رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه گفت: تعداد دانشجویان استان کمتر از میانگین کشوری است.
کد خبر: ۸۰۶۱۳۸
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۰ 16 December 2019

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از مهر،محمدابراهیم اعلمی آل آقا اظهار داشت: در حال حاضر یکی از شاخص های توسعه آموزش عالی تعداد دانشجویان در ۱۰۰ هزار نفر است و از نظر مقایسه با دیگر استان ها تعداد دانشجویان استان زیر میانگین کشور و در مجموع توسعه یافتگی کمتر است.

وی با بیان اینکه اهتمام در این زمینه وجود داشته است اما مشکلات زمان جنگ و .. سبب ایجاد این شرایط شده، افزود: توسعه یافتگی دانشگاه های دولتی نظیر رازی، علوم پزشکی و صنعتی با میانگین کشوری برابر است حتی در مواردی هم بیشتر است .

رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه تصریح کرد: در حوزه دانشگاه های پیام نور، علمی کاربردی، غیرانتفاعی و آزاد توسعه آموزش عالی کمتری وجود دارد از آن جهت انتظار است مسئولین استان و نمایندگان کمک کنند پوشش این کاستی های در بخش های دیگر است از طریق دانشگاه دولتی انجام شود.

اعلمی آل آقا با بیان اینکه در زمینه شاخص های توسعه عالی در سطح تحصیلات تکمیلی دانشگاه های رازی و علوم پزشکی جلودار هستند، ادامه داد: در بخش های تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد هم از نظر حوزه دانشجویی توسعه یافتگی دارد اما از نظر حوزه هیئت علمی متناسب با آن توسعه مدنظر شرایط مناسب را ندارد.

وی با اشاره به اینکه در دانشگاه رازی بیش از ۳۰ هیئت علمی و استاد تمام و ۱۱۵ دانشیار داریم، گفت: همچنین ۹۰ درصد امور اساتید ارتقا یافته دانشگاه های استان در حوزه غیرپزشکی در دانشگاه رازی مشغول هستند و در این دانشگاه اساتیدی مطرح در جهان اسلام و فضای بین الملل نظیر پروفسور خدایی و شمسی پور داریم.

رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه با تصریح اینکه در برخی رشته های مهندسی نظیر شیمی در رده های ۵۰۰ تا ۶۰۰ دنیا هستیم، خاطر نشان کرد: میانگین کلی دانشگاه رازی در رده های دنیا با سیستم های رنکینگ ۱۱۰۰ تا ۱۲۰۰ است و دانشگاه تهران رنکینگ ۴۰۰ تا ۵۰۰ را دارد.

این مسئول گفت: دانشگاه رازی کرمانشاه با برخی دانشگاه ها نظیر دانشگاه اصفهان که قدمت بیشتری دارد از نظر سیستم رنکینگ برابری می کند.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه رازی بزرگترین دانشگاه منطقه غرب است، بیان داشت: طی آخرین ارزیابی انجام شده ۶۵۰ مقاله آی اس آی داشته ایم که خروجی پژوهشی همکاران تحصیلات تکمیلی است.

اعلمی افزود: در زمینه های پژوهشی متناسب با استانداردهای بین الملل تلاش هایی انجام شده است و تعداد مقالات مذکور چاپ شده است ولی با این وجود خلا موجود این است.

رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه گفت: این پژوهش ها در مسیر نیازهای جامعه و همکاری بیشتر با ارگان های مختلف نیست تا این اساتید بتوانند بر روی نیازهای تحقیقاتی کار کنند و در این زمینه نیاز است از فضای دیگری تبیین مساله انجام شود.

 

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار