مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان کرمانشاه گفت: گندم مازاد بر نیاز کرمانشاه به ۱۴ استان دیگر در راستای تنظیم مصرف کشور، صادر می‌شود.
کد خبر: ۸۰۶۱۳۶
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۰ 16 December 2019

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از فارس،ماشاءالله ارویسی ، اظهار داشت: امسال 546 هزار و 550 تن گندم در فصل برداشت از کشاورزان خریداری شد.

وی ادامه داد: امسال برای نخستین‌بار توانستیم در کمترین زمان مطالبات کشاورزان را پرداخت کنیم به‌طوری که در پایان شهریورماه، پایان فصل برداشت 100درصد مطالبات پرداخت شد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان کرمانشاه به رتبه پنجم استان در کشور در زمینه تولید گندم اشاره و بیان کرد: یکی از قطب‌های کشاورزی محسوب می‌شویم که گندم برداشت شده علاوه بر تامین نیاز استان خودمان به 14 استان دیگر در راستای تنظیم مصرف کشور، صادر می‌شود.

* ذخیره‌سازی 56 هزار تن گندم در کرمانشاه

وی تصریح کرد: گندم استان از رقم سرداری است که در مناطق گرمسیری از 25 اردیبهشت‌ماه(قصرشیرین و سرپل‌ذهاب) و در مناطق سردسیری(سنقرو کلیایی) در شهریورماه برداشت می‌شود.

ارویسی در توضیح کیفیت نان تولیدی استان، افزود: مواد اولیه تشکیل دهنده آرد و نان،گندم است، گندم مناطق گرمسیری استان نیز از کیفیت بالایی برخوردار است در این راستا 56 هزار تن از این محصول از شهرستان‌های گرمسیری استان که گلوتن بالایی دارد در سیلوها ذخیره‌سازی کردیم.

وی با بیان اینکه بحث اختلاط گندم در برنامه شرکت اداره‌کل غله است، افزود: گندم منطقه گرمسیری که دارای کیفیت بیشتری هستند را با گندم‌های مناطق سردسیری اضافه می‌کنیم.

این مسؤول تصریح کرد: این اختیار را به کارخانجات استان داده‌ایم تا از هر سیلویی که احساس می‌کنند کیفیت گندم آن بالاتر از سایر سیلوها است، خریداری کنند.

وی در خصوص درصد سبوس‌گیری نیز، افزود: کارخانجات تولید آرد استان دارای استاندارد اجباری هستند، نمایندگانی از معاونت غذا و دارو و اداره استاندارد به صورت مرتب از کارخانجات بازدید به‌عمل می‌آورند و همچنین اداره غله به صورت دوره‌ای آرد استحصالی را آزمایش می‌کنند.

ارویسی در رابطه با بحث پخت نان، اظهار داشت: برای پخت با کیفیت نان چند آیتم دخیل است، یکی گندم برای تولید آرد است که از نظر گندم تولیدی جز استان‌های خوب هستیم و دیگری مهارت نانواها و وضعیت دستگاه‌های پخت نان است که با بازرسی‌های صورت گرفته از سوی دستگاه‌های ذی‌ربط بررسی می‌شود.

 

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار