کد خبر: ۷۵۷۳۰۹
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۲ 26 June 2019

حمایت از مطبوعات مهمترین رویکرد مسئولان استان بوشهر است

بوشهر:معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر گفت: حمایت و شکایت نکردن به ویژه از مطبوعات منتقد مهمترین رویکردهای مسئولان این استان است.

مجید خورشیدی روز سه شنبه در نشست با شماری از مسئولان و دست اندرکاران نشریه‌های مکتوب استان بوشهر افزود: بر این اساس با هیچ انتقادی توسط رسانه‌ها هیچ رفتار مقابله‌ای و واکنشی صورت نمی‌گیرد.

وی ادامه داد: کار مطبوعات مجیز گویی از هیچ سیستم و مقام سیاسی نیست بلکه وظیفه مطبوعات انتقاد درست و شفاف است و قرار نیست با رسانه‌هایی که کار حرفه‌ای خود را انجام می‌دهند رفتار واکنشی صورت گیرد.

خورشیدی گفت: رسانه‌ها به عنوان وجدان بیدار جامعه به شمار می‌رود که پرسشگری از شهروندان و انتقال پیام آنها به مسئولان از وظایف آنان است و مسئولی که با رسانه ارتباط داشته باشد یعنی با تمام جامعه ارتباط دارد.

وی درباره توزیع آگهی‌های استان گفت: هرچند شکایت از دستگاه‌های دولتی از یکدیگر منع شده ولی آنهایی که بیشترین نشر آگاهی را بدون هماهنگی با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی داشته باشند به دستگاه قضا معرفی می‌شوند تا عدالت توزیعی در آگهی‌ها انجام شود.

خورشیدی با تاکید بر ساماندهی محل خانه مطبوعات استان بوشهر بیان کرد: با توجه به سابقه این استان در روزنامه نگاری و نشر بر اساس پیگیری‌های انجام شده موزه مطبوعات جنوب در این استان راه اندازی می‌شود.

مدیر خانه مطبوعات کشور گفت: گرانی کاغذ از مشکلات رسانه‌های مکتوب است که پیگیری‌های لازم در این زمینه انجام شده است و با برطرف شدن مشکل کاغذ بسیاری از مشکلات مطبوعات برطرف می‌شود.

مازیار هوشمند بیان کرد: رویکرد اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این است که در بخش آگهی‌ها به هفته نامه‌های محلی استان کمک بیشتری شود.

وی ادامه داد: روی آوردن مدیران استان به سمت رسانه‌های سراسری از جمله مشکلات نشریه‌های محلی استان بوشهر است.

هوشمند بیان کرد: دستگاه‌های اجرایی تعریف درستی از رسانه‌های کثیرالانتشار ندارند این در حالی است که هر نشریه کاغذی که منتشر می‌شود به عنوان یک نشریه کثیرالانتشار به شمار می‌رود و دستگاه‌های اجرایی مجاز نیستند به این بهانه آگهی‌های خود را به نشریه‌های خارج از استان واگذار کنند.

وی بیان کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی بیشتر تمایل دارند خود را در نشریه‌های سراسری ببینند این رویکرد مدیران افزون بر این که به نشریه‌های محلی آسیب می‌زند موجب هدر رفت هزینه سازمان‌ها نیز می‌شود.

مدیر خانه مطبوعات کشور گفت: تیراژ خیلی از نشریه‌های سراسری به اندازه نیمی از تیتراژ نشریه‌های محلی هم نیست به همین دلیل مدیران باید توجه بیشتری به مطبوعات محلی داشته باشند.

وی ادامه داد: شهرداری‌ها از واگذاری آگهی به برخی از نشریه‌ها به صورت ویژه خودداری و از طریق سامانه آگهی‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد به صورت عادلانه آگهی‌های خود را منتشر کنند.

هوشمند گفت: حمایت مؤسسه فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری‌ها از نشریه‌های محلی ضروری است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: توزیع آگاهی‌ها توسط این اداره کل به صورت عادلانه اجرا می‌شود.

فاطمه کرم پور افزود: حیات نشریه‌ها به صرف فروش و یا درج آگهی تضمین نمی‌شود بلکه تولید محتوای جذاب از جمله راهکارهای زنده مانده نشریه‌ها به شمار می‌رود.

وی اضافه کرد: تنها راه نجات مطبوعات چاپی ایجاد جذابیت لازم در مطالب این نشریه‌ها و تولید محتوا در مقایسه با فضای مجازی است.

کرم پور ادعای رعایت نشدن عدالت در توزیع آگهی‌ها در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی درست نیست و طبق دستورالعمل اجرایی یکی از الزامات توزیع آگهی نظم در انتشار است.

وی یادآور شد: نشریاتی که میزان شاخص نظم در انتشارشان بالای ۸۰ درصد است، شرایط دریافت آگهی را دارند این در حالی است که برخی از نشریه‌ها در استان فقط ۱۰ درصد نظم در انتشار دارند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: دستگاه‌های اجرایی که مستقیم اقدام به انتشار آگهی توسط رسانه‌ها در خارج از سامانه وزارت فرهنگ و ارشاد می‌کنند، تخلف روشن انجام می‌دهند و نشریات اگر سازمانی خارج از این سامانه به آنها آگهی داد منتشر نکنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار