رئیس پلیس فتا استان بوشهر درباره فعالیت کسانی که به بهانه جمع آوری کمک مردمی، اطلاعات حساب خیران را ذخیره می‌کنند، هشدار داد.
کد خبر: ۸۴۸۵۰۳
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۴ 10 May 2020

به جای ثواب، کباب می‌شوید 

سرهنگ مهدی قاسمی رئیس پلیس فتا استان بوشهر گفت: به دلیل شیوع ویروس کرونا و بروز مشکلات اقتصادی در حوزه کسب‌وکار و از طرفی قرار گرفتن در ماه رمضان، برخی از افراد سودجو با استفاده از دستگاه کارتخوان بی‌سیم اقدام به جمع‌آوری کمک‌های مردمی می‌کنند و سعی دارند با شیوه‌های مختلف با کپی کردن اطلاعات کارت افراد، موجودی حساب را به سرقت ببرند.

او افزود: مانند سالیان قبل این روز‌ها، شاهد هستیم که برخی افراد سودجو از احساسات پاک و معنوی مردم روزه‌داری که کمک‌های نقدی خود را برای سهولت در دسترسی به صورت اینترنتی به حساب‌های معرفی شده واریز می‌کنند، سوء‌استفاده می‌کنند.

رئیس پلیس فتا استان بوشهر بیان کرد: هر چند همکاران ما در پلیس فتا سراسر کشور، تعداد زیادی از این مجرمان را دستگیر کرده‌اند، اما شهروندان باید دقت داشته باشند پیدا کردن این کلاهبرداران به علت ثابت نبودن مکان کسب و کار طولانی‌تر از موارد دیگر خواهد بود.

قاسمی با اشاره به راهکار‌های پیشگیرانه برای جلوگیری از شکل‌گیری این جرایم گفت: حتی‌المقدور از پرداخت کمک نقدی از طریق کارتخوان‌های بی‌سیم افراد ناشناس که به منزل یا محل کار شما مراجعه می‌کنند، خودداری کنید.

او ادامه داد: عملیات بانکی و وارد کردن رمز حساب در هنگام استفاده از کارتخوان فروشگاهی و بی سیمی، باید به دست شهروندان انجام گیرد زیرا حتی در صورت نصب اسکیمر بر روی دستگاه کارتخوان، بدون اطلاع از رمز عبور، امکان برداشت از حساب امکان‌پذیر نخواهد بود.

رئیس پلیس فتا استان بوشهر تاکید کرد: پلیس فتا شبانه روز تلاش می‌کند برای ایمن سازی فضای سایبر اقدام‌های خود را ارتقاء بخشد، اما به علت گستردگی حوزه‌های مختلف این فضا، تحقق این مهم نیازمند همکاری و همراهی مردم است.

قاسمی گفت: در صورت ضرورت استفاده از پرداخت به وسیله کارت بانکی، از کارت‌های هدیه یا کارت حساب با موجودی پایین استفاده شود تا در صورتی‌که مشخصات کارت در دستگاه اسکیمر کپی شد، ضرر و زیان بالایی متوجه خریدار نشود.

او با بیان این‌که اعتماد بی‌جا به برخی افراد موجب بروز خسارت‌های مالی می‌شود، به شهروندان هشدار داد: به هیچ عنوان کارت بانکی و رمز آن را در اختیار دیگران قرار ندهید و در صورت اجبار به این کار بعد از دریافت کارت در کوتاه‌ترین زمان ممکن رمز اول و دوم ایستا تغییر و همچنین فعال‌سازی رمز پویا و یک‌بار مصرف کارت بانکی اقدام کنند.

درگاه پلیس فتا به نشانی www.Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری، لینک ثبت گزارش‌های مردمی و یا Cyberpolice@ در همه شبکه‌های اجتماعی داخلی برای اعلام شکایت‌ها در اختیار مردم است.

منبع/ باشگاه خبرنگاران جوان 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار