عضو شورای اسلامی شهر بوشهر گفت: با وجود مصوبه شورا برای کاهش میزان سهم شهرداری از عوارض دریافتی برای تفکیک زمین این میزان تغییر نیافته است.
کد خبر: ۸۴۹۹۷۹
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۰ 13 May 2020

سهم شهرداری بوشهر از عوارض تفکیک زمین کاهش نیافت

مهرزاد آسایش عضو شورای اسلامی شهر بوشهر در نشست علنی شورای شهر بوشهر بیان کرد: حدود ۸۰ نفر از از نیرو‌های شرکتی گشت کنترل ساختمان و سد معبر شهرداری بوشهر نزدیک به سه ماه است که حقوق دریافت نکرده‌اند.

او با اشاره به شرایط ناشی از بحران کرونا، افزود: می‌طلبد بیش از این در پرداخت حقوق ماه‌های اسفند ۹۸ و فروردین و اردیبهشت امسال این افراد تعلل صورت نگیرد.

این عضو شورای شهر بوشهر ادامه داد: همچنین شهرداری در حالی اقدام به توزیع اقلام بهداشتی برای شهروندان داشته که به نیرو‌های گشت کنترل ساختمانی و سدمعبر که بیشترین میزان خطر ابتلا به ویروس را داشتند حتی ماسک و دستکش نرسیده است.

آسایش عنوان کرد: امید است با توجه به تجربه ناموفق گذشته، شهرداری از اصرار به برون سپاری کار این گشت خودداری کند.

او گفت: در ارتباط با قدرالسهم شهرداری در کمیسیون ماده ۱۰۱ (عوارض دریافتی شهرداری برای تفکیک زمین) نیز طبق مصوبه شورای شهر سال گذشته میزان آن از ۷ به ۳ درصد کاهش یافته، ولی با گذشت دو ماه از سال جدید هنوز این کاهش صورت نگرفته و شهروندان قدرالسهم ۷ درصد پرداخت می‎کنند.

عضو شورای شهر بوشهر افزود: انتظار است هر چه زودتر این مهم محقق شود تا شهروندان ناگزیر به پرداخت هزینه اضافی نباشند.

آسایش با تاکید بر احیاء تعاونی مسکن کارکنان شهرداری بیان کرد: نحوه فعالیت تعاونی مصرفی شهرداری نیز همواره دغدغه کارکنان شهرداری است که باید یا تعطیل شود یا زمینه تقویت آن فراهم شود.

او درباره نامه‎های اعضای شورا برای پیگیری مطالبات شهروندان هم گفت: انتظار است شهرداری به نامه‎هایی که قبل از سال و امسال برای پیگیری مطالبات شهروندان داده شده در مدت زمانی معین بررسی و پاسخ داده دهد تا از بایگانی شدن آن‌ها جلوگیری شود و انگیزه اعضای شورای برای پیگیری مطالبات گرفته از دست نرود.

این عضو شورای شهر بوشهر همچنین گفت: یکی از شهروندان بوشهری بنابه دلایل جزیی مرتبط با شهرداری در زندان است و دیون خود را هم پس داده، اما بنا به دلایلی هنوز در زندان به سر می‌برد که با توجه به قرار داشتن در ماه مبارک رمضان امیدواریم زمینه بازگشت او به کانون گرم خانواده فراهم شود.

منبع/ باشگاه خبرنگاران جوان 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار