه شورا شد تا از ظرفیت فضای باز مدارس برای پارکینگ خودروها در ساعت های شلوغ خیابان ها استفاده کرد.

به گفته وی، این موضوع ضمن تسهیل عبور و مرور و ترافیک خیابان های شلوغ خصوصا شب ها، زمینه درآمدزایی برای مدارس هم خواهد شد.

ندا عبدالله زاده نیز در نطق خود ضمن تبریک به مدیریت، سرپرست و سرمربی باشگاه شاهین شهرداری بوشهر بابت انتخاب شان، گفت: از شهرداری انتظار می رفت وقتی قرار است سرپرست تیم تغییر کند، از اصغر کامیاب سرپرست فصل پیش به شکل مناسبی تقدیر می شد. قطعا این تغییرات با برنامه قبلی بوده و از شهردار که فردی دانشگاهی است انتظار می رود در تغییرات و انتصابات، کرامت اشخاص رعایت شود.

گفتنی است در این جلسه دهدار و دولابی رییس و عضو شورا غایب بودند، شورایاران محلات رایانی، تنگک اول، خواجه ها و باغ زهرا به طرح مشکلات خود پرداختند که بدون پاسخگویی مناسب و مشخصی همراه بود.

 

همچنین شهروندی نیز که جانباز شیمیایی جنگ تحمیلی بود، از بی نتیجه بودن 6 سال پیگیری اش برای دریافت مجوز کیوسک جهت اشتغال و از طرفی سبز شدن کیوسک های جدید در سطح شهر انتقاد کرد که موجب مجادله بین اعضای شورا مبنی بر این شد که برخی معتقدند بودند کیوسک ها فقط جابجا می شوند و مجوز جدید صادر نمی شود، اما برخی دیگر از اعضا معتقد بودند که چگونه جابجایی کیوسک انجام می شود که جای قبلی آنها خالی نمی شود! نهایتا مقرر شد سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری در جلسه آینده دراین خصوص گزارشی ارائه کند.

گفتنی است نشست شورای شهر بدون تصویب طرح و لایحه ای پایان یافت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار